Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІІІ курсі у 6 семестрі. Тривалість практики – 1 тиждень. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчальні лабораторії університету.
Мета лабораторно-хімічної практики полягає в поглибленні знань про наукову картину світу, формуванні на основі здобутих теоретичних знань важливих практичних вмінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності, вдосконаленні здатності аналізувати і узагальнювати практичний досвід, набувати нові знання і вміння, застосовувати їх на практиці, під час навчання та у майбутній професійній діяльності.
Навчальна практика студентів є невід’ємною складовою частиною освітнього процесу, ефективною формою закріплення знань, набутих при вивченні фахових дисциплін з хімії. Під час проходження лабораторно-хімічної практики студенти повинні оволодіти професійними вміннями і навичками, необхідними для успішного здійснення хімічного експерименту з оптимальним використанням обладнання та реактивів, різних засобів наочності, хімічних задач та інших методів і засобів навчання.
В результаті проходження практики студенти повинні знати основні прийоми роботи з хімічним обладнанням і приладами, вміти правильно з дотриманням правил техніки безпеки організувати шкільний хімічний експеримент і науково-дослідницьку роботу учнів. Студенти повинні навчитися правильно здійснювати планування хімічного експерименту, знати правила зберігання хімічних реактивів тощо.
Лабораторно-хімічний практикум дає можливість практично реалізувати необхідні вміння та навички майбутніх вчителів природничих дисциплін, хімії.
Основними завданнями лабораторно-хімічної практики є:
Виробнича педагогічна практика у школі студентів – є одним із найважливіших етапів підготовки майбутнього вчителя, адже саме під час її проходження студенти отримують необхідні уміння і навички в практичній площині умов майбутньої професійної діяльності.
Бази практик – мережа закладів загальної середньої освіти 2021-2022 рр. ( У К Р А Ї Н А (osvita-mrk.gov.ua). Бази практики для студентів закріплюються спеціальним наказом університету на підставі договору з Управлінням освіти міської ради м. Кропивницького , або за клопотаннями закладів освіти Кіровоградської області чи інших областей. Пропозиції щодо цього вносяться деканами факультету та завідуючим педпрактикою ЦДУ ім. В. Винниченка.
Виробнича практика відбувається на ІV курсі у 8 семестрі. Форма підсумкового контролю – диференційований залік. Тривалість практики для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) – 6 тижнів, для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки) та 014 Середня освіта (Географія) – 8 тижнів.
Мета педагогічної практики полягає у підготовці студентів до виконання основних функцій педагогічної діяльності вчителя, становленні і розвитку педагогічних компетенцій, формуванні професійних умінь і навичок під час застосування сучасних педагогічних технологій та нових інформаційних засобів навчання, у вихованні особистості майбутнього вчителя.
Педагогічна практика студентів педагогічного університету є важливою ланкою підготовки фахівців у системі вищої освіти. Під час практики не тільки закріплюються та поглиблюються теоретичні знання, яких набули студенти у закладах вищої освіти, а й формуються навички та вміння майбутньої педагогічної діяльності.
Завдання педагогічної практики:
Під час проходження педагогічної практики у студентів є нагода ознайомитись зі змістом, об’ємом роботи та можливими проблемами у майбутній професійній діяльності вчителя та класного керівника.
Справжнім надбанням і допомогою під час проходження практики став сайт «Методична скарбничка ХБ16Б групи», який створили студенти.
