Modernizationofscienceanditsinfluenceonglobalprocesses: collectionofscientificpapers «SCIENTIA» withProceedingsofthe II InternationalScientificandTheoreticalConference, October 21, 2022. Bern, SwissConfederation
Interdisciplinary research: scientific horizons and perspectives: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), May 6, 2022. Vilnius, Republic of Lithuania
Всеукраїнська науково-практична конференція «ХVМенделєєвські читання». Полтава. 2 березня. 2022 р.
Інтеграція фундаментальних та прикладних досліджень в географічній, екологічній та хімічній освіті. VIIІ Всеукраїнська наук.-практ. інтернет конф., 25 листопада 2022 р. Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини.
XІІІ Міжнародна науково-практична онлайн-інтернет конференція «Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті», 22-28 червня 2022 р., м. Кропивницький
21-ї Всеукраїнська наукова конференція «Актуальні питання історії науки і техніки», 6-8 жовтня 2022 р., м. Київ.
І Міжнародна науково-практичнаІнтернет-конференція «Професійна діяльність вчителів: проблеми та стратегії». 28 листопада 2022 року. Кропивницький
Освіта для ХХІ століття: виклики, проблеми, перспективи. ІV Міжнародна науково-практична конференція (м. Суми, 28 жовтня 2022 р.).Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка
Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу. Міжнародна конференція. м. Київ, 04 листопада 2022 р. Інститут педагогіки НАПН України
V Міжнародна науково-практична конференція «Екологічні проблеми навколишнього середовища та раціонального природокористування в контексті сталого розвитку» 27–28 жовтня 2022, Херсон.
2021 рік
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (Географія)
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (Природничі науки)
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (Хімія)
Двічі у 2019 та 2015 роках студенти спеціальності 014 Середня освіта «Географія» під керівництвом доцента Гелевери О. Ф. відвідували Німеччину за програмою «Групові поїздки студентів до Німеччини» (Studienreisen). Німецька служба академічних обмінів DAAD – це найбільша німецька громадська організація з підтримки академічних обмінів.
Короткий план поїздки до Німеччини
(13.10.2019 до 25.10.2019)
Практика проводиться у два етапи: фізико-географічна - у кінці шостого семестру (2 тижні, 90 годин, 3 кредити ЄКТС) та суспільно-географічна - у сьомому семестрі (1 тиждень, 45 годин, 1,5 кредити). Загальна тривалість – три тижні (135 годин, 4,5 кредити).
Практика проходить на території Кіровоградської, Миколаївської, Херсонської та Дніпропетровської областей. Під час такої практики студенти мають можливість:
Регіоном проведення першого етапу практики є територія Причорномор’я і Нижнього Подніпров’я. На першому етапі метою практики є закріплення теоретичних знань, набутих студентами під час занять в аудиторіях при вивченні курсу «Фізична географія України», «Суспільна географія України», ознайомлення з природними об’єктами і процесами Причорномор’я, формування компетентності щодо проведення польових географічних досліджень. Основною метою практики є ознайомлення з фізико-географічними особливостями, різноманіттям ландшафтних комплексів України, різних типів населених пунктів, промислових та сільськогосподарських підприємств та підприємств невиробничої сфери на прикладі території Півдня України у межах Миколаївської, Херсонської та Дніпропетровської областей.
Суспільно-географічна практика проводиться для студентів четвертого курсу впродовж сьомого семестру. Районом проведення практики є територія Центральної України переважно у межах Кіровоградської області.
Метою суспільно-географічної практикиє закріплення й поглиблення студентами знань, одержаних під час аудиторних занять у процесі вивчення суспільно-географічних дисциплін, ознайомлення студентів з суспільно-географічним комплексом території; набуття навичок дослідження населеного пункту, окремого підприємства, виробничої і соціальної інфраструктури, транспортного комплексів, геополітичної, геоекономічної ситуації, проблем території; оволодіння методикою польових суспільно-географічних досліджень та камерального опрацювання зібраного матеріалу; ознайомлення з просторовою організацією мікрорайонів м. Кропивницького.
Основні завдання практики:
сформувати вміння узагальнювати результати досліджень, роботи у групі при підготовці звіту та публічного захисту результатів практики.
Навчання в докторантурі:
Клоц Євген Олександрович – за спеціальністю 102 Хімія.
Тема дисертації:«Гімінальні системи O-N-X (X=O, N, Cl, Br, S). Синтез, встановлення будови та хімічні властивості» на здобуття наукового ступеня доктора хімічних наук зі спеціальності 102 Хімія.
Науковий консультант – д.х.н., професор Штамбург Василь Георгійович.
Тема дисертації: "Білінгвальний підхід до методики навчання фізики в старшій школі" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – к.пед.н., доцент Трифонова Олена Михайлівна
Прогноз захисту дисертації – 2023 рік
Тема дисертації: "Професійне спрямування навчання фізики та астрономії майбутніх фахівців інженерної механіки у закладах фахової передвищої освіти" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Садовий Микола Ілліч
Прогноз захисту дисертації – 2023 рік
Тема дисертації: "Методика вивчення властивостей рідких кристалів у курсі фізики основної школи" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Сальник Ірина Володимирівна
Прогноз захисту дисертації – 2024 рік
Тема дисертації: "Науково-методичні основи розробки та використання спектрофотометра для астрономічних досліджень у сучасній середній школі" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Сальник Ірина Володимирівна
Прогноз захисту дисертації – 2024 рік
Тема дисертації: "Співвідношення віртуального та реального у вивченні молекулярно-кінетичної теорії будови речовини в старшій школі" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Сальник Ірина Володимирівна
Прогноз захисту дисертації – 2024 рік
Тема дисертації: "Методика запровадження імерсивних технологій у навчанні фізики студентів медичних закладів фахової передвищої освіти" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Сальник Ірина Володимирівна
Прогноз захисту дисертації – 2025 рік
Тема дисертації: "Розвиток ключових компетентностей учнів у природничих науках і технологіях засобами навчання фізики в умовах цифровізації освіти" на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальностей 014 "Середня освіта (Фізика)"
Науковий керівник – д.пед.н., професор Подопригора Наталія Володимирівна
Прогноз захисту дисертації – 2026 рік
Відповідно до наказу ректора Центральноукраїнського державно педагогічногоуніверситетуімені Володимира Винниченка №118/1-ун від 10 серпня 2021 року про реорганізаціюфакультетів та кафедр університету з 01 вересня 2021 року об’єднано кафедру природничих наук та методики їхньогонавчання та кафедру географії та геоекології у кафедру природничих наук, хімії, географії та методик їхньогонавчання.
Студентська наука кафедри географії та геоекології кафедри географії та геоекології
2021
Науковий керівник – кандидат геолого-мінералогічних наук, доцент кафедри географії та геоекології ЦДПУ ім.В.Винниченка Вовк Валентин Михайлович.
Науковий керівник– доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання, в.о. декана природничо-географічного факультету Плющ Валентина Миколаївна.
Перелік студентських наукових гуртків та проблемних груп
План роботи: 2021-2022н.р.
Викладач: Подопригора Наталія Володимирівна
Викладач: Трифонова Олена Михайлівна
Викладач: Садовий Микола Ілліч
Викладач: Форостовська Тетяна Олександрівна
Викладач: Терещенко Оксана Василівна
Викладач: Гелевера Ольга Федорівна
Викладач: Маслова Наталія Миколаївна
Викладач: Зарубіна Антоніна Володимирівна
Викладач: Мирза-Сіденко Валентина Миколаївна
Клоц Євген Олександрович
Трифонова Олена Михайлівна
Плющ Валентина Миколаївна
Подопригора Наталія Володимирівна
Бохан Юлія Володимирівна
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=6603273935
Сільченко Юлія Юрівна
Семенюк Лариса Леонтіївна
Гелевера Ольга Федорівна
Зарубіна Атоніна Володимирівна
Маслова Наталія Миколаівна
Мирза-Сіденко Валентина Миколаївна
Партнерство заради розвитку природничої освіти в Кіровоградській області забезпечено плідною співпрацею кафедри з:
з яким укладено спільний План взаємозв’язку кафедри з науково-методичною лабораторією природничо-математичних дисциплін:
Основні напрями співпраці:
Фінальний етап другого (обласного) туру конкурсу «Учитель року» (номінація «Хімія»), 2020 рік
ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади з фізики (члени жюрі), 2020 рік
ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади з хімії, астрономії, біології 2022 рік
ІІ. Кафедра підтримує тісні зв’язки з різними закладами вищої освіти та науковими установами: Полтавським державним педагогічним університетом імені В.Г. Короленка, Національним університетом «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка (НУЧК), Східноєвропейським національним університетом імені Лесі Українки, Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського, Херсонським державним університетом, Дніпропетровським національним університетом імені Олеся Гончара, Уманським державним педагогічним університетом імені Павла Тичини, Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка, Черкаським національним університетом імені Богдана Хмельницького тощо. Викладачі кафедри співпрацюють у галузі наукових досліджень з Науково-дослідними інститутами Національної академії наук України: Інститутом біохімії імені О.В. Палладіна, Інститутом органічної хімії, Інститутом експериментальної патології, онкології і радіобіології імені Р.Є. Кавецького, Інститутом хімії поверхні, Інститутом педагогіки НАПН України тощо
Основні напрями співпраці:
ІІІ. Кіровоградським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України
Основні напрями співпраці:
ІV. Організовує зустрічі зі стейкхолдерами та роботодавцями
V. Міжнародна співпраця
1. Трифонова О.М., Подопригора Н.В., Плющ В.М., Садовий М.І., Соменко Д.В. впродовж 2020-2021 н.р. брали участь у міжнародному проєкті Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/«Зміни педагогічних факультетів та університетіву 21 столітті», Університет імені Масарика, м.Брно, Чехія, де пройшли стажування за темами:
- «Quality in Higher Education»;
- «Support of Science and Research in Higher Education»
- “Inclusion and Internationalization in Higher Education».
2. Подопригора Н.В. взяла участь у тренінгу врамках міжнародного проєкту Еразмус+ «Центри сертифікації викладачів: інноваційні підходи до досконалості викладання UTERLY», Німеччіна
3. Гелевера О.Ф. у 2015 та 2019 роках разом зі студентами спеціальності 014 Середня освіта «Географія» у програмі «Групові поїздки студентів до Німеччини» (Studienreisen). Німецька служба академічних обмінів DAAD (найбільша німецька громадська організація з підтримки академічних обмінів).
4. Маслова Н. М. впродовж 2022 року бере участь у міжнародній програмі EducationUSA “Академія лідерства з інтернаціоналізації”, яка реалізується спільно з SUNY COIL Center Державного університету штату Нью Йорк та покликана об’єднати українських та американських викладачів університетів, а також їх студентів за допомогою віртуальних навчальних технологій. У рамках цієї програми у березні 2022 р. пройдено курс “COIL Foundations workshop”, який готує до створення модулів віртуального обміну за допомогою інноваційної навчальної моделі COIL (Collaborative Online International Learning), що була розроблена для впровадження стратегій інтернаціоналізації та застосовується викладачами у багатьох країнах світу.
Прізвище, ім’я, по батькові керівника та членів проектної групи, найменування посади (для сумісників – місце основної роботи, найменування посади) | Відомості про підвищення кваліфікації викладача (найменування закладу, вид документа, тема, дата видачі) | |
1 | Плющ Валентина Миколаївна, доктор педагогічних наук, в. о. зав. кафедрою, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Стажування у Духовній Академії Університета Кардинала Стефана Вишинського, м. Варшава (Польща) спільно з інститутом Міжнародної Академічної і Наукової співпраці (IIASC) та Фундацією ADD, тема «Іновації в освіті та науці». Сертифікат № WU010/04 від 20.04.2018. Термін проходження стажування з 18 квітня по 21 квітня 2018 р. Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 64-ун ід 02.05.2018 р. 2. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща) Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, м. Катовіце, Республіка Польща; науково-педагогічне стажування; тема: «Інновації в освіті. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін» («Innovations in Education. Innovative Technologies for Teaching Professional Disciplines») , від 21.12.2020 р. (180 год.) Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) #35/12/2020. Термін проходження стажування з 21 вересня 2020 року по 21 грудня 2020 року. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р. 3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами: 3.1 Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). 3.2 Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р. 4. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.» від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування З 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року. Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №77–ун 03.06.2021 р. 5. ТОВ «Академія цифрового розвитку»; тема підвищення кваліфікації (стажування) «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти»Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Сертифікат про успішне завершення курсу № 2GW-078 «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Термін проходження стажування З 04 жовтня 2021 року по 18 жовтня 2021 року. |
2 | Бохан Юлія Володимирівна, кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методики їхнього навчання
| 1. Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки; тема підвищення кваліфікації: «Використання інформаційних технологій при вивченні дисциплін природничо-математичного профілю». Сертифікат про підвищення кваліфікації № 59/18 від 12.06.2018 р. Термін проходження стажування з 29 травня 2018 року по 12 червня 2018 року Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка №102-ун від 26.06.2018 р 2. Полтавський університет економіки і торгівлі/Poltava University of Economics and Trade; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Використання ділових ігор в навчальному процесі (на прикладі викладання природничих наук)». Сертифікат про підвищення кваліфікації: ПК 01597997\00610-2020 від 21 березня 2020 року. Термін проходження стажування з 16 березня 2020 року по 20 березня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 34/1-ун від 03.03.2021 р. 3. Полтавський університет економіки і торгівлі/Poltava University of Economics and Trade; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Основи інклюзії.Створення індивідуального освітнього середовища дитині з особливими освітніми потребами». Сертифікат про підвищення кваліфікації: ПК 01597997\00076-2021 від 15 лютого2021 року. Термін проходження стажування з 08 лютого 2021 року по 12 лютого 2021 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 34/1-ун від 03.03.2021 р. |
3 | Гелевера Ольга Федорівна, доцент кафедри природничих наук,хімії, географії та методик їхнього навчання | 1.Херсонський державний університет, кафедра екології та географії; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу». Сертифікат про підвищення кваліфікації (Стажування) №105/47, виданий Херсонським державним університетом. Термін проходження стажування з 13 травня 2019 року по 07 червня 2019 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №107–ун від 26 червня 2019 року 2. Навчальна поїздка Німецької служби академічного обміну (DAAD); тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу, участь у заходах у німецьких університетах(семінарах, дискусіях, презентаціях)»» Термін проходження стажування з 12 жовтня 2019 року по 25 жовтня 2019 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №3–ун від 8 січня 2020 року. |
4 | Зарубіна Антоніна Володимирівна, старший викладач кафедри природничих наук,хімії, географії та методик їхнього навчання | 1.Чернівецький національний університет ім. Ю.Федьковича, кафедра економічної географії та екологічного менеджменту; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін економічно-соціального та краєзнавчо-туристичного циклів». Довідкапро стажування від 24.04.2018 року №02/15-1137 Термін проходження стажування з 26 березня 2018 року по 20 квітня 2018 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №75–ун від 18 травня 2018 року |
5 | Клоц Євген Олександрович, кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Державний вищий навчальний заклад “Український державний хіміко-технологічний університет; тема: «Застосування результатів наукових досліджень у викладанні природничих дисциплін». Довідка про підсумки стажування № 33-36-39 від 28.11.2018 р. Термін проходження стажування з 22 жовтня 2018 року по 23 листопада 2018 року Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка №184/1-ун від 12.12.2018 р 2. Національна академія педагогічних наук України ДВНЗ «Університет менеджемнту освіти» Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти. Підвищення кваліфікацію за категорією «Ректори, проректори університетів академій, інститутів» Реєстраційний номер № 889/18 у 08 червня 2018 р. Свідотство про підвищення кваліфікації СП 35830447/0889-18. Термін проходження стажування з 14 лютого 2018 по 08 червня 2018 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка № 64-ун від 02.05.2018 р. |
6 | Маслова Наталія Миколаївна, кандидат географічних наук, старший викладач кафедри природничих наук,хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Криворізький державний педагогічний університет, кафедра економічної і соціальної географії та методики викладання. Довідка про проходження стажування на кафедрі економічної і соціальної географії та методики викладання Криворізького державного університету від 27 травня 2019 року №09/1-22. Термін проходження стажування з 22 квітня 2019 року по 17 травня 2019 року (з 22.04.2019 року по 03.05.2019 року очно; з 06.05.2019 року по 17.05.2019 року заочно) Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №110–ун від 2 липня 2019 року 2. Scientific Center of Innovative Reserches, Tallinn Estonia, Academy of Economics and Pedagogy, Prague,Czech Republic. «Innovative technology education geographical disciplines in higher and secondary education». Сертифікат №SCIR–2020–0096 Термін проходження стажування з 2 липня 2020 року по 6 серпня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №153–ун від 9 грудня 2020 року 3.Державний університет штату Південна Дакота (місто Брукінз, США); тема «Американська електоральна географія». Сертифікат від 23 листопада 2020 року, виданий державним університетом штату Південна Дакота. Термін проходження стажування з 5 вересня 2020 року по 7 листопада 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №101–ун від 9 липня 2021 року 4. Полтавський університет економіки і торгівлі; тема «Основи інклюзії. Створення індивідуального освітнього середовища дитині з особливими потребами». Сертифікат: ПК 01597997/00083-2021. Термін проходження стажування з 08.02.2021 по 12.02.2021 року |
7 | Мирза-Сіденко Валентина Миколаївна, кандидат біологічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання. | 1. Scientific Center of Innovative Researches, Tallinn Estonia, Academy of Economics and Pedagogy, Prague, Czech Republic; «Innovative technology education geographical disciplines in higher and secondary education» («Інноваційні технології викладання географічних дисциплін у вищій та середній освіті»). Сертифікат №SCIR -2020-0097 Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №153–ун від 9 грудня 2020 року. Термін проходження стажування з 2 липня 2020 року 6 серпня 2020 року |
8 | Онойко Юрій Юрійович, кандидат географічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії, та методик їхнього навчання | 1. Херсонський державний університет, кафедри екології та географії; тема: «Вивчення досвіду розробки та викладання навчальних дисциплін природничо-географічного циклу». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) №36/97, виданий Херсонським державним університетом. Термін проходження стажування з 16 жовтня 2018 року по 9 листопада 2018 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №178–ун від 4 грудня 2018 року. 2. Державний університет штату Південна Дакота (місто Брукінз, США); тема: «Американська електоральна географія»». Сертифікат від 23.11.2020року виданий державним університетом штату Південна Дакота. Термін проходження стажування з 5 вересня 2020 року по 7 листопада 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №101–ун від 9 липня 2021року |
9 | Подопригора Наталія Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Куявський університет Вроцлавек (Республіка Польща); науково-педагогічне стажування; тема: «Освіта в галузі природничих нук як складова частина системи освіти України та країн ЄС» за фахом «Природничі науки». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) в обсязі 5 кредитів (180 годин). Термін проходження стажування з 25 березня по 05 квітня 2019 року. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 91 - ун від 30.05.2019 р. 2. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща); науково-педагогічне стажування; тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі» (досвід WyższaSzkoła Techniczna w Katowicach) за фахом «Природничі науки». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) в обсязі 6 кредитів (180 годин). Термін проходження стажування з 17 червня 2019 по 22 вересня 2019 року заочно; з 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №151 – ун 29.10.2019 р. 3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.» від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №77–ун 3.06.2021 р 4.University of Bayreuth, Germany/Байройтський університет. Німеччина; тема: «Retraining in the field of teaching excellence»/ «Перепідготовка в сфері педагогічної майстерності». Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування) від 07 грудня 2021 року. Термін проходження стажування з 20 жовтня 2021 року по 26 листопада 2021року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №8–ун 14 січня 2022 року 5. Відділ біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України; тема: «Формування фахових (предметних) компетентностей студентів спеціальності 014 Середня освіта «Природничі науки» в курсі «Сучасні технології навчання природничих наук». Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): довідка, видана Інститутом педагогіки НАПН України (№498 від 16.12.2021 р.). Термін проходження стажування з 15 вересня 2021 року по 15 грудня 2021 року |
10 | Садовий Микола Ілліч, завідувач кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності; професор кафедри природничих наук , хімії, географії та методик їхнього навчання | 1.Вища технічна школа в Катовіце / Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, Польща; тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі: особливості впровадження цифровізації в освітній процес природничих, технічних дисциплін і дисциплін у галузі комп’ютерних технологій при підготовці фахівців з вищою освітою» в обсязі 6 кредитів (180 годин). Сертифікат №10/9/2019 від 29 вересня 2019. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року (заочно); 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року (очно) Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 150-ун від 28.10.2019 року. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року заочно. З 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно. 2. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами: 2.1.Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). 2.2.Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р. 3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.» від 29.04.2021 р. (28 год). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29 квітня 2021 року |
11 | Семенюк Лариса Леонтіївна, кандидат географічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії, та методик їхнього навчання
| 1. Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX)за підтримки посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси; тема підвищення кваліфікації: «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Сертифікат проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність – Зимова школа», засвідчений печаткою та підписом директора IREX в Україні Мяхрібаном Дракманом. Термін проходження стажування з 7 жовтня 2019 року по 9 жовтня 2019 року З 27 січня 2020 року по 31 січня 2020 Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №50–ун від 11 травня 2020року |
12 | Терещенко Оксана Василівна, кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання | 1.ТОВ «Академія цифрового розвитку»; тема підвищення кваліфікації (стажування) «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Сертифікат про успішне завершення курсу № 2GW-064 «Цифрові інструменти Google для закладів вищої, фахової передвищої освіти». Термін проходження стажування з 04 жовтня 2021 року по 18 жовтня 2021 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №176–ун 19листопада 2021 р. 2. Відділ біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України; тема підвищення кваліфікації (стажування): «Формування фахових (предметних) компетентностей студентів спеціальності 014 Середня освіта «Природничі науки» в курсі «Сучасні технології навчання природничих наук» Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): довідка, видана Інститутом педагогіки НАПН України (№497 від 16.12.2021 р.). Термін проходження стажування з 15 вересня 2021 року по 15 грудня 2021 року |
13 | Трифонова Олена Михайлівна, доктор педагогічних наук, доцент кафедри природничих наук,хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Вища технічна школа в Катовіце (Республіка Польща); тема: «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі»(досвід WyższaSzkoła Techniczna w Katowicach) за напрямом «Природничі науки» в обсязі 6 кредитів (180 годин). Сертифікат №12/9/2019 від 29 вересня 2019 р. Термін проходження стажування з 17 червня 2019 року по 22 вересня 2019 року заочно. З 23 вересня 2019 року по 30 вересня 2019 року очно. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка № 150-ун від 28.10.2019 року. 2. Katowice School of Technology, Poland, Scientific Internship «Innovations in Education. Innovative Digital Technologies for Teaching Natural and Computer-oriented Disciplines», сертифікат № 20/12/2020. Термін проходження стажування з 21 вересня 2020 року по 21 грудня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №2–ун 05.01.2020 р. 3. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія; за участю в міжнародному проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»/ «Transformation on Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI, century» за такими курсами: 3.1.Курс 1 «Внутрішня оцінка вищих навчальних закладів»/ «Quality in Higher Education»Quality in Higher Education» (22 жовтня – 15 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин); Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). 3.2.Курс 2 «Підтримка науковців в університетах, особливо у сфері науки і досліджень, та підвищення їхньої академічної мобільності»/ «Support of Science and Research in Higher Education» (20 жовтня – 14 грудня 2020 року, сертифікат на 40 годин). Сертифікат про підвищення кваліфікації (стажування). Термін проходження стажування з 22 жовтня 2020 року по 15 грудня 2020 р. та з 20 жовтня 2020 року по 14 грудня 2020 р. Звіт про проходження стажування затверджено наказом ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №12–ун 20.01.2021 р. 4. Університет імені Масарика, м. Брно, Чехія, Certificate of participation for completing curs «Inclusion and Internationalization in Higher Education» within the framework Transformation of Faculties of Education and Pedagogical Universities for XXI century»/ «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.»Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 ст.» від 29.04.2021 р. (28 год.). Термін проходження стажування з 06 квітня 2021 року по 29квітня 2021року. 5. Українська інженерно-педагогічна академія, м.Харків, Україна; тема «Методика та технологія реалізації принципів цифрової трансформації у професійні та технологічній освіті». Свідоцтво про підвищення кваліфікації №ПК 02071228/005625-20. Термін проходження стажування з 1 грудня 2020 року по 11 грудня 2020 року Звіт про проходження стажування затверджено наказом в.о.ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка №161/1–ун від 23 грудня.2020 року |
14 | Форостовська Тетяна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання | 1. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; тема: «Формування предметних компетентностей під час підготовки майбутніх вчителів природознавчих дисциплін (хімії, біології, фізики) у закладах вищої освіти». Сертифікат про проходження стажування НВ № 02125094/ 027-18 БО від 27.06.2018 р. Термін проходження стажування з 29 травня 2018 року по 27 червня 2018 року. Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка №105-ун від 02.07.2018 р. 2. Scientific Center of Innovative Researches/ Talinn, Estonia. «Тhe innovative methods and technologies of teaching natural science the newest in the European educational practice» (Інноваційні методи і технології навчання природничим наукам в сучасній Європейській освітній практиці). Документ, що підтверджує підвищення кваліфікації (стажування): сертифікат SCІR-2021-0427 від 17 вересня 2021 р. Термін проходження стажування з 09 серпня 2021 року по 17 вересня 2021 року. Звіт про підвищення кваліфікації затверджено наказом ректора ЦДПУ ім..В. Винниченка №4-ун від 10 січня 2022 року |
Відповідно до «Положення про визначення рейтингівнауково-педагогічних працівників ЦДПУ ім. В. Винниченка» та рішення вченої ради університету (протокол №4 від 04.10.2021 року) оприлюднюються узагальнені результати рейтингового оцінювання науково-педагогічних працівників ЦДПУ ім. В. Винниченка за 2020-2021 н.р. за результатами рейтингу викладачі кафедри д.п.н., професор Садовий М.І., д.п.н, доцент Трифонова О.М. та д.п.н., доцент Плющ В.М. посіли відповідно 1-ше, 4-те та 7-ме місце в університеті.
Практика проводиться влітку після закінчення літньої сесії студентів другого курсу (4 семестр). Загальна тривалість практики – 2 тижні. Складовими комплексної практики є геоморфологічна, гідрологічна, ґрунтознавча, геоботанічна, ландшафтознавча практики. Базою проведення навчальної комплексної географічної практикиє природні комплекси території Західної України, бази географічних факультетів Тернопільського і Чернівецького університетів, об’єкти природної і культурної спадщини в межах заповідників і заказників. Зокрема, використовується географічний стаціонар Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в селі Дзвенигород, розташований в межах національного природного парку «Дністровський каньйон». Студенти досліджують численні природні і антропогенні системи Поділля, Прикарпаття, Карпат, Закарпаття.
