Зміст підготовки фахівця
Освітніми програмами для спеціальності 122 Комп’ютерні науки передбачено проходження виробничої практики в організаціях, установах та на підприємствах міста Кропивницького й області. Тривалість практики для здобувачів вищої освіти першого рівня становить 4 тижні, для здобувачів другого рівня освіти становить 4 тижні в другому семестрі та 2 тижні в третьому семестрі.
Перед початком кожної практики зі здобувачами проводиться настановча конференція, на якій окреслюються мета та завдання проходження практики, основні нормативні документи, що регламентують процес проходження практики, а також форми звітної документації, які необхідно подати по завершенню практики.
Мета проходження виробничої практики студентами спеціальності 122 Комп’ютерні науки полягає у формуванні вмінь та навичок до застосування сучасних методів розробки програмного забезпечення, вміння працювати в команді, підвищенні рівня знань по розробці програмного забезпечення різної спрямованості.
Основними базами проходження практики є наступні компанії: ONIX (https://onix.kr.ua/), BandaPixels (https://bandapixels.com/), ItDevelopCorp (https://www.facebook.com/itdevelopcorp/), ЦДУ ім. В. Винниченка (кафедра ІІТ та інформаційний відділ університету) та ряд інших установ та організацій, діяльність яких пов’язана з ІТ-напрямком.
За результатами проходження виробничої практики проводиться звітна конференція, на якій здобувачі презентують свої досягнення та здають звітну документацію.
Практична підготовка фахівців спеціальності 122 Комп’ютерні науки першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів відповідно до освітньо-професійних програм та навчальних планів передбачає навчальні практики.
Навчальні практики:
Наукова діяльність кафедри інформатики та інформаційних технологій спрямована на отримання та публікацію результатів наукових та науково-методичних досліджень, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах. Важливу роль в науковій роботі кафедри відграє залучення до науково-дослідної роботи студентів.
1. Якісний склад кафедри
На кафедрі працює 19 науково-педагогічних працівників: штатних працівників університету – 10, внутрішніх сумісників – 4, зовнішніх – 5 осіб. Серед них кафедра налічує 4 доктори наук, а також 12 кандидатів наук.
2. Тематика наукових досліджень кафедри
Викладачами кафедри проводяться дослідження за колективною кафедральною темою «Математичні основи сучасних технологій програмування та проблеми навчання інформаційних технологій студентів вищих навчальних закладів» В рамках цієї теми працюють 10 викладачів кафедри. Керівник: доцент Шлянчак С.О. Мета: проведення наукових досліджень з проблеми використання сучасних комп’ютерних технологій навчання та створення змістовно якісного навчально-методичного забезпечення дисциплін інформатичного спрямування.
Результатами роботи над дослідженням є (більш детальна інформація по наведених нижче пунктах відображена в профілях викладачів кафедри інформатики та інформаційних технологій):
Результати досліджень використовуються у навчальному процесі ЦДУ ім. В. Винниченка, як складові відповідних навчальних дисциплін на спеціальностях 014 Середня освіта (Інформатика), 122 Комп’ютерні науки, а також при вивченні інформаційно-комунікаційних технологій студентами неінформатичних спеціальностей.
2. Членство у спеціалізованих вчених радах.
Професор кафедри інформатики та інформаційних технологій Фурсикова Т.В. є членкинею спеціалізованої вченої ради на здобуття наукового ступеня кандидата та доктора наук Д 23.053.02 у ЦДУ імені Володимира Винниченка, а також рецензентом іноземного наукового видання «Revista Romaneasca pentry Educatie Multidimensionala», включеного до наукометричної бази Web of Science.
3. Підвищення кваліфікації викладачів кафедри
Викладачі кафедри постійно підвищують свій науково-професійний рівень за програмами підвищення кваліфікацій та стажувань як в Україні, так і за кордоном. Зокрема, в якості платформ для підвищення кваліфікації та проходження стажування для викладачів кафедри виступили.
4. Науково-дослідна робота студентів
Студенти виконують наукові дослідження як під час занять в наукових гуртках та проблемних групах, так і в процесі написання курсових та кваліфікаційних робіт.
Результати досліджень, виконаних студентами відображені, зокрема, у наукових виданнях факультету та університету, таких як НАУКОВІ ЗАПИСКИ МОЛОДИХ УЧЕНИХ та СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ВІСНИК (друковане видання).
Про досягнення на студентських олімпіадах:
Про участь у конкурсах та хакатонах:
Про тематику кваліфікаційних та курсових робіт:
Серед найцікавіших науково-дослідних проєктів, виконаних студентами упродовж останнього року є:
Педагогічна практика у школі є одним з найважливіших етапів у підготовці кваліфікованих, компетентних фахівців-майбутніх вчителів, яка наближує їх до професійної діяльності, спонукає до глибокого вивчення навчально-виховного процесу у закладах освіти на основі безпосередньої участі в ньому практикантів, виступає з’єднувальною ланкою між підготовкою студентів з фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін та дисциплін психолого-педагогічного циклу, та їхньою самостійною роботою у навчальних закладах, оптимальним чином поєднуючи теоретичну підготовку майбутніх педагогів з практичною діяльністю вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.
Виробнича (педагогічна) практика студентів характеризується високим ступенем самосвідомості і відповідальності студентів, розширенням об'єму і складності змісту роботи. У процесі цієї практики студенти оволодівають системою навчально-виховної діяльності, керівника студентської групи (класу). Ця практика сприяє узагальненню (інтеграції) раніше набутих професійно-педагогічних знань і умінь.
У навчальному плані передбачено такі види практик:
Практична підготовка студентів організовується на принципах неперервності, змістового взаємозв’язку між усіма видами практик, демократичності, відкритості, поступового ускладнення завдань, синтетичності, одночасного виконання різноманітних професійних функцій, цілісності і системності, співробітництва на різних рівнях комунікації, поповнення соціального капіталу. Зміст педагогічних (навчальних та виробничих) практик сприяє формування у майбутніх спеціалістів системи необхідних педагогічних умінь й навичок, фахових здібностей, особистісно-індивідуального стилю поведінки та діяльності, необхідних для майбутньої професії в умовах оптимально наближених до роботи за фахом.
Інформація про проходження практик систематично відображається в новинах на сайті факультету;
Поради та настанови студентам-практикантам
21 лютого 2022 року студенти четвертого курсу, майбутні вчителі інформатики та математики, ідуть на свою першу виробничу практику. Поради та настанови практикантам надала вчитель інформатики вищої категорії, учитель-методист ліцею «Науковий» С. П. Гонтова. Гостя розповіла про шляхи налагодження стосунків ...
Створено 14 лютого 2022
... педагогічна практика – 4 тижні для студентів магістратури: з 01 лютого по 26 лютого 2021 року та 6 тижнів для студентів бакалаврату: з 01 лютого по 13 березня 2021 року. У період дистанційного проходження практики студенти виконуватимуть завдання відповідно до функцій вчителів математики, інформатики ...
Створено 29 січня 2021
27 та 28 січня 2021 року в дистанційному режимі на основі комунікаційної платформи Zoom відбулися настановчі конференції щодо проведення педагогічної практики студентів спеціальності Математика 27 та 28 січня 2021 року в дистанційному режимі на основі комунікаційної платформи Zoom відбулися настановчі ...
Створено 29 січня 2021
Математики 4 курсу прозвітували про результати дистанційного проходження педагогічної практики
Протягом 6 тижнів бакалаври-математики дистанційно виконували завдання педагогічної практики відповідно до функцій вчителів математики, інформатики та класних керівників учнівських колективів Протягом 6 тижнів згідно навчального плану студенти-математики бакалаврського освітнього рівня дистанційно ...
Створено 06 квітня 2021
Головною метою практики є закріплення теоретичних знань, які були отримані в процесі навчання, формування в студента професійного вміння приймати самостійні рішення в певних виробничих умовах, оволодіння студентами сучасними методами, формами організації, знаряддями праці в галузі їх майбутньої спеціальності.
Практична підготовка фахівців спеціальності 112 Статистика першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів згідно освітньо-професійних програм та навчальних планів включає навчальні практики.
Навчальні практики:
З метою підготовки творчого, конкурентоспроможного, сучасного фахівця, першочерговим завданням навчального закладу є інтеграція освіти з виробництвом. Наука продукує нові знання, освіта готує фахівців з відповідними компетентностями, реалізація яких здійснюється лише у процесі виробництва. Саме тому виробнича практика є невід’ємною складової освітньо-професійної програми будь-якої спеціальності.
Практична підготовка студентів забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на відповідних базах практик. Слід відмітити, що бази практик є потенційними робочими місцями для студентів в майбутньому.