Враховуючи умови воєнного стану, в університеті запроваджується особливий порядок проходження виробничої практики у ІІ семестрі 2022-2023 року. Виробнича педагогічна практика у школі проводиться на базі закладів загальної середньої освіти в очній та змішаній формах.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Кафедра природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання
адреса: м. Кропивницький, вул. Шевченка, 1, 7-поверховий корпус, 3 поверх, 301 кабінет
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., тел.: +380663907751
В.о. завідувача кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання Плющ Валентина Миколаївна
Деканат факультету математики, природничих наук та технологій
адреса: м. Кропивницький, вул. Шевченка, 1, 7-поверховий корпус, 2 поверх
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., тел.: +380501026618
заступник декана з профорієнтаційної та виховної роботи, Трифонова Олена Михайлівна
ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
Графік освітнього процесу 2021-2022
Форми навчання:
Наказ № 140/1-ун від 22 вересня 2021 р. «Про тимчасовий перехід на дистанційне навчання»
Наказ № 171/1-ун від 12 листопада 2021 р. «Про перехід на змішану форму організації освітнього процесу»
Наказ № 192-ун від 13 грудня 2021 р. «Про відновлення очної форми навчання»
Організація освітнього процесу в ЦДПУ
Вільний вибір навчальних дисциплін:
Положення про вільний вибір дисциплін
Порядок вільного вибору навчальних дисциплін для створення індивідуальної освітньої траєкторії
Каталог вибіркових дисциплін:
– перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:
дисципліни суспільно-гуманітарного профілю
дисципліни філологічного профілю
дисципліни спортивного, мистецького профілю
дисципліни психолого-педагогічного профілю
дисципліни фізико-математичного, природничого профілю
– другий (магістерський) рівень вищої освіти:
дисципліни суспільно-гуманітарного профілю
дисципліни філологічного профілю
дисципліни спортивного, мистецького профілю
дисципліни психолого-педагогічного профілю
дисципліни фізико-математичного, природничого профілю
Положення про апеляцію результатів підсумкового контролю
Положення про академічну свободу та академічну доброчесність
СТУДЕНТСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ (об’єднання, спортсекції)
НА ДОПОМОГУ СТУДЕНТАМ:
Юридична клініка «Аrtium De Lex»
Служба сприяння працевлаштуванню студентів і випускників
Інклюзивна освіта
СТУДЕНТСЬКА НАУКА
Студентські гуртки кафедри
Положення про студентські наукові гуртки та проблемні групи
СТИПЕНДІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Положення про порядок призначення і виплати стипендії
Призначення стипендії здобувачів вищої освіти ЦДПУ ім.В.Винниченка
АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ:
Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність здобувачів вищої освіти
Положення про програму обміну студентами
Положення про конкурсний відбір студентів на навчання за програмою обміну
Обговорення проєкту освітньої програми
Моніторингові опитування та Моніторингові опитування (результати)
Корисні посилання для студентів
Організація та функціонування освітньо-наукового середовища на факультеті математики, природничих наук та технологій відбувається на засадах студентоцентризму, що відповідає Закону України «Про вищу освіту» та передбачає:
– заохочення здобувачів вищої освіти до ролі автономних і відповідальних суб’єктів освітнього процесу;
– створення освітнього середовища, орієнтованого на задоволення потреб та інтересів здобувачів вищої освіти, зокрема надання можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
– побудову освітнього процесу на засадах взаємної поваги і партнерства між учасниками освітнього процесу.
З метою забезпечення зазначених аспектів студентам створюються умови до активної самореалізації у виховному і громадському житті університету, на факультеті існує широкий спектр спортивних секцій (https://www.cuspu.edu.ua/ua/sports-leisure) та наукових гуртків . Студенти є активними учасниками студентського самоврядування , до діяльності яких долучаються як на рівні керівних органів, так і на волонтерських засадах.
Кожен студент за потреби забезпечується місцем у гуртожитку .
Науково-методичний семінар «Шкільний учитель нового покоління»
Діяльність наукового гуртка «Концепції сучасного природознавства» Підсумки ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет–конференції: «Стратегії інноваційного розвитку природничих дисциплін: досвід, проблеми та перспективи»
Всеукраїнський форум рад молодих учених
Звітна студентська наукова конференція
Переможців конкурсу студентських наукових робіт з географії.
Професіонал-практик провів відкриту лекцію для студентів-географів
Конференція з навчальної пропедевтичної практики з психології
Фахівці КЗ «Кіровоградський обласний центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді» провели для студентів-географів ЦДПУ імені Володимира Винниченка практичні заняття
Онлайн семінар «Особливості реалізації білінгвального підходу в освітньому процесі з фізики»
Онлайн-лекторій: д.пед.н., проф., дійсний член (академік ) НАПН України Михайло Тадейович Мартинюк лекція на тему «Теоретичні та практичні чинники становлення і розвитку системи підготовки учителів природничих наук в умовах реалізації Концепції Нової Української Школи»
Геодезисти провели для студентів спеціальності Середня освіта (Географія) топографічну практику
Український освітній онлайн-портал для вчителів «На урок»
Адаптація студентів І курсу у ЗВО
Лекція доктора хімічних наук Володимира Миколайовича Зайцева
Адаптація студентів-першокурсників до умов навчання у ЦДПУ ім. В. Винниченка
Студенти-природничники на фестивалі «Книговір»
Х Фестиваль молодіжної книги «10 кРОКІВ з книгою»
Відвідування відділу природи Кіровоградського обласного краєзнавчого музею
Екскурсія до Державного підприємства «Чорноліське лісове господарство»
День української писемності та мови
Інтелектуальна онлайн-гра «Що? Де? Коли?» , Відеоконкурс «Моє студентське життя»
Кубок ректора з інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?»