Усталеним є наступний маршрут: Кропивницький – Смоліно – Меджибіж – Хмельницький – Кам’янець-Подільський – Дзвенигород – Дністровський каньйон – Хотин – Чернівці – Коломия – Яремче – Ворохта – Чорногірський хребет – г. Говерла – Кваси – Рахів – Ділове – Свидовецький хребет – г. Близниця – Яремче – водоспад Пробій – Городенка – Нирків – Червоногородський водоспад – Сапогів – Кривче – печера Кришталева – Кам’янець-Подільський – Хмельницький – Кропивницький.
Метою практики є закріплення теоретичних знань, набутих студентами під час аудиторної роботи при вивченні навчальних дисциплін «Геоморфологія», «Гідрологія», «Географія ґрунтів з основами ґрунтознавства», «Біогеографія» та «Ландшафтознавство», отримання й удосконалення практичних навичок і умінь для набуття компетентностей, визначених ОПП «Середня освіта (Географія та Мова і література (англійська)) та “Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота”, ознайомлення з природними об’єктами і процесами, формування компетентності щодо проведення польових геоморфологічних, гідрологічних, ґрунтознавчих, геоботанічних та ландшафтознавчих досліджень.
Під час практики студенти вивчають різні форми рельєфу, ґрунтове та ландшафтне різноманіття території, в межах якої проходить практика, досліджують висотну поясність на схилах Карпат, виявляють закономірності ряду рельєфоформуючих, ґрунтотвірних процесів тощо. Також студенти отримують досвід підготовки та проведення туристичних походів.
Важливою складовою практики є сходження студентів на ряд найвищих вершин Українських Карпат, зокрема на Говерлу та Близницю.
Практика проводиться для студентів першого курсу в кінці другого семестру у польових умовах на базі Національного природного парку «Бузький Гард» у Первомайського району Миколаївської області. Термін - 2 тижні.Складовими є топографічна, геологічна, метеорологічна практики.
Метою першої польової практики є закріплення теоретичних знань, набутих студентами під час занять в аудиторіях при вивченні курсів «Картографії з основами топографії», «Геологія», «Метеорологія», ознайомлення з природними об’єктами і процесами, формування компетентності щодо проведення польових геологічних досліджень, метеорологічних спостережень та топографічних зйомок місцевості, орієнтування на місцевості. Під час практики студенти також вчаться облаштовувати туристичний табір та використовувати деяке туристичне спорядження.
Під часпольового етапу практики проходять десятки кілометрів маршрутів, вивчають природні умови території (геологічна будова, рельєф, погодні і кліматичні умови), проводять вимірювання з використанням геологічних, метеорологічних, топографічних приладів, описують природні об’єкти з використанням щоденного нотування і фотографування, збирають колекції порід і мінералів. Студенти набувають навички описувати точки спостережень різноманітних геологічних вимірів, проводити окомірну та інструментальну зйомки місцевості, здійснювати метеорологічні спостереження, відбирати зразки і проби, вимірювати азимути, рівні радіоактивності тощо. Все це супроводжується складанням польових щоденників, роботою з літературою, картами тощо.
Камеральний етап практики включає щоденну обробку польових матеріалів (аналіз результатів маршруту, польових спостережень по кожному об’єкту та компоненту середовища (елементів рельєфу, геологічних відслонень, виходів підземних вод, параметрів стану повітряного середовища тощо), типізація об’єктів, уточнення їх генезису, віку, стадії розвитку, розбір і розкладання колекції порід і мінералів, редагування польових щоденників тощо) та завершальну роботу з підготовки звіту (обробка польових щоденників, складання карт, аналіз зібраного матеріалу, написання звіту, підготовка до його захисту, підсумковий контроль).
Під час практики студенти вчаться ставити намет, розпалювати вогнище, готувати їжу, переправлятись через перешкоди, а під час проведення культурно-виховних та оздоровчих заходів — швидко бігати, гарно співати і танцювати.
Навчальна Комплексна практика (природа рідного краю, дендрологія) відбувається на ІІ курсі у 3,4 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. Бази практики – території природно-заповідного фонду Кіровоградської області та Центральної України, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, дендропарк «Веселі Боковеньки», дендропарк «Софіївка» (м. Умань), с. Велика Северинка, с. Підгайці, Чорноліське лісництво (м. Знам'янка), заповідник «Асканія Нова» (Херсонська область), природничі музеї та ботанічні сади м. Київ та м. Одеса.
Програма комплексної практики з дендрології та природи рідного краю розрахована на студентів ІІ курсу природничо-географічного факультету. Вона є логічним доповненням знань студентів з ботаніки та зоології з, яке спрямоване на деталізацію та доповнення знань саме про місцеву флору, дендрофлору та фауну. Предметом практики є вивчення особливостей місцевої флори, рослинності та фауни, дослідження дендрофлори культурних та природних угруповань, одержання первинних знань про біогеоценози, екосистеми та рослинні угруповання.
Мета практики – теоретична та практична підготовка студентів із урахуванням сучасних тенденцій розвитку біологічних наук, що забезпечує рішення випускником завдань майбутньої професійної діяльності; ознайомлення студентів з природою, населенням, господарською діяльністю людей свого краю (Кіровоградської області), формування природничих, соціальних, економічних знань та вмінь як необхідних компонентів освіти. Особливе завдання курсу полягає в поглибленні знань про флору, дендрофлору і фауну Кіровоградської області на основі знань з ботаніки та зоології, детальне вивчення біологічних особливостей фонових видів деревно-чагарникових і трав’янистих рослин, а також тварин, флоросозологічних основ збереження рідкісних видів, угруповань та природоохоронних територій.
Навчальна практика сприяє розширенню, поглибленню і систематизації знань студентів про природу, населення, господарство своєї області (адміністративного району). Реалізація даного курсу дає можливість вчити майбутніх вчителів біології вести краєзнавчу пошукову та дослідницьку діяльність з використанням знань як з географії, так і з історії, біології, літератури та інших предметів шкільного компоненту, навчити студентів узагальнювати і оформляти результати власних досліджень.
Курс є необхідною складовою частиною знань майбутнього фахівця-біолога та вчителя біології та природознавства загальноосвітньої школи.
Основними завданнями практики є:
Програмою передбачені науково-дослідницькі роботи, студентські проекти, зустрічі, екскурсії, фенологічні спостереження, практичні, творчі роботи, які сприяють виробленню у студентів навичок використання краєзнавчих матеріалів в різних конкретних ситуаціях, вміння вести пошуково-дослідницьку роботу. Передбачені програмою екскурсії на заповідні території, до природних об’єктів, в краєзнавчі музеї допоможуть студентам більш глибоко і змістовно пізнати свій край, вивчити його і полюбити. Побудова програми дозволяє творчо підходити до її реалізації, самостійно варіювати її структурою, підбирати такі методи і форми роботи, які принесуть бажаний результат.
Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІІІ курсі у 5, 6 семестрі. Тривалість практики – 2 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчально-наукові лабораторії університету.
Мета лабораторно-хімічної практики полягає в поглибленні знань про наукову картину світу, формуванні на основі отриманих теоретичних знань важливих практичних вмінь і навичок, необхідних в майбутній професійній діяльності, вдосконаленні підготовки фахівців в здатності аналізувати і узагальнювати практичний досвід, набувати нові знання і вміння, застосовувати їх на практиці та в процесі навчання.
Навчальна практика студентів є невід’ємною складовою частиною освітнього процесу, ефективною формою закріплення знань, набутих при вивченні фахових дисциплін з хімії. Під час проходження лабораторно-хімічної практики студенти повинні оволодіти професійними вміннями і навичками, необхідними для успішного здійснення хімічного експерименту з оптимальним використанням обладнання та реактивів, різних засобів наочності, хімічних задач та інших методів і засобів навчання. Як результат студенти повинні знати основні прийоми роботи з хімічним обладнанням і приладами, вміти правильно з дотриманням правил техніки безпеки організувати шкільний хімічний експеримент і науково-дослідницьку роботу учнів. Студенти повинні навчитися правильно здійснювати планування хімічного експерименту, знати правила зберігання хімічних реактивів. Лабораторно-хімічний практикум дає можливість практично реалізувати необхідні вміння та навички майбутніх хіміків.
Основними завданнями лабораторно-хімічної практики є:
узагальнення інформації про значення хімії як науки, розкриття її важливого місця у системі природничих наук;
узагальнення та систематизація попередньо вивченого теоретичного матеріалу та формування знань про експериментальні факти, поняття, закони, теорії, методи хімічної науки та сучасної наукової картини світу;
формування експериментально-практичних вмінь та навичок: грамотно поводитись з речовинами, хімічним посудом, лабораторним обладнанням, дотримуватись правил техніки безпеки при виконанні експерименту;
вдосконалення вміння та навичок використання різноманітних методичних прийомів проведення хімічного експерименту;
формування вмінь самостійно здобувати і застосовувати знання, спостерігати і пояснювати хімічні явища, а також вмінь користуватися підручником, довідковою та хрестоматійною літературою;
формування вмінь використовувати для встановлення причинно-наслідкових зв’язків фундаментальні закони природи
Навчальна Комплексна практика (зоологія, ботаніка) відбувається на І курсі у 1,2 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – залік. Бази практики – території природно-заповідного фонду Кіровоградської області та Центральної України, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, дендропарк «Веселі Боковеньки», дендропарк «Софіївка» (м. Умань), с. Велика Северинка, с. Підгайці, Чорноліське лісництво, заповідник «Асканія Нова» (Херсонська область), природничі музеї та ботанічні сади м. Київ та м. Одеса.
Предметом комплексної практики з зоології та ботаніки є вивчення біологічної різноманітності рослин і тварин, вдосконалення навичок збирання та обробки рослинного та тваринного матеріалу, його аналіз та узагальнення. Міждисциплінарні зв’язки: зоологія, ботаніка (анатомія, морфологія та систематика рослин).
Метою комплексної практики є закріплення знань, отриманих при вивченні курсів зоології та ботаніки.
Основними завданнями практики є:
вивчення рідкісних і зникаючих рослин Кіровоградської області.
Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІV курсі у 8 семестрі. Тривалість практики – 1 тиждень. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчальні лабораторії університету.
Дисципліна ««Практика зі шкільного фізичного експерименту» передбачає розвиток у студентів експериментаторської компетентності, поглиблення знань з теорії та методики навчання природничих наук (фізика).
Основною метою практики зі шкільного фізичного експерименту є формування у студентів на рівні бакалавра експериментаторської компетентності з фізики.
В результаті проведення лабораторних занять студенти повинні:
знати: методи емпіричного пізнання об’єктивної дійсності; сутність і методи реалізації експерименту; фізичні величини, їх класифікацію; одиниці фізичних величин, їх класифікацію; основні методи вимірювань у фізиці; характер зміни похибок вимірювань і методи їх оцінок; основні правила виконання математичних операцій з наближеними числами; основні правила графічного подання результатів експерименту; вимоги до питань охорони праці і техніки безпеки під час роботи у фізичних лабораторіях закладу вищої освіти та шкільному фізичному кабінеті; освітні і виховні завдання лабораторних робіт і фізичних практикумів у середній школі;
вміти: проводити оцінку і реалізовувати оптимальні умови проведення фізичного експерименту, виконання лабораторної роботи; забезпечити експериментальний характер шкільного курсу фізики; проводити аналіз виконання лабораторної роботи, написати висновки про її результати; виконувати оцінку похибок результатів експерименту; графічно подати результати експерименту; скласти звіт про виконану лабораторну роботу; дати характеристику сучасного фізичного обладнання, фізичних приладів; користуватися довідковою літературою; забезпечувати виконання завдань лабораторних робіт і фізичних практикумів у школі.
Навчальна Комплексна практика (зоологія, ботаніка) відбувається на І та ІІ курсі у 2,4 семестрі. Тривалість практики – 4 тижні. Форма підсумкового контролю – заліки.
Місця та маршрути проходження практики визначаються керівниками практики для кожної групи студентів окремо. Орієнтовні місця проведення комплексної практики з фізіології рослин та екології: річкові долини і заплави Інгулу, Сугоклії та Біянки, гранітні відслонення в с. Соколівське та Новопавлівка, Новопавлівський гранітний кар’єр (с. Новопавлівка), Соколівський гранітний кар’єр (с. Соколівське), Ігульські плавні, урочище Злодійська балка, степові ділянки с. Велика Северинка, с. Підгайці, лісові рослинні угруповання в Чорноліському лісництві, дослідні ділянки та лабораторії біотехнології дослідного господарства «Еліта» (с. Созонівка, Кіровоградський р-н).
Метою комплексної практики з фізіології рослин та екології є оволодіння студентами сучасних методів, форм організації та знарядь праці в галузі їх майбутньої професії, формування на основі сформованих у закладі вищої освіти знань професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретного виду діяльності в реальних умовах, виховання потреби систематично поглиблювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. Під час практичної підготовки поглиблюються і закріплюються теоретичні знання у сфері обраної спеціальності, закріплюються отримані теоретичні знання із загально-професійних і спеціальних дисциплін, студенти мають можливість оволодіти необхідними методами, уміннями і навичками із обраної спеціальності.
Основними завданнями комплексної практики з біології є:
Навчальна лабораторно-хімічна практика відбувається на ІІІ курсі у 6 семестрі. Тривалість практики – 1 тиждень. Форма підсумкового контролю – залік. База практики – навчальні лабораторії університету.
Мета лабораторно-хімічної практики полягає в поглибленні знань про наукову картину світу, формуванні на основі здобутих теоретичних знань важливих практичних вмінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності, вдосконаленні здатності аналізувати і узагальнювати практичний досвід, набувати нові знання і вміння, застосовувати їх на практиці, під час навчання та у майбутній професійній діяльності.
Навчальна практика студентів є невід’ємною складовою частиною освітнього процесу, ефективною формою закріплення знань, набутих при вивченні фахових дисциплін з хімії. Під час проходження лабораторно-хімічної практики студенти повинні оволодіти професійними вміннями і навичками, необхідними для успішного здійснення хімічного експерименту з оптимальним використанням обладнання та реактивів, різних засобів наочності, хімічних задач та інших методів і засобів навчання.
В результаті проходження практики студенти повинні знати основні прийоми роботи з хімічним обладнанням і приладами, вміти правильно з дотриманням правил техніки безпеки організувати шкільний хімічний експеримент і науково-дослідницьку роботу учнів. Студенти повинні навчитися правильно здійснювати планування хімічного експерименту, знати правила зберігання хімічних реактивів тощо.
Лабораторно-хімічний практикум дає можливість практично реалізувати необхідні вміння та навички майбутніх вчителів природничих дисциплін, хімії.
Основними завданнями лабораторно-хімічної практики є:
Виробнича педагогічна практика у школі студентів – є одним із найважливіших етапів підготовки майбутнього вчителя, адже саме під час її проходження студенти отримують необхідні уміння і навички в практичній площині умов майбутньої професійної діяльності.
Бази практик – мережа закладів загальної середньої освіти 2021-2022 рр. ( У К Р А Ї Н А (osvita-mrk.gov.ua). Бази практики для студентів закріплюються спеціальним наказом університету на підставі договору з Управлінням освіти міської ради м. Кропивницького , або за клопотаннями закладів освіти Кіровоградської області чи інших областей. Пропозиції щодо цього вносяться деканами факультету та завідуючим педпрактикою ЦДУ ім. В. Винниченка.
Виробнича практика відбувається на ІV курсі у 8 семестрі. Форма підсумкового контролю – диференційований залік. Тривалість практики для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) – 6 тижнів, для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Природничі науки) та 014 Середня освіта (Географія) – 8 тижнів.
Мета педагогічної практики полягає у підготовці студентів до виконання основних функцій педагогічної діяльності вчителя, становленні і розвитку педагогічних компетенцій, формуванні професійних умінь і навичок під час застосування сучасних педагогічних технологій та нових інформаційних засобів навчання, у вихованні особистості майбутнього вчителя.
Педагогічна практика студентів педагогічного університету є важливою ланкою підготовки фахівців у системі вищої освіти. Під час практики не тільки закріплюються та поглиблюються теоретичні знання, яких набули студенти у закладах вищої освіти, а й формуються навички та вміння майбутньої педагогічної діяльності.
Завдання педагогічної практики:
Під час проходження педагогічної практики у студентів є нагода ознайомитись зі змістом, об’ємом роботи та можливими проблемами у майбутній професійній діяльності вчителя та класного керівника.
Справжнім надбанням і допомогою під час проходження практики став сайт «Методична скарбничка ХБ16Б групи», який створили студенти.
Враховуючи умови воєнного стану, в університеті запроваджується особливий порядок проходження виробничої практики у ІІ семестрі 2022-2023 року. Виробнича педагогічна практика у школі проводиться на базі закладів загальної середньої освіти в очній та змішаній формах.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Кафедра природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання
адреса: м. Кропивницький, вул. Шевченка, 1, 7-поверховий корпус, 3 поверх, 301 кабінет
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., тел.: +380663907751
В.о. завідувача кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання Плющ Валентина Миколаївна
Деканат факультету математики, природничих наук та технологій
адреса: м. Кропивницький, вул. Шевченка, 1, 7-поверховий корпус, 2 поверх
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., тел.: +380501026618
заступник декана з профорієнтаційної та виховної роботи, Трифонова Олена Михайлівна
ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
Графік освітнього процесу 2021-2022
Форми навчання:
Наказ № 140/1-ун від 22 вересня 2021 р. «Про тимчасовий перехід на дистанційне навчання»
Наказ № 171/1-ун від 12 листопада 2021 р. «Про перехід на змішану форму організації освітнього процесу»
Наказ № 192-ун від 13 грудня 2021 р. «Про відновлення очної форми навчання»
Організація освітнього процесу в ЦДПУ
Вільний вибір навчальних дисциплін:
Положення про вільний вибір дисциплін
Порядок вільного вибору навчальних дисциплін для створення індивідуальної освітньої траєкторії
Каталог вибіркових дисциплін:
– перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:
дисципліни суспільно-гуманітарного профілю
дисципліни філологічного профілю
дисципліни спортивного, мистецького профілю
дисципліни психолого-педагогічного профілю
дисципліни фізико-математичного, природничого профілю
– другий (магістерський) рівень вищої освіти:
дисципліни суспільно-гуманітарного профілю
дисципліни філологічного профілю
дисципліни спортивного, мистецького профілю
дисципліни психолого-педагогічного профілю
дисципліни фізико-математичного, природничого профілю
Положення про апеляцію результатів підсумкового контролю
Положення про академічну свободу та академічну доброчесність
СТУДЕНТСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ (об’єднання, спортсекції)
НА ДОПОМОГУ СТУДЕНТАМ:
Юридична клініка «Аrtium De Lex»
Служба сприяння працевлаштуванню студентів і випускників
Інклюзивна освіта
СТУДЕНТСЬКА НАУКА
Студентські гуртки кафедри
Положення про студентські наукові гуртки та проблемні групи
СТИПЕНДІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Положення про порядок призначення і виплати стипендії
Призначення стипендії здобувачів вищої освіти ЦДПУ ім.В.Винниченка
АКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ:
Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність здобувачів вищої освіти
Положення про програму обміну студентами
Положення про конкурсний відбір студентів на навчання за програмою обміну
Обговорення проєкту освітньої програми
Моніторингові опитування та Моніторингові опитування (результати)
Корисні посилання для студентів
Організація та функціонування освітньо-наукового середовища на факультеті математики, природничих наук та технологій відбувається на засадах студентоцентризму, що відповідає Закону України «Про вищу освіту» та передбачає:
– заохочення здобувачів вищої освіти до ролі автономних і відповідальних суб’єктів освітнього процесу;
– створення освітнього середовища, орієнтованого на задоволення потреб та інтересів здобувачів вищої освіти, зокрема надання можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
– побудову освітнього процесу на засадах взаємної поваги і партнерства між учасниками освітнього процесу.
З метою забезпечення зазначених аспектів студентам створюються умови до активної самореалізації у виховному і громадському житті університету, на факультеті існує широкий спектр спортивних секцій (https://www.cuspu.edu.ua/ua/sports-leisure) та наукових гуртків . Студенти є активними учасниками студентського самоврядування , до діяльності яких долучаються як на рівні керівних органів, так і на волонтерських засадах.
Кожен студент за потреби забезпечується місцем у гуртожитку .
Науково-методичний семінар «Шкільний учитель нового покоління»
Діяльність наукового гуртка «Концепції сучасного природознавства» Підсумки ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет–конференції: «Стратегії інноваційного розвитку природничих дисциплін: досвід, проблеми та перспективи»
Всеукраїнський форум рад молодих учених
Звітна студентська наукова конференція
Переможців конкурсу студентських наукових робіт з географії.
Професіонал-практик провів відкриту лекцію для студентів-географів
Конференція з навчальної пропедевтичної практики з психології
Фахівці КЗ «Кіровоградський обласний центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді» провели для студентів-географів ЦДПУ імені Володимира Винниченка практичні заняття
Онлайн семінар «Особливості реалізації білінгвального підходу в освітньому процесі з фізики»
Онлайн-лекторій: д.пед.н., проф., дійсний член (академік ) НАПН України Михайло Тадейович Мартинюк лекція на тему «Теоретичні та практичні чинники становлення і розвитку системи підготовки учителів природничих наук в умовах реалізації Концепції Нової Української Школи»
Геодезисти провели для студентів спеціальності Середня освіта (Географія) топографічну практику
Український освітній онлайн-портал для вчителів «На урок»
Адаптація студентів І курсу у ЗВО
Лекція доктора хімічних наук Володимира Миколайовича Зайцева
Адаптація студентів-першокурсників до умов навчання у ЦДПУ ім. В. Винниченка
Студенти-природничники на фестивалі «Книговір»
Х Фестиваль молодіжної книги «10 кРОКІВ з книгою»
Відвідування відділу природи Кіровоградського обласного краєзнавчого музею
Екскурсія до Державного підприємства «Чорноліське лісове господарство»
День української писемності та мови
Інтелектуальна онлайн-гра «Що? Де? Коли?» , Відеоконкурс «Моє студентське життя»
Кубок ректора з інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?»
Студенти-географи відвідали музейно-меморіальний комплекс Сил спеціальних операцій України
Студенти-природничники обговорювали особливості педагогічних ситуацій з психологом
Екскурсія на ферму та сироварню «Лісова коза»
Обговорення актуальних проблем екології в австрійській фаховій бібліотеці імені Бернхарда Штільфріда
Волонтерська допомога на ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з фізики
Волонтерська акція, присвячена Дню Збройних Сил України
Відбірковий турнір з робототехніки «First Lego League» на Кіровоградщині
Всеукраїнський тест «Цифрограм» на платформі «Дія. Цифрова освіта»
Практична підготовка студентів є обов’язковим складником освітнього процесу, що забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на оснащених відповідним чином базах практик. Практики є важливою частиною освітнього процесу, під час яких відбувається безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань та практичних умінь з практичною діяльністю майбутнього вчителя в площині умов майбутньої професійної діяльності.
Метою практик є оволодіння здобувачами вищої освіти сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них на базі одержаних в університеті знань, умінь, навичок та інших компетенцій ключових компетентностей та професійних умінь і навичок для виявлення здатності до професійної діяльності через прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи в реальних польових, лабораторних чи виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання, вести наукові дослідження та творчо застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Підготовка вчителя природничих наук, фізики, хімії, біології, географії має на меті формування професійно-педагогічної компетентності – узагальненого особистісного утворення фахівця, що включає високий рівень його теоретико-методологічної, психолого-педагогічної, методичної і практичної підготовки і є критерієм становлення педагога-професіонала, шляхом опанування практичними знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання, здатністю до здійснення ефективної професійної діяльності вчителя.
Програми практик:
Спільними видами практик для студентів спеціальностей 014 (Середня освіта (Природничі науки), 014 Середня освіта (Хімія) та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), Середня освіта (Географія) є:
Навчальні практики:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Природничі науки)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Хімія, Біологія та здоров’я людини)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» передбачає наступні види практик:
Практична підготовка студентів за освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Географія та краєзнавчо-туристична робота)», «Середня освіта (Географія та Історія)», «Середня освіта (Географія та Мова і література (Англійська)» за спеціальністю «Середня освіта (Географія)» передбачає наступні види практик:
Наукова діяльність кафедри природничих наук і методик їхнього навчаннязорієнтована на виконання викладачами кафедри наукових досліджень, співпрацю з партнерами, які займаються розв’язанням споріднених проблем, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах, підготовці науково-педагогічних кадрів у межах аспірантури, яка працює при кафедрі зі спеціальності 014 Середня освіта (Фізика), опонуванні дисертацій на здобуття ступеня кандидата та доктора наук, участі у спеціалізованих вчених радах, членство в редакційних колегіях наукових видань, залучення до науково-дослідної роботи студентів тощо.
На кафедрі природничих наук і методик їхнього навчання працює 23 науково-педагогічних працівників: штатних працівників університету – 22, за внутрішнім суміщенням –1. З них 5 доктори педагогічних наук; 1 – доктор історичних наук; 1 – доктор географічних наук; 3 – кандидатів педагогічних наук; 1 – кандидат фізико-математичних наук; 5 – кандидатів географічних наук, 3 – кандидати хімічних наук; 3 – кандидати біологічних наук.
Наукові теми кафедри:
Звіти з наукової роботи кафедри: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018
Результати рейтингового оцінювання науково-педагогічних працівників: 2020-2021 н.р., 2019-2020 н.р., 2018-2019 н.р.
Наукові профілі викладачів кафедри
Конференції і семінари: 2020, 2022
Підготовка науково-педагогічних кадрів
Члени оргкомітету, журі Всеукраїнських конкурсів, учнівських олімпіад:
Кафедра природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання створена на факультеті математики, природничих наук та технологій 01 вересня 2021 року (відповідно до наказу ректора Центральноукраїнського державно педагогічного університету імені Володимира Винниченка №118/1-ун від 10 серпня 2021 року про реорганізацію факультетів та кафедр університету з 01 вересня 2021 року об’єднано кафедру природничих наук та методики їхнього навчання та кафедру географії та геоекології у кафедру природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчання).
Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:
Другий (магістерський) рівень вищої освіти:
Ми надаємо найкращі умови для навчання, тому у 2020 році успішно пройшли акредитацію освітніх програм: 014 Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота та 014 Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти; освітньої програми 014 Середня освіта (Хімія та Біологія) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Заняття студентів проводяться в оснащених на сучасному рівні мультимедійних лекційних аудиторіях, кабінетах та лабораторіях
Наукова діяльність кафедри природничих наук, хімії, географії та методик їхнього навчаннязорієнтована на виконання викладачами кафедри наукових досліджень, співпрацю з партнерами, які займаються розв’язанням споріднених проблем, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах, підготовці науково-педагогічних кадрів, залучення до науково-дослідної роботи студентів
Наукові теми кафедри: