Важливим завданням організації навчально-виховного процесу в університеті є створення умов для особистісного зростання і всебічного розвитку здобувачів освіти, розкриття та реалізація їх потенційних можливостей у майбутній професії.Адаптація студентів – досить складний і тривалий процес, який триває протягом усіх років навчання у вищому навчальному закладі, проте найбільш важливим і проблемним періодом є навчання на першому курсі.
Кафедра природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання ЦДПУ ім. В. Винниченка провела низку заходів, присвячених адаптації першокурсників до нового академічного середовища.
Куратори академічних груп ознайомили студентів з традиціями університету, правами та обов’язками студентів і викладачів, режимом роботи закладу вищої освіти та гуртожитків;поінформувалидо кого і з якого приводу студенти можуть звернутися;ознайомилипершокурсників з основними структурними підрозділами університету;організувалионлайн-демонстрацію роботи на сервері дистанційного навчання Moodleта GoogleClassroom, ознайомили з офіційним сайтом університету та сторінками в соціальних мережах.
Перший місяць навчання в університеті – етап первинної соціальної адаптації, коли відбуваєтьсявходження студента в нові соціальні групи та побудова міжособистісних стосунків. На цьому етапі важливі просвітництво та координація діяльності всіх учасників освітнього процесу з метою запобігання конфліктних ситуацій у середовищі першокурсників. Куратори академічних груп ГК21Б, ПН21Б та ХБ21Б поінформували студентів про діяльність психологічної служби та юридичної клініки «АrtiumDeLex»ЦДПУ ім. В. Винниченка, надали інформацію про електронну скриньку довіри.
Організованоонлайнопитування студентів «Мотивація отримання вищої освіти та вибору спеціальності» та «Первинне опитування першокурсників з метою визначення факторів вибору освітньої програми». На кураторських годинах проведено бесіду з психологом на тему запобігання булінгу.
Наприкінці семестру,14 грудня 2021 року,у режимі онлайн зустрічі гаранти освітніх програм О. Ф. Гелевера, Н. М. Маслова, В. М. Плющ та О. М. Трифонова ознайомили студентів зі змістом основних нормативних документів та положень, які регулюють особливості організації освітнього процесув ЦДПУ ім. В. Винниченка, апеляції результатів підсумкового контролю, визнання результатів навчання, отриманих у формальній, неформальній та/або інформальній освіті тощо.