Практична підготовка студентів є обов’язковим складником освітнього процесу, що забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на оснащених відповідним чином базах практик. Практики є важливою частиною освітнього процесу, під час яких відбувається безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань та практичних умінь з практичною діяльністю майбутнього вчителя в площині умов майбутньої професійної діяльності.
Метою практик є оволодіння здобувачами вищої освіти сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них на базі одержаних в університеті знань, умінь, навичок та інших компетенцій ключових компетентностей та професійних умінь і навичок для виявлення здатності до професійної діяльності через прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи в реальних польових, лабораторних чи виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання, вести наукові дослідження та творчо застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Підготовка вчителя природничих наук, фізики, хімії, біології, географії має на меті формування професійно-педагогічної компетентності – узагальненого особистісного утворення фахівця, що включає високий рівень його теоретико-методологічної, психолого-педагогічної, методичної і практичної підготовки і є критерієм становлення педагога-професіонала, шляхом опанування практичними знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання, здатністю до здійснення ефективної професійної діяльності вчителя.
Програми практик:
- Наскрізна програма практик спеціальності 014 «Середня освіта (Природничі науки)» другого (магістерського) рівня вищої освіти;
- Наскрізна програма практик спеціальності 014 «Середня освіта (Природничі науки)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
- Наскрізна програма практик спеціальності 014 «Середня освіта (Хімія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
- Наскрізна програма практик спеціальності 014 «Середня освіта (Географія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Географія)»
Спільними видами практик для студентів спеціальностей 014 (Середня освіта (Природничі науки), 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), Середня освіта (Географія) є:
- Пропедевтична з психології
- Пропедевтична з педагогіки
- Пропедевтична з фаху
- Виробнича педагогічна практика у школі
Навчальні практики:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Природничі науки)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
- навчальна лабораторно-хімічна практика
- комплексна практика з біології
- навчальна практика зі шкільного фізичного експерименту
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Хімія, Біологія та здоров’я людини)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
- навчальна лабораторно-хімічна практика
- навчальна комплексна практика (зоологія, ботаніка)
- навчальна комплексна практика (природа рідного краю, дендрологія)
- навчальна хіміко-технологічна практика
Практична підготовка студентів за освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Географія та краєзнавчо-туристична робота)», «Середня освіта (Географія та Історія)», «Середня освіта (Географія та Мова і література (Англійська)» за спеціальністю «Середня освіта (Географія)» передбачає наступні види практик:
- комплексна географічна практика
- комплексна фізико-географічна практика
- комплексна фізико- та суспільно-географічна практика