Студенти-географи відвідали музейно-меморіальний комплекс Сил спеціальних операцій України
Студенти-природничники обговорювали особливості педагогічних ситуацій з психологом
Екскурсія на ферму та сироварню «Лісова коза»
Обговорення актуальних проблем екології в австрійській фаховій бібліотеці імені Бернхарда Штільфріда
Волонтерська допомога на ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з фізики
Волонтерська акція, присвячена Дню Збройних Сил України
Відбірковий турнір з робототехніки «First Lego League» на Кіровоградщині
Всеукраїнський тест «Цифрограм» на платформі «Дія. Цифрова освіта»
Практична підготовка студентів є обов’язковим складником освітнього процесу, що забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на оснащених відповідним чином базах практик. Практики є важливою частиною освітнього процесу, під час яких відбувається безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань та практичних умінь з практичною діяльністю майбутнього вчителя в площині умов майбутньої професійної діяльності.
Метою практик є оволодіння здобувачами вищої освіти сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них на базі одержаних в університеті знань, умінь, навичок та інших компетенцій ключових компетентностей та професійних умінь і навичок для виявлення здатності до професійної діяльності через прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи в реальних польових, лабораторних чи виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання, вести наукові дослідження та творчо застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Підготовка вчителя природничих наук, фізики, хімії, біології, географії має на меті формування професійно-педагогічної компетентності – узагальненого особистісного утворення фахівця, що включає високий рівень його теоретико-методологічної, психолого-педагогічної, методичної і практичної підготовки і є критерієм становлення педагога-професіонала, шляхом опанування практичними знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання, здатністю до здійснення ефективної професійної діяльності вчителя.
Програми практик:
Спільними видами практик для студентів спеціальностей 014 (Середня освіта (Природничі науки), 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), Середня освіта (Географія) є:
Навчальні практики:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Природничі науки)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Хімія, Біологія та здоров’я людини)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Географія та краєзнавчо-туристична робота)», «Середня освіта (Географія та Історія)», «Середня освіта (Географія та Мова і література (Англійська)» за спеціальністю «Середня освіта (Географія)» передбачає наступні види практик:
Наукова діяльність кафедри природничих наук і методик їхнього навчаннязорієнтована на виконання викладачами кафедри наукових досліджень, співпрацю з партнерами, які займаються розв’язанням споріднених проблем, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах, підготовці науково-педагогічних кадрів у межах аспірантури, яка працює при кафедрі зі спеціальності 014 Середня освіта (Фізика), опонуванні дисертацій на здобуття ступеня кандидата та доктора наук, участі у спеціалізованих вчених радах, членство в редакційних колегіях наукових видань, залучення до науково-дослідної роботи студентів тощо.
На кафедрі природничих наук і методик їхнього навчання працює 23 науково-педагогічних працівників: штатних працівників університету – 22, за внутрішнім суміщенням –1. З них 5 доктори педагогічних наук; 1 – доктор історичних наук; 1 – доктор географічних наук; 3 – кандидатів педагогічних наук; 1 – кандидат фізико-математичних наук; 5 – кандидатів географічних наук, 3 – кандидати хімічних наук; 3 – кандидати біологічних наук.
Наукові теми кафедри:
Звіти з наукової роботи кафедри: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018
Результати рейтингового оцінювання науково-педагогічних працівників: 2020-2021 н.р., 2019-2020 н.р., 2018-2019 н.р.
Наукові профілі викладачів кафедри
Конференції і семінари: 2020, 2022
Підготовка науково-педагогічних кадрів
Члени оргкомітету, журі Всеукраїнських конкурсів, учнівських олімпіад:
Кафедра природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання створена на факультеті математики, природничих наук та технологій 01 вересня 2021 року (відповідно до наказу ректора Центральноукраїнського державно педагогічного університету імені Володимира Винниченка №118/1-ун від 10 серпня 2021 року про реорганізацію факультетів та кафедр університету з 01 вересня 2021 року об’єднано кафедру природничих наук та методики їхнього навчання та кафедру географії та геоекології у кафедру природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання).
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:
Другий (магістерський) рівень вищої освіти:
Ми надаємо найкращі умови для навчання, тому у 2020 році успішно пройшли акредитацію освітніх програм: 014 Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота та 014 Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти; освітньої програми 014 Середня освіта (Хімія та Біологія) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Заняття студентів проводяться в оснащених на сучасному рівні мультимедійних лекційних аудиторіях, кабінетах та лабораторіях
Наукова діяльність кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчаннязорієнтована на виконання викладачами кафедри наукових досліджень, співпрацю з партнерами, які займаються розв’язанням споріднених проблем, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах, підготовці науково-педагогічних кадрів, залучення до науково-дослідної роботи студентів
Наукові теми кафедри: