Виробнича педагогічна практика у школі студентів – є одним із найважливіших етапів підготовки майбутнього вчителя, адже саме під час її проходження студенти отримують необхідні уміння і навички в практичній площині умов майбутньої професійної діяльності.
Бази практик – мережа закладів загальної середньої освіти 2021-2022 рр. ( У К Р А Ї Н А (osvita-mrk.gov.ua). Бази практики для студентів закріплюються спеціальним наказом університету на підставі договору з Управлінням освіти міської ради м. Кропивницького , або за клопотаннями закладів освіти Кіровоградської області чи інших областей. Пропозиції щодо цього вносяться деканами факультету та завідуючим педпрактикою ЦДУ ім. В. Винниченка.
Виробнича практика відбувається на ІV курсі у 8 семестрі. Форма підсумкового контролю – диференційований залік. Тривалість практики для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) – 6 тижнів, для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки) та 014 Середня освіта (Географія) – 8 тижнів.
Мета педагогічної практики полягає у підготовці студентів до виконання основних функцій педагогічної діяльності вчителя, становленні і розвитку педагогічних компетенцій, формуванні професійних умінь і навичок під час застосування сучасних педагогічних технологій та нових інформаційних засобів навчання, у вихованні особистості майбутнього вчителя.
Педагогічна практика студентів педагогічного університету є важливою ланкою підготовки фахівців у системі вищої освіти. Під час практики не тільки закріплюються та поглиблюються теоретичні знання, яких набули студенти у закладах вищої освіти, а й формуються навички та вміння майбутньої педагогічної діяльності.
Завдання педагогічної практики:
- формування умінь професійного й педагогічного спілкування з учнями;
- формування індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті та самовдосконаленні;
- ознайомлення із особливостями освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти;
- вивчення навчально-методичної документації закладу загальної середньої освіти;
- поглиблення і розширення теоретичних знань із фахових і психолого-педагогічних дисциплін, набутих студентами; застосування їх у розв’язанні конкретних педагогічних завдань під час практики;
- формування у студентів фахових компетентностей, психолого-педагогічних та методичних умінь;
- формування умінь і навичок виконання професійних функцій вчителя: конструктивної, мобілізуючої, організаторської, комунікативної та інформативної;
- вироблення умінь застосування сучасних технологій і методик навчання на уроках;
- навчити студентів виконувати функції класного керівника, працювати з колективами учнів, батьками, проводити виховні заходи, індивідуальну виховну роботу з учнями, реалізовувати творчий, дослідницький підхід до педагогічної діяльності;
- формування вмінь організації та проведення виховних заходів у закладах загальної середньої освіти;
- виховання індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті;
- розвивати й закріплювати у студентів повагу до педагогічної професії, виховувати національні, патріотичні, моральні, естетичні якості, стимулювати прагнення до вивчення спеціальних і педагогічних дисциплін та вдосконалення власних педагогічних здібностей.
Під час проходження педагогічної практики у студентів є нагода ознайомитись зі змістом, об’ємом роботи та можливими проблемами у майбутній професійній діяльності вчителя та класного керівника.
Справжнім надбанням і допомогою під час проходження практики став сайт «Методична скарбничка ХБ16Б групи», який створили студенти.
Враховуючи умови воєнного стану, в університеті запроваджується особливий порядок проходження виробничої практики у ІІ семестрі 2022-2023 року. Виробнича педагогічна практика у школі проводиться на базі закладів загальної середньої освіти в очній та змішаній формах.