Наукова діяльність кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності зорієнтована на виконання та публікацію результатів викладачами кафедри наукових та науково-методичних досліджень, співпрацю з партнерами, які займаються розв’язанням споріднених проблем, апробацію результатів досліджень на наукових конференціях і семінарах, підготовку науково-педагогічних кадрів, залучення до науково-дослідної роботи студентів.
На кафедрі працює 19 науково-педагогічних працівників: штатних працівників університету – 16, за внутрішнім суміщенням – 3. З них: 3 доктори наук, 15 кандидатів наук.
1.Тематика наукових досліджень кафедри.
А. Власні наукові теми:
Б. Спільні наукові теми:
2. Спеціалізована вчена рада Д 23.053.04
Перспективний план підвищення кваліфікації (стажування) викладачів
Графік проведення гостьових лекцій
3. Співпраця з партнерами:
угоди ЦДПУ ім. В. Винниченка з вітчизняними навчальними закладами
угоди ЦДПУ ім. В. Винниченка з зарубіжними навчальними закладами
договори з загальноосвітніми закладами середньої освіти
договори з професійно-технічними навчальними закладами
договори про проведення практики студентів
договори та угоди з підприємствами, виробництвами
договори про співпрацю із розробниками програмного забезпечення
акти та довідки про впровадження результатів студентських наукових робіт
4. Міжнародні конференції кафедри
5. Публікаційна активність (Scopus Web of Science)
6. Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників
А. Міжнародні підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників кафедри
Б. Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників кафедри ТМТПОПБЖ в Україні
7. Звіти з наукової роботи кафедри за роками – 2021 рік, 2020 рік, 2019 рік, 2018 рік
Практична підготовка здобувачів є обов’язковим складником освітнього процесу, що забезпечується наскрізними і робочими програмами практик, регламентується Положенням про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка та здійснюється на оснащених відповідним чином базах практик.
Наскрізні програми практик:
014 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ)
Педагогічна практика студентів – є одним із найважливіших етапів підготовки майбутнього вчителя, адже саме під час її проходження студенти отримують необхідні уміння і навички в практичній площині умов майбутньої професійної діяльності.
Бази практик – мережа закладів загальної середньої освіти.
Метою педагогічної практики є формування в студентів професійно-педагогічної компетентності – узагальненого особистісного утворення фахівця, що включає високий рівень його теоретико-методологічної, психолого-педагогічної, методичної і практичної підготовки і є критерієм становлення педагога-професіонала, шляхом опанування практичними знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання, та здатністю до здійснення ефективної професійної діяльності.
Уже з перших самостійних кроків на учительській стезі студенти можуть оцінити школу як педагогічний заклад, у якому в майбутньому будуть працювати.
Під час проходження педагогічної практики в них є нагода ознайомитись з колом реальних проблем професійної праці вчителя-предметника та класного керівника, зі змістом і обсягом його роботи.
Окрім того їм доводиться свідомо і комплексно застосувати весь арсенал отриманих теоретичних знань, не лише за своєю спеціальністю, а й знання психолого-педагогічного циклу та суспільних дисциплін.
015 ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА (ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОБІВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ)
Практична підготовка студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» є обов’язковим компонентом освітньо-професійної програми «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти для здобуття кваліфікації «Педагог професійного навчання: технік-конструктор/технік-технолог (