18 травня 2019 року у Кропивницькому відбувся фестиваль для дітей та студентів Vesnasoft, присвячений світу ІТ та програмуванню, в якому активну участь взяли фізматівці. Нами було представлено 4 різних локації – квест від Музею історії техніки (викладач кафедри інформатики та інформаційних технологій П.І. Андронатій, студенти спеціальності Математика Марус Марина та Петручок Катерина; квест від кафедри фізики та методики її викладання (завідувач лабораторії Д.В. Соменко), локація від кафедри інформатики та інформаційних технологій (доцент О.Ф. Баранюк та старший викладач В.В. Котяк), локація від кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності (професор М.І. Садовий, доцент О.М. Трифонова, студенти спеціальності Професійна освіта: комп’ютерні трехнології Панасевич Богдан та Залевський Андрій).

001

Квестові завдання, представлені «Музеєм історії техніки», який діє на фізико-математичному факультеті Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, були розділені на 2 рівні в залежності від віку учасників.

Молодші учасники (до 7 класу включно) знайомились з додаванням, відніманням та множенням чисел за допомогою арифмометра «Фелікс М».

Старшим учням та дорослим, після короткого історичного екскурсу про виникнення і розвиток програмованих калькуляторів, пропонувалось знайти корені квадратного рівняння. Для розв’язування цієї задачі використовували програмований калькулятор МК-52 оснащений БРП-3. БРП – це блок розширення пам’яті калькулятора. 3 серія цього блоку математична, вона містить 60 готових програм для розв’язування поширених математичних задач.

002

Учасникам квесту «Бомба» було запропоновано завдання з розмінування майже повнофункціонального макету "Бомби з таймером". Присутні на фестивалі представники поліції поцікавившись функціоналом макету, не виявивши нічого забороненого і небезпечного, дали дозвіл на "розмінування"!

Функціонал "Бомби" полягає в наступному: Розмінувати вибухівку можна лише за умови, якщо перерізати троє з восьми провідників, які наперед визначені програмно. Бомба детонує:

- якщо закінчується час на таймері відведений на її "деактивацію", а учасник не виконав ніяких дій щоб цьому запобігти;

- якщо перерізати "не правильний" провідник;

- якщо перерізати не всі три наперед визначених провідники;

- навіть якщо відімкнути живлення мікроконтролера, що винесене на верхню частину корпусу макету вибухівки (бомба має резервне джерело електроживлення, а мікроконтролер лише "тримає" нормальнозамкнуте реле - розімкненим).

У випадку невдачі на 7 сегментному чотирьохрозрядному дисплеї відображається надпис "bang" і звучать звуки вибуху, що попередньо записані в пам'ять mp3-плеєра.

003004

Рис. 3. Макет «Бомби» – інтерактивний реквізит квесу «Розмінування»       Рис.4. Принципова електрична схема макету «Бомби»

Для того, щоб учаснику деактивувати «бомбу», потрібно зібрати дві електричні схеми, що містять по чотири світлодіоди, і за кольором свічення світлодіоду зрозуміти, та обрати який провідник потрібно перерізати.

Схеми були розроблені таким чином щоб їх могли зібрати як і діти молодшого шкільного віку використовуючи власну логіку або шляхом перебору комбінацій, так і одночасно потрібно було прикласти неабияких зусиль навіть досвідченим схемотехнікам, щоб за короткий час прочитати одну з електричних схем.

Гостей фестивалю дійсно зацікавив даний квест, організатор якого безперестанку з 10:00 до 16:30 активував та пояснював правила учасникам які вишикувалась в чергу. Автор та реалізатор ідеї: канд. пед. наук., зав.лаб. методики викладання фізики, кафедри фізики та методики її викладання ЦДПУ ім. В. Винниченка – Соменко Дмитро Вікторович. Цей квест, на думку організаторів, виявився одним з найбільш успішних на фестивалі.

005006007

Локація кафедри інформатики та інформаційних технологій ілюструвала роботу ЙОДО – набір на базі Iskra JS – це Arduino-подібний контролер, що розуміє мову JavaScript. Для складання пристроїв тепер не потрібно освоювати громіздкий С ++. Дозволяє писати код на JavaScript і управляти електронними модулями: зчитувати значення з сенсорів, а не введення даних користувача з форм; керувати сервоприводами, а не елементами веб-сторінки. «Мозок» набору – Iskra JS, мініатюрний комп'ютер, який провіщає на JavaScript. Лаконічні скрипти керують зовнішніми електронними модулями. Набір дозволяє зібрати своїми руками 25 інтерактивних пристроїв. Кожен проект супроводжується кольоровий схемою складання, кодом програми з докладними коментарями і завданнями для розвитку проекту.

008

Кафедра теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності продемострувала відвідувачам фестивалю свого робота Ладифі, який був зібраний студентами на основі комплекту Лего.

009

Фестиваль закінчився, але класні враження від його проведення ще довго залишаться у його учасників. Щиро дякуємо команді програмістів «Креативний ІТ-простір KOWO» та Школі програмування «Ш++» за організацію унікального дійства.

010011012013014015