Спеціальність 122 Комп’ютерні науки. Освітній рівень магістр

Анотації дисциплін

Зміст підготовки фахівця

Література

Спеціальність 122 Комп’ютерні науки. Освітній рівень бакалавр

Анотації дисциплін

Зміст підготовки фахівця

Література

Спеціальність 014 Середня освіта (Інформатика) Освітній рівень: бакалавр

Анотації дисциплін

Зміст підготовки фахівця

Література

 

 

Освітніми програмами для спеціальності 122 Комп’ютерні науки передбачено проходження виробничої практики в організаціях, установах та на підприємствах міста Кропивницького й області. Тривалість практики для здобувачів вищої освіти першого рівня становить 4 тижні, для здобувачів другого рівня освіти становить 4 тижні в другому семестрі та 2 тижні в третьому семестрі.

Перед початком кожної практики зі здобувачами проводиться настановча конференція, на якій окреслюються мета та завдання проходження практики, основні нормативні документи, що регламентують процес проходження практики, а також форми звітної документації, які необхідно подати по завершенню практики.

Мета проходження виробничої практики студентами спеціальності 122 Комп’ютерні науки полягає у формуванні вмінь та навичок до застосування сучасних методів розробки програмного забезпечення, вміння працювати в команді, підвищенні рівня знань по розробці програмного забезпечення різної спрямованості.

  • Робоча програма виробничої практики спеціальності 122 Комп’ютерні науки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;
  • Робоча програма виробничої практики спеціальності 122 Комп’ютерні науки другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Основними базами проходження практики є наступні компанії: ONIX (https://onix.kr.ua/), BandaPixels (https://bandapixels.com/), ItDevelopCorp (https://www.facebook.com/itdevelopcorp/), ЦДУ ім. В. Винниченка (кафедра ІІТ та інформаційний відділ університету) та ряд інших установ та організацій, діяльність яких пов’язана з ІТ-напрямком.

За результатами проходження виробничої практики проводиться звітна конференція, на якій здобувачі презентують свої досягнення та здають звітну документацію.

Практична підготовка фахівців спеціальності 122 Комп’ютерні науки першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів відповідно до освітньо-професійних програм та навчальних планів передбачає навчальні практики.

Навчальні практики:

  • Навчальна практика з налаштування комп'ютера для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; (Робоча програма практики)
  • Навчальна практика з адміністрування мереж для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; (Робоча програма практики)
  • Навчальна практика з організації командної роботи при розробці програмного забезпечення для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти; (Робоча програма практики)

Наукова діяльність кафедри інформатики та інформаційних технологій спрямована на отримання та публікацію результатів наукових та науково-методичних досліджень, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах. Важливу роль в науковій роботі кафедри відграє залучення до науково-дослідної роботи студентів.

1. Якісний склад кафедри

На кафедрі працює 19 науково-педагогічних працівників: штатних працівників університету – 10, внутрішніх сумісників – 4, зовнішніх – 5 осіб. Серед них кафедра налічує 4 доктори наук, а також 12 кандидатів наук.

2. Тематика наукових досліджень кафедри

Викладачами кафедри проводяться дослідження за колективною кафедральною темою «Математичні основи сучасних технологій програмування та проблеми навчання інформаційних технологій студентів вищих навчальних закладів» В рамках цієї теми працюють 10 викладачів кафедри. Керівник: доцент Шлянчак С.О. Мета: проведення наукових досліджень з проблеми використання сучасних комп’ютерних технологій навчання та створення змістовно якісного навчально-методичного забезпечення дисциплін інформатичного спрямування.

Результатами роботи над дослідженням є (більш детальна інформація по наведених нижче пунктах відображена в профілях викладачів кафедри інформатики та інформаційних технологій):

  • наукові праці, опубліковані у виданнях, включених до наукометричних баз даних Scopus і Web of Science Core Collection, а також у виданнях, включених до переліку фахових видань України;
  • свідоцтва про реєстрацію авторських прав;
  • участь у закордонних та всеукраїнських конференціях, семінарах, круглих столах;
  • видання навчальних та навчально-методичних посібників.

Результати досліджень використовуються у навчальному процесі ЦДУ ім. В. Винниченка, як складові відповідних навчальних дисциплін на спеціальностях 014 Середня освіта (Інформатика), 122 Комп’ютерні науки, а також при вивченні інформаційно-комунікаційних технологій студентами неінформатичних спеціальностей.

2. Членство у спеціалізованих вчених радах.

Професор кафедри інформатики та інформаційних технологій Фурсикова Т.В. є членкинею спеціалізованої вченої ради на здобуття наукового ступеня кандидата та доктора наук Д 23.053.02 у ЦДУ імені Володимира Винниченка, а також рецензентом іноземного наукового видання «Revista Romaneasca pentry Educatie Multidimensionala», включеного до наукометричної бази Web of Science.

3. Підвищення кваліфікації викладачів кафедри

Викладачі кафедри постійно підвищують свій науково-професійний рівень за програмами підвищення кваліфікацій та стажувань як в Україні, так і за кордоном. Зокрема, в якості платформ для підвищення кваліфікації та проходження стажування для викладачів кафедри виступили.

  • Варненський вільний університет ім.Чорнорізця Хоробра, Болгарія;
  • Центрально-Європейський університет, м. Будапешт, Угорщина;
  • Центр українсько-європейського наукового співробітництва;
  • Університет Вітовта Великого, м. Каунас (Литва);
  • Wyższa Szkoła Biznesu – National-Louis University (м. Новий Сонч, Польща);
  • Технічний університет Дрездена, тощо.

4. Науково-дослідна робота студентів

Студенти виконують наукові дослідження як під час занять в наукових гуртках та проблемних групах, так і в процесі написання курсових та кваліфікаційних робіт.

Результати досліджень, виконаних студентами відображені, зокрема, у наукових виданнях факультету та університету, таких як НАУКОВІ ЗАПИСКИ МОЛОДИХ УЧЕНИХ та СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ВІСНИК (друковане видання).

Про досягнення на студентських олімпіадах:

Про участь у конкурсах та хакатонах:

Про тематику кваліфікаційних та курсових робіт:

Серед найцікавіших науково-дослідних проєктів, виконаних студентами упродовж останнього року є:

  • Візуалізація алгоритму model checking для темпоральної логіки розгалуженого часу.
  • Комп’ютерна реалізація моделі SIR та її модифікацій засобами JS.
  • Розробка соціальної мережі мікроблогів на основі технології Reach.
  • Голосовий асистент із використанням штучного інтелекту.
  • Розробка 3D гри «Robot Escape» в жанрі платформер.
  • Розробка системи моніторингу мікроклімату розумного будинку на базі мікроконтролера NODEMCU.
  • Графічна програма-парсер для арифметичних виразів.
  • Розробка CRH – системи для дитячого садка та позашкільного закладу.
  • Розгортання віртуальної внутрішньої мережі ЦДПУ на базі OpenVPN.

Педагогічна практика у школі є одним з найважливіших етапів у підготовці кваліфікованих, компетентних фахівців-майбутніх вчителів, яка наближує їх до професійної діяльності, спонукає до глибокого вивчення навчально-виховного процесу у закладах освіти на основі безпосередньої участі в ньому практикантів, виступає з’єднувальною ланкою між підготовкою студентів з фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін та дисциплін психолого-педагогічного циклу, та їхньою самостійною роботою у навчальних закладах, оптимальним чином поєднуючи теоретичну підготовку майбутніх педагогів з практичною діяльністю вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.

Виробнича (педагогічна) практика студентів характеризується високим ступенем самосвідомості і відповідальності студентів, розширенням об'єму і складності змісту роботи. У процесі цієї практики студенти оволодівають системою навчально-виховної діяльності, керівника студентської групи (класу). Ця практика сприяє узагальненню (інтеграції) раніше набутих професійно-педагогічних знань і умінь.

У навчальному плані передбачено такі види практик:

  • Навчальна пропедевтична практика з психології, основним завданням якої є поглиблення і розширення набутих студентами знань з психології, застосування їх у розв’язанні проблемних педагогічних ситуацій, що виникають у професійній діяльності вчителя;

(Робоча програма практики)

  • Навчальна пропедевтична практика з педагогіки спрямована на ознайомлення з особливостями організації освітнього процесу та виховної роботи безпосередньо у сучасних закладах загальної середньої освіти, на забезпечення особистісно-професійного розвитку студентів як майбутніх класних керівників, суб’єктів виховної діяльності;

(Робоча програма практики)

  • Навчальна пропедевтична практика з фаху має метою ознайомлення студентів з особливостями організації навчального процесу з інформатики та математики у середній школі, обладнанням кабінету інформатики та складовими навчально-методичного комплексу (підручниками, посібниками, програмним забезпеченням, дидактичними та методичними матеріалами тощо) та його практичним застосуванням у навчальному процесі;

(Робоча програма практики)

  • Виробнича (педагогічна) практика є завершальним етапом у підготовці студентів до виконання основних функцій педагогічної діяльності вчителя інформатики та математики, становленні та розвиткові педагогічних компетенцій, формуванні професійних умінь і навичок застосування сучасних педагогічних технологій та нових інформаційних засобів у навчанні і вихованні учнів.

(Робоча програма практики)

  • Навчальна комп’ютерна практика спрямована на формування у студентів професійних практичних знань, умінь і навичок, необхідних для успішної роботи з налаштування та обслуговування персональних комп’ютерів і набуття досвіду самостійного розв’язування технічних завдань на посаді вчителя інформатики.;

(Робоча програма практики)

Практична підготовка студентів організовується на принципах неперервності, змістового взаємозв’язку між усіма видами практик, демократичності, відкритості, поступового ускладнення завдань, синтетичності, одночасного виконання різноманітних професійних функцій, цілісності і системності, співробітництва на різних рівнях комунікації, поповнення соціального капіталу. Зміст  педагогічних (навчальних та виробничих) практик  сприяє формування у майбутніх спеціалістів системи необхідних педагогічних умінь й навичок, фахових здібностей, особистісно-індивідуального стилю поведінки та діяльності, необхідних для майбутньої професії в умовах оптимально наближених до роботи за фахом.

Інформація про проходження практик систематично відображається в новинах на сайті факультету;

Поради та настанови студентам-практикантам

21 лютого 2022 року студенти четвертого курсу, майбутні вчителі інформатики та математики, ідуть на свою першу виробничу практику. Поради та настанови практикантам надала вчитель інформатики вищої категорії, учитель-методист ліцею «Науковий» С. П. Гонтова. Гостя розповіла про шляхи налагодження  стосунків ...

Створено 14 лютого 2022

Студенти-математики продовжують удосконалювати дистанційні форми навчання під час педагогічної практики

... педагогічна практика – 4 тижні для студентів магістратури: з 01 лютого по 26 лютого 2021 року та 6 тижнів для студентів бакалаврату: з 01 лютого по 13 березня 2021 року. У період дистанційного проходження практики студенти виконуватимуть завдання відповідно до функцій вчителів математики, інформатики ...

Створено 29 січня 2021

Студенти-математики продовжують удосконалювати дистанційні форми навчання під час педагогічної практики

27 та 28 січня 2021 року в дистанційному режимі на основі комунікаційної платформи Zoom відбулися настановчі конференції щодо проведення педагогічної практики студентів спеціальності Математика 27 та 28 січня 2021 року в дистанційному режимі на основі комунікаційної платформи Zoom відбулися настановчі ...

Створено 29 січня 2021

Математики 4 курсу прозвітували про результати дистанційного проходження педагогічної практики

Протягом 6 тижнів бакалаври-математики дистанційно виконували завдання педагогічної практики відповідно до функцій вчителів математики, інформатики та класних керівників учнівських колективів Протягом 6 тижнів згідно навчального плану студенти-математики бакалаврського освітнього рівня дистанційно ...

Створено 06 квітня 2021

Головною метою практики є закріплення теоретичних знань, які були отримані в процесі навчання, формування в студента професійного вміння приймати самостійні рішення в певних виробничих  умовах,  оволодіння  студентами  сучасними методами, формами організації, знаряддями праці в галузі їх майбутньої спеціальності.

  • Робоча програма виробничої практики спеціальності 112 Статистика першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;
  • Робоча програма виробничої практики у галузі аналізу даних та з комплексної статистики спеціальності 112 Статистика другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Практична підготовка фахівців спеціальності 112 Статистика першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів згідно освітньо-професійних програм та навчальних планів включає навчальні практики.

Навчальні практики:

  • Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Статистика (Фінансова, стахова та комп’ютерна статистика)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти за спеціальністю 112 Статистика передбачає навчальний практикум з комп’ютерного моделювання та статистичних методів.
  • Практична підготовка студентів за освітньо-професійною програмою «Статистика (Фінансова, стахова та комп’ютерна статистика)» на другому (магістерському) рівні вищої освіти за спеціальністю 112 Статистикапередбачає навчальний практикум з сучасних методів обробки даних

З метою підготовки творчого, конкурентоспроможного, сучасного фахівця, першочерговим завданням навчального закладу є інтеграція освіти з виробництвом. Наука продукує нові знання, освіта готує фахівців з відповідними компетентностями, реалізація яких здійснюється лише у процесі виробництва. Саме тому виробнича практика є невід’ємною складової освітньо-професійної програми будь-якої спеціальності.

Практична підготовка студентів забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на відповідних базах практик. Слід відмітити, що бази практик є потенційними робочими місцями для студентів в майбутньому.

1. Спеціальність 014 Середня освіта (Інформатика)

2. Спеціальність 122 Комп’ютерні науки