1. Трифонова О.М., Подопригора Н.В., Плющ В.М., Садовий М.І., Соменко Д.В. впродовж 2020-2021 н.р. брали участь у міжнародному проєкті Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/«Зміни педагогічних факультетів та університетіву 21 столітті», Університет імені Масарика, м.Брно, Чехія, де пройшли стажування за темами:

- «Quality in Higher Education»;

- «Support of Science and Research in Higher Education»

- “Inclusion and Internationalization in Higher Education».

2. Подопригора Н.В. взяла участь у тренінгу врамках міжнародного проєкту Еразмус+ «Центри сертифікації викладачів: інноваційні підходи до досконалості викладання UTERLY», Німеччіна

3. Гелевера О.Ф. у 2015 та 2019 роках разом зі студентами спеціальності 014 Середня освіта «Географія» у програмі «Групові поїздки студентів до Німеччини» (Studienreisen). Німецька служба академічних обмінів DAAD (найбільша німецька громадська організація з підтримки академічних обмінів).

4. Маслова Н. М. впродовж 2022 року бере участь у міжнародній програмі EducationUSA “Академія лідерства з інтернаціоналізації”, яка реалізується спільно з SUNY COIL Center Державного університету штату Нью Йорк та покликана об’єднати українських та американських викладачів університетів, а також їх студентів за допомогою віртуальних навчальних технологій. У рамках цієї програми у березні 2022 р. пройдено курс “COIL Foundations workshop”, який готує до створення модулів віртуального обміну за допомогою інноваційної навчальної моделі COIL (Collaborative Online International Learning), що була розроблена для впровадження стратегій інтернаціоналізації та застосовується викладачами у багатьох країнах світу.

Прізвище, ім’я, по батькові керівника та членів проектної групи, найменування посади

(для сумісників – місце основної роботи, найменування посади)

Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі)

1

Плющ Валентина Миколаївна,

доктор педагогічних наук, в. о. зав. кафедрою, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання

1. Стажування у Духовній Академії Університета Кардинала Стефана Вишинського, м. Варшава (Польща) спільно з інститутом Міжнародної Академічної і Наукової співпраці (IIASC) та Фундацією ADD, тема «Іновації в освіті та науці». Сертифікат № WU010/04 від 20.04.2018. Термін проходження стажування з 18 квітня по 21 квітня 2018 р.

Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

№ 64-ун ід 02.05.2018 р.

2. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща) Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, м. Катовіце, Республіка Польща; науково-педагогічне стажування; тема: «Інновації в освіті. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін» («Innovations in Education. Innovative Technologies for Teaching Professional Disciplines») , від 21.12.2020 р. (180 год.) Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) #35/12/2020. Термін проходження стажування з 21 вересня 2020 року по 21 грудня 2020 року.

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р.

3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами:

3.1 Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування).

3.2 Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р.

4. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування З 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року.

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №77–ун 03.06.2021 р.

5. ТОВ «Академія цифрового розвитку»; тема підвищення кваліфікації (стажування) «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти»Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Сертифікат про успішне завершення курсу № 2GW-078 «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Термін проходження стажування З 04 жовтня 2021 року по 18 жовтня 2021 року.

2

Бохан Юлія Володимирівна,

кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методики їхнього навчання

 

1. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки; тема підвищення кваліфікації: «Використання інформаційних технологій при вивченні дисциплін природничо-математичного профілю». Сертифікат про підвищення кваліфікації № 59/18 від 12.06.2018 р. Термін проходження стажування з 29 травня 2018 року по 12 червня 2018 року

Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка №102-ун від 26.06.2018 р

2. Полтавський університет економіки і торгівлі/Poltava University of Economics and Trade; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Використання ділових ігор в навчальному процесі (на прикладі викладання природничих наук)». Сертифікат про підвищення кваліфікації: ПК 01597997\00610-2020 від 21 березня 2020 року.

Термін проходження стажування з 16 березня 2020 року по 20 березня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 34/1-ун від 03.03.2021 р.

3. Полтавський університет економіки і торгівлі/Poltava University of Economics and Trade; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Основи інклюзії.Створення індивідуального освітнього середовища дитині з особливими освітніми потребами». Сертифікат про підвищення кваліфікації: ПК 01597997\00076-2021 від 15 лютого2021 року. Термін проходження стажування з 08 лютого 2021 року по 12 лютого 2021 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 34/1-ун від 03.03.2021 р.

3

Гелевера Ольга Федорівна,

доцент кафедри природничих наук,хімії, географії  та методик їхнього навчання

1.Херсонський державний університет, кафедра екології та географії; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу». Сертифікат про підвищення кваліфікації (Стажування) №105/47, виданий Херсонським державним університетом. Термін проходження стажування з 13 травня 2019 року по 07 червня 2019 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №107–ун від 26 червня 2019 року

2. Навчальна поїздка Німецької служби академічного обміну (DAAD); тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу, участь у заходах у німецьких університетах(семінарах, дискусіях, презентаціях)»» Термін проходження стажування з 12 жовтня 2019 року по 25 жовтня 2019 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №3–ун від 8 січня 2020 року.

4

Зарубіна Антоніна Володимирівна, старший викладач кафедри природничих наук,хімії, географії  та методик їхнього навчання

1.Чернівецький національний університет ім. Ю.Федьковича, кафедра економічної географії та екологічного менеджменту; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін економічно-соціального та краєзнавчо-туристичного циклів». Довідкапро стажування від 24.04.2018 року №02/15-1137 Термін проходження стажування з 26 березня 2018 року по 20 квітня 2018 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №75–ун від 18 травня 2018 року

5

Клоц Євген Олександрович,

кандидат хімічних наук,

доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання

1. Державний вищий навчальний заклад “Український державний хіміко-технологічний університет; тема: «Застосування результатів  наукових досліджень у викладанні природничих дисциплін». Довідка про підсумки стажування № 33-36-39 від 28.11.2018 р. Термін проходження стажування з 22 жовтня 2018 року по 23 листопада 2018 року

Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка  №184/1-ун від 12.12.2018 р

2. Національна академія педагогічних наук України ДВНЗ «Університет менеджемнту освіти» Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти. Підвищення кваліфікацію за категорією «Ректори, проректори університетів академій, інститутів» Реєстраційний номер № 889/18 у 08 червня 2018 р. Свідотство про підвищення кваліфікації СП 35830447/0889-18. Термін проходження стажування з 14 лютого 2018 по 08 червня 2018 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 64-ун від 02.05.2018 р.

6

Маслова Наталія Миколаївна,

кандидат географічних наук, старший викладач кафедри природничих наук,хімії, географії  та методик їхнього навчання

1. Криворізький державний педагогічний університет, кафедра економічної і соціальної географії та методики викладання. Довідка про проходження стажування на кафедрі економічної і соціальної географії та методики викладання Криворізького державного університету від 27 травня 2019 року №09/1-22. Термін проходження стажування з 22 квітня 2019 року по 17 травня 2019 року (з 22.04.2019 року по 03.05.2019 року очно; з 06.05.2019 року по 17.05.2019 року заочно)

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №110–ун від 2 липня 2019 року

2. Scientific Center of Innovative Reserches, Tallinn Estonia, Academy of Economics and Pedagogy, Prague,Czech Republic. «Innovative technology education geographical disciplines in higher and secondary education». Сертифікат №SCIR–2020–0096 Термін проходження стажування з 2 липня 2020 року по 6 серпня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №153–ун від 9 грудня 2020 року

3.Державний університет штату Південна Дакота (місто Брукінз, США); тема «Американська електоральна географія». Сертифікат від 23 листопада 2020 року, виданий державним університетом штату Південна Дакота. Термін проходження стажування з 5 вересня 2020 року по 7 листопада 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №101–ун від 9 липня 2021 року

4. Полтавський університет економіки і торгівлі; тема «Основи інклюзії. Створення індивідуального освітнього середовища дитині з особливими потребами». Сертифікат: ПК 01597997/00083-2021. Термін проходження стажування з 08.02.2021 по 12.02.2021 року

7

Мирза-Сіденко Валентина Миколаївна,

кандидат біологічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання.

1. Scientific Center of Innovative Researches, Tallinn Estonia, Academy of Economics and Pedagogy, Prague, Czech Republic; «Innovative technology education geographical disciplines in higher and secondary education» («Інноваційні технології викладання географічних дисциплін у вищій та середній освіті»). Сертифікат №SCIR -2020-0097

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №153–ун від 9 грудня 2020 року. Термін проходження стажування з 2 липня 2020 року 6 серпня 2020 року

8

Онойко Юрій Юрійович,

кандидат географічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії, та методик їхнього навчання

1. Херсонський державний університет, кафедри екології та географії; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) №36/97, виданий Херсонським державним університетом. Термін проходження стажування з 16 жовтня 2018 року по 9 листопада 2018 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №178–ун від 4 грудня 2018 року.

2. Державний університет штату Південна Дакота (місто Брукінз, США); тема: «Американська електоральна географія»». Сертифікат від 23.11.2020року виданий державним університетом штату Південна Дакота. Термін проходження стажування з 5 вересня 2020 року по 7 листопада 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №101–ун від 9 липня 2021року

9

Подопригора Наталія Володимирівна,

доктор педагогічних наук, професор кафедри

природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання

1. Куявський університет Вроцлавек (Республіка Польща); науково-педагогічне стажування; тема: «Освіта в галузі природничих нук як складова частина системи освіти України та країн ЄС» за фахом «Природничі науки». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) в обсязі 5 кредитів (180 годин). Термін проходження стажування з 25 березня по 05 квітня 2019 року.

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 91 -  ун від 30.05.2019 р.

2. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща); науково-педагогічне стажування; тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі» (досвід WyższaSzkoła Techniczna w Katowicach) за фахом «Природничі науки». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) в обсязі 6 кредитів (180 годин). Термін проходження стажування з 17 червня 2019 по 22 вересня 2019 року заочно; з 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №151 – ун 29.10.2019 р.

3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №77–ун 3.06.2021 р

4.University of Bayreuth, Germany/Байройтський університет. Німеччина; тема: «Retraining in the field of teaching excellence»/ «Перепідготовка в сфері педагогічної майстерності». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) від 07 грудня 2021 року. Термін проходження стажування з 20 жовтня 2021 року по 26 листопада 2021року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №8–ун 14 січня 2022 року

5. Відділ біологічної, хімічної  та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України; тема: «Формування фахових (предметних) компетентностей студентів спеціальності 014 Середня освіта «Природничі науки» в курсі «Сучасні технології навчання природничих наук». Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): довідка, видана Інститутом педагогіки НАПН України (№498 від 16.12.2021 р.). Термін проходження стажування з 15 вересня 2021 року по 15 грудня 2021 року

10

Садовий Микола Ілліч,

завідувач кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності; професор кафедри природничих наук , хімії, географії та методик їхнього навчання

1.Вища технічна школа в Катовіце / Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, Польща; тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі: особливості впровадження цифровізації в освітній процес природничих, технічних дисциплін і дисциплін у галузі комп’ютерних технологій при підготовці фахівців з вищою освітою» в обсязі 6 кредитів (180 годин). Сертифікат №10/9/2019 від 29 вересня 2019. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року (заочно); 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року (очно)

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 150-ун від 28.10.2019 року. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року заочно. З 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно.

2. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами:

2.1.Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування).

2.2.Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р.

3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст від 29.04.2021 р. (28 год). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року

11

Семенюк Лариса Леонтіївна,

кандидат географічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії, та методик їхнього навчання

 

 

1. Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX)за підтримки посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси; тема підвищення кваліфікації: «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Сертифікат проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність – Зимова школа», засвідчений печаткою та підписом директора IREX в Україні Мяхрібаном Дракманом. Термін проходження стажування з 7 жовтня 2019 року по 9 жовтня 2019 року

З 27 січня 2020 року по 31 січня 2020

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №50–ун від 11 травня 2020року

12

Терещенко Оксана Василівна,

кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання

1.ТОВ «Академія цифрового розвитку»; тема підвищення кваліфікації (стажування) «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Сертифікат про успішне завершення курсу № 2GW-064 «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Термін проходження стажування з 04 жовтня 2021 року по 18 жовтня 2021 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №176–ун 19листопада 2021 р.

2. Відділ біологічної, хімічної  та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Формування фахових (предметних) компетентностей студентів спеціальності 014 Середня освіта «Природничі науки» в курсі «Сучасні технології навчання природничих наук»

Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): довідка, видана Інститутом педагогіки НАПН України (№497 від 16.12.2021 р.). Термін проходження стажування з 15 вересня 2021 року по 15 грудня 2021 року

13

Трифонова Олена Михайлівна,

доктор педагогічних наук, доцент кафедри природничих наук,хімії, географії  та методик їхнього навчання

1. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща); тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі»(досвід WyższaSzkoła Techniczna w Katowicach) за напрямом «Природничі науки» в обсязі 6 кредитів (180 годин).

Сертифікат №12/9/2019 від 29 вересня 2019 р. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року заочно. З 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно.

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 150-ун від 28.10.2019 року.

2. Katowice School of Technology, Poland, Scientific Internship «Innovations in Education. Innovative Digital Technologies for Teaching Natural and Computer-oriented Disciplines», сертифікат № 20/12/2020. Термін проходження стажування з 21 вересня 2020 року по 21 грудня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №2–ун 05.01.2020 р.

3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами:

3.1.Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування).

3.2.Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 р. та з 20 жовтня 2020 року по 14 грудня 2020 р.

Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р.

4. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29квітня 2021року.

5. Українська інженерно-педагогічна академія, м.Харків, Україна; тема «Методика та технологія реалізації принципів цифрової трансформації у професійні та технологічній освіті». Свідоцтво про підвищення кваліфікації №ПК 02071228/005625-20. Термін проходження стажування з 1 грудня 2020 року по 11 грудня 2020 року

Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №161/1–ун від 23 грудня.2020 року

14

Форостовська Тетяна Олександрівна,

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання

1. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; тема: «Формування предметних компетентностей під час підготовки майбутніх вчителів природознавчих дисциплін (хімії, біології, фізики) у закладах вищої освіти». Сертифікат про проходження стажування НВ № 02125094/ 027-18 БО від 27.06.2018 р. Термін проходження стажування з 29 травня 2018 року по 27 червня 2018 року.

Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка №105-ун від 02.07.2018 р.

2. Scientific Center of Innovative Researches/ Talinn, Estonia. «Тhe innovative methods and technologies of teaching natural science the newest in the European educational practice» (Інноваційні методи і технології навчання природничим наукам в сучасній Європейській освітній практиці). Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): сертифікат SCІR-2021-0427 від 17 вересня 2021 р. Термін проходження стажування з 09 серпня 2021 року по 17 вересня 2021 року.

Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка №4-ун від 10 січня 2022 року

Відповідно до «Положення про визначення рейтингівнауково-педагогічних працівників ЦДПУ ім. В. Винниченка» та рішення вченої ради університету (протокол №4 від 04.10.2021 року) оприлюднюються узагальнені результати рейтингового оцінювання науково-педагогічних працівників ЦДПУ ім. В. Винниченка за 2020-2021 н.р. за результатами рейтингу викладачі кафедри д.п.н., професор Садовий М.І., д.п.н, доцент Трифонова О.М. та д.п.н., доцент Плющ В.М. посіли відповідно 1-ше, 4-те та 7-ме місце в університеті.

Практика проводиться влітку після закінчення літньої сесії студентів другого курсу (4 семестр). Загальна тривалість практики – 2 тижні. Складовими комплексної практики є геоморфологічна, гідрологічна, ґрунтознавча, геоботанічна, ландшафтознавча практики. Базою проведення навчальної комплексної географічної практикиє природні комплекси території Західної України, бази географічних факультетів Тернопільського і Чернівецького університетів, об’єкти природної і культурної спадщини в межах заповідників і заказників. Зокрема, використовується географічний стаціонар Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в селі Дзвенигород, розташований в межах національного природного парку «Дністровський каньйон». Студенти досліджують численні природні і антропогенні системи Поділля, Прикарпаття, Карпат, Закарпаття.

Усталеним є наступний маршрут: Кропивницький – Смоліно – Меджибіж – Хмельницький – Кам’янець-Подільський – Дзвенигород – Дністровський каньйон – Хотин – Чернівці – Коломия – Яремче – Ворохта – Чорногірський хребет – г. Говерла – Кваси – Рахів – Ділове – Свидовецький хребет – г. Близниця – Яремче – водоспад Пробій – Городенка – Нирків – Червоногородський водоспад – Сапогів – Кривче – печера Кришталева – Кам’янець-Подільський – Хмельницький – Кропивницький.

Метою практики є закріплення теоретичних знань, набутих студентами під час аудиторної роботи при вивченні навчальних дисциплін «Геоморфологія», «Гідрологія», «Географія ґрунтів з основами ґрунтознавства», «Біогеографія» та «Ландшафтознавство», отримання й удосконалення практичних навичок і умінь для набуття компетентностей, визначених ОПП «Середня освіта (Географія та Мова і література (англійська)) та “Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота”, ознайомлення з природними об’єктами і процесами, формування компетентності щодо проведення польових геоморфологічних, гідрологічних, ґрунтознавчих, геоботанічних та ландшафтознавчих досліджень.

Під час практики студенти вивчають різні форми рельєфу, ґрунтове та ландшафтне різноманіття території, в межах якої проходить практика, досліджують висотну поясність на схилах Карпат, виявляють закономірності ряду рельєфоформуючих, ґрунтотвірних процесів тощо. Також студенти отримують досвід підготовки та проведення туристичних походів.

Важливою складовою практики є сходження студентів на ряд найвищих вершин Українських Карпат, зокрема на Говерлу та Близницю.

практика географія 13практика географія 15практика географія 8практика географія 20IMG 5e1a3152ade6bb8065a89f43e47f92a7 VIMG 6d7947d645c0b057d78ebb152b3ad088 VIMG 7ea1c46c26aac1fbb364734741c3f615 VIMG 8ac9f9f5951137de0c30fbd3cf95350a VIMG 8951f6e9b0f8346c355fdacfb078d7fa V4567

Практика проводиться для студентів першого курсу в кінці другого семестру у польових умовах на базі Національного природного парку «Бузький Гард» у Первомайського району Миколаївської області. Термін - 2 тижні.Складовими є топографічна, геологічна, метеорологічна практики.

Метою першої польової практики є закріплення теоретичних знань, набутих студентами під час занять в аудиторіях при вивченні курсів «Картографії з основами топографії», «Геологія», «Метеорологія», ознайомлення з природними об’єктами і процесами, формування компетентності щодо проведення польових геологічних досліджень, метеорологічних спостережень та топографічних зйомок місцевості, орієнтування на місцевості. Під час практики студенти також вчаться облаштовувати туристичний табір та використовувати деяке туристичне спорядження.

Під часпольового етапу практики проходять десятки кілометрів маршрутів, вивчають природні умови території (геологічна будова, рельєф, погодні і кліматичні умови), проводять вимірювання з використанням геологічних, метеорологічних, топографічних приладів, описують природні об’єкти з використанням щоденного нотування і фотографування, збирають колекції порід і мінералів. Студенти набувають навички описувати точки спостережень різноманітних геологічних вимірів, проводити окомірну та інструментальну зйомки місцевості, здійснювати метеорологічні спостереження, відбирати зразки і проби, вимірювати азимути, рівні радіоактивності тощо. Все це супроводжується складанням польових щоденників, роботою з літературою, картами тощо.

Камеральний етап практики включає щоденну обробку польових матеріалів (аналіз результатів маршруту, польових спостережень по кожному об’єкту та компоненту середовища (елементів рельєфу, геологічних відслонень, виходів підземних вод, параметрів стану повітряного середовища тощо), типізація об’єктів, уточнення їх генезису, віку, стадії розвитку, розбір і розкладання колекції порід і мінералів, редагування польових щоденників тощо) та завершальну роботу з підготовки звіту (обробка польових щоденників, складання карт, аналіз зібраного матеріалу, написання звіту, підготовка до його захисту, підсумковий контроль).

Під час практики студенти вчаться ставити намет, розпалювати вогнище, готувати їжу, переправлятись через перешкоди, а під час проведення культурно-виховних та оздоровчих заходів — швидко бігати, гарно співати і танцювати.

географія практики 1практика географія 5практика географія 10практика географія 12практика географія 16практика географія 175

Навчальна Комплексна практика (природа рідного краю, дендрологія) відбувається на ІІ курсі у 3,4 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. Бази практики – території природно-заповідного фонду Кіровоградської області та Центральної України, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, дендропарк «Веселі Боковеньки», дендропарк «Софіївка» (м. Умань), с. Велика Северинка, с. Підгайці, Чорноліське лісництво (м. Знам'янка), заповідник «Асканія Нова» (Херсонська область), природничі музеї та ботанічні сади м. Київ та м. Одеса.

Програма комплексної практики з дендрології та природи рідного краю розрахована на студентів ІІ курсу природничо-географічного факультету. Вона є логічним доповненням знань студентів з ботаніки та зоології з, яке спрямоване на деталізацію та доповнення знань саме про місцеву флору, дендрофлору та фауну. Предметом практики є вивчення особливостей місцевої флори, рослинності та фауни, дослідження дендрофлори культурних та природних угруповань, одержання первинних знань про біогеоценози, екосистеми та рослинні угруповання.

Мета практики – теоретична та практична підготовка студентів із урахуванням сучасних тенденцій розвитку біологічних наук, що забезпечує рішення випускником завдань майбутньої професійної діяльності; ознайомлення студентів з природою, населенням, господарською діяльністю людей свого краю (Кіровоградської області), формування природничих, соціальних, економічних знань та вмінь як необхідних компонентів освіти. Особливе завдання курсу полягає в поглибленні знань про флору, дендрофлору і фауну Кіровоградської області на основі знань з ботаніки та зоології, детальне вивчення біологічних особливостей фонових видів деревно-чагарникових і трав’янистих рослин, а також тварин, флоросозологічних основ збереження рідкісних видів, угруповань та природоохоронних територій.

Навчальна практика сприяє розширенню, поглибленню і систематизації знань студентів про природу, населення, господарство своєї області (адміністративного району). Реалізація даного курсу дає можливість вчити майбутніх вчителів біології вести краєзнавчу пошукову та дослідницьку діяльність з використанням знань як з географії, так і з історії, біології, літератури та інших предметів шкільного компоненту, навчити студентів узагальнювати і оформляти результати власних досліджень.

Курс є необхідною складовою частиною знань майбутнього фахівця-біолога та вчителя біології та природознавства загальноосвітньої школи.

Основними завданнями практики є:

  • сформувати у студентів ґрунтовні знання про природу, флору і фауну свого села (міста), району, області;
  • ознайомити з принципами раціонального використання природних ресурсів свого краю;
  • навчити студентів практично застосовувати здобуті природознавчі знання, оцінювати стан природи своєї області (району) і вплив на неї господарської діяльності людини;
  • виховувати бережливе ставлення до природи і ресурсів свого краю (області, адміністративного району);
  • усвідомлення особистої причетності до подій, що відбуваються в навколишньому середовищі та в суспільстві свого краю (адміністративного району).

Програмою передбачені науково-дослідницькі роботи, студентські проекти, зустрічі, екскурсії, фенологічні спостереження, практичні, творчі роботи, які сприяють виробленню у студентів навичок використання краєзнавчих матеріалів в різних конкретних ситуаціях, вміння вести пошуково-дослідницьку роботу. Передбачені програмою екскурсії на заповідні території, до природних об’єктів, в краєзнавчі музеї допоможуть студентам більш глибоко і змістовно пізнати свій край, вивчити його і полюбити. Побудова програми дозволяє творчо підходити до її реалізації, самостійно варіювати її структурою, підбирати такі методи і форми роботи, які принесуть бажаний результат.

Навчальна комплексна практика природа рідного краюдендрологія Навчальна комплексна прктика природа рідного краю дендрологія 1Навчальна комплексна прктика природа рідного краю дендрологія 2Навчальна комплексна прктика природа рідного краю дендрологія 3Навчальна комплексна практика природа рідного краю дендрологія 9

Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІІІ курсі у 5, 6 семестрі. Тривалість практики – 2 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчально-наукові лабораторії університету.

Мета лабораторно-хімічної практики полягає в поглибленні знань про наукову картину світу, формуванні на основі отриманих теоретичних знань важливих практичних вмінь і навичок, необхідних в майбутній професійній діяльності, вдосконаленні підготовки фахівців в здатності аналізувати і узагальнювати практичний досвід, набувати нові знання і вміння, застосовувати їх на практиці та в процесі навчання.

Навчальна практика студентів є невід’ємною складовою частиною освітнього процесу, ефективною формою закріплення знань, набутих при вивченні фахових дисциплін з хімії. Під час проходження лабораторно-хімічної практики студенти повинні оволодіти професійними вміннями і навичками, необхідними для успішного здійснення хімічного експерименту з оптимальним використанням обладнання та реактивів, різних засобів наочності, хімічних задач та інших методів і засобів навчання. Як результат студенти повинні знати основні прийоми роботи з хімічним обладнанням і приладами, вміти правильно з дотриманням правил техніки безпеки організувати шкільний хімічний експеримент і науково-дослідницьку роботу учнів. Студенти повинні навчитися правильно здійснювати планування хімічного експерименту, знати правила зберігання хімічних реактивів. Лабораторно-хімічний практикум дає можливість практично реалізувати необхідні вміння та навички майбутніх хіміків.

Основними завданнями лабораторно-хімічної практики є:

узагальнення інформації про значення хімії як науки, розкриття її важливого місця у системі природничих наук;

узагальнення та систематизація попередньо вивченого теоретичного матеріалу та формування знань про експериментальні факти, поняття, закони, теорії, методи хімічної науки та сучасної наукової картини світу;

формування експериментально-практичних вмінь та навичок: грамотно поводитись з речовинами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням, дотримуватись правил техніки безпеки при виконанні експерименту;

вдосконалення вміння та навичок використання різноманітних методичних прийомів проведення хімічного експерименту;

формування вмінь самостійно здобувати і застосовувати знання, спостерігати і пояснювати хімічні явища, а також вмінь користуватися підручником, довідковою та хрестоматійною літературою;

формування вмінь використовувати для встановлення причинно-наслідкових зв’язків фундаментальні закони природи

Навчальа лабораторно хімічна практика 1Навчальа лабораторно хімічна практика 2Навчальа лабораторно хімічна практика 3Навчальа лабораторно хімічна практика 4Навчальа лабораторно хімічна практика 5Навчальа лабораторно хімічна практика 6

Навчальна Комплексна практика (зоологія, ботаніка) відбувається на І курсі у 1,2 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. Бази практики – території природно-заповідного фонду Кіровоградської області та Центральної України, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, дендропарк «Веселі Боковеньки», дендропарк «Софіївка» (м. Умань), с. Велика Северинка, с. Підгайці, Чорноліське лісництво, заповідник «Асканія Нова» (Херсонська область), природничі музеї та ботанічні сади м. Київ та м. Одеса.

Предметом комплексної практики з зоології та ботаніки є вивчення біологічної різноманітності рослин і тварин, вдосконалення навичок збирання та обробки рослинного та тваринного матеріалу, його аналіз та узагальнення. Міждисциплінарні зв’язки: зоологія, ботаніка (анатомія, морфологія та систематика рослин).

Метою комплексної практики є закріплення знань, отриманих при вивченні курсів зоології та ботаніки.

Основними завданнями практики є:

  • ознайомити студентів з основними еколого-фауністичними комплексами тварин району польової практики, демонструючи різноманіття видів та складність взаємозв’язків організмі між собою та з оточуючим середовищем;
  • ознайомити студентів з населенням тварин основних біотопів, біологічними рисами найбільш вагомих видів та їх значення в природі та господарській діяльності людини;
  • навчити розпізнавати види тварин за зовнішніми ознаками, голосами та слідам життєдіяльності. Особливу увагу звернути на види, що занесенні до Червоної Книги України;
  • надати студентам навички у проведенні екскурсій в природу, постановці спостережень за тваринами та зборі колекцій, що вкрай необхідно їм як майбутнім вчителям біології;
  • ознайомити студентів з основними принципами організації та методами проведення самостійних наукових досліджень з фауни та екології тварин;
  • закріплення знань, одержаних при вивченні морфології та систематики вищих рослин;
  • оволодіння навичками збирання гербарію, його оформлення, складання систематичних колекцій;
  • оволодіння методикою визначення рослин – пізнання різноманіття навколишнього світу є головною метою майбутнього викладача природничого циклу;
  • оволодіння методикою ведення польових спостережень, польового щоденника;
  • знайомство з практичним значенням поширених, рідкісних та особливо цікавих рослин;
  • знайомство з деякими методами аналізу флори;

вивчення рідкісних і зникаючих рослин Кіровоградської області.

НАВЧАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРАКТИКА ЗООЛОГІЯ БОТАНІКАНАВЧАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРАКТИКА ЗООЛОГІЯ БОТАНІКА2 НАВЧАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРАКТИКА ЗООЛОГІЯ БОТАНІКА 1НАВЧАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРАКТИКА ЗООЛОГІЯ БОТАНІКА 4НАВЧАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРАКТИКА ЗООЛОГІЯ БОТАНІКА 3

Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІV курсі у 8 семестрі. Тривалість практики – 1 тиждень. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчальні лабораторії університету.

Дисципліна ««Практика зі шкільного фізичного експерименту» передбачає розвиток у студентів експериментаторської компетентності, поглиблення знань з теорії та методики навчання природничих наук (фізика).

Основною метою практики зі шкільного фізичного експерименту є формування у студентів на рівні бакалавра експериментаторської компетентності з фізики.

  • Основними завданнями практики зі шкільного фізичного експерименту є:
  • поглиблення теоретичних знань студентів, формування розуміння ролі експерименту у фізичній науці;
  • широке і поглиблене знайомство з матеріальними засобами вимірювань у фізиці;
  • засвоєння основних принципів і методів вимірювань у фізиці, культури проведення експериментів;
  • розвиток спостережливості, конструктивного мислення, активізація самостійності у роботі;
  • залучення студентів до самостійної навчально-наукової роботи.

В результаті проведення лабораторних занять студенти повинні:

знати: методи емпіричного пізнання об’єктивної дійсності; сутність і методи реалізації експерименту; фізичні величини, їх класифікацію; одиниці фізичних величин, їх класифікацію; основні методи вимірювань у фізиці; характер зміни похибок вимірювань і методи їх оцінок; основні правила виконання математичних операцій з наближеними числами; основні правила графічного подання результатів експерименту; вимоги до питань охорони праці і техніки безпеки під час роботи у фізичних лабораторіях закладу вищої освіти та шкільному фізичному кабінеті; освітні і виховні завдання лабораторних робіт і фізичних практикумів у середній школі;

вміти: проводити оцінку і реалізовувати оптимальні умови проведення фізичного експерименту, виконання лабораторної роботи; забезпечити експериментальний характер шкільного курсу фізики; проводити аналіз виконання лабораторної роботи, написати висновки про її результати; виконувати оцінку похибок результатів експерименту; графічно подати результати експерименту; скласти звіт про виконану лабораторну роботу; дати характеристику сучасного фізичного обладнання, фізичних приладів; користуватися довідковою літературою; забезпечувати виконання завдань лабораторних робіт і фізичних практикумів у школі.

Практика із ШФЕ 1Практика із ШФЕ 2Практика із ШФЕ 3Практика із ШФЕ 4Практика із ШФЕ 5Практика із ШФЕ 6

Навчальна Комплексна практика (зоологія, ботаніка) відбувається на І та ІІ курсі у 2,4 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – заліки.

Місця та маршрути проходження практики визначаються керівниками практики для кожної групи студентів окремо. Орієнтовні місця проведення комплексної практики з фізіології рослин та екології: річкові долини і заплави Інгулу, Сугоклії та Біянки, гранітні відслонення в с. Соколівське та Новопавлівка, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, степові ділянки с. Велика Северинка, с. Підгайці, лісові рослинні угруповання в Чорноліському лісництві, дослідні ділянки та лабораторії біотехнології дослідного господарства «Еліта» (с. Созонівка, Кіровоградський р-н).

Метою комплексної практики з фізіології рослин та екології є оволодіння студентами сучасних методів, форм організації та знарядь праці в галузі їх майбутньої професії, формування на основі сформованих у закладі вищої освіти знань професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретного виду діяльності в реальних умовах, виховання потреби систематично поглиблювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Під час практичної підготовки поглиблюються і закріплюються теоретичні знання у сфері обраної спеціальності, закріплюються отримані теоретичні знання із загально-професійних і спеціальних дисциплін, студенти мають можливість оволодіти необхідними методами, уміннями і навичками із обраної спеціальності.

Основними завданнями комплексної практики з біології є:

  • проілюструвати теоретичний курси та закріпити знання студентів в галузі загальної екології, фізіології та екології рослин;
  • навчити студентів встановлювати взаємозв’язок між явищами в житті рослинного і тваринного світу та погодними умовами;
  • сформувати у студентів елементарні навички дослідницької роботи з об’єктами в природі та на дослідницькій ділянці;
  • ознайомити студентів із постановкою та проведенням польових демонстраційних дослідів, які можна використати при роботі в школі та позашкільних установах еколого-натуралістичної спрямованості.

Комплексна практика з біологіїКомплексна практика з біології 1Комплексна практика з біології 2Комплексна практика з біології 3Комплексна практика з біології 4Комплексна практика з біології 6Комплексна практика з біології 7Комплексна практика з біології 8Комплексна практика з біології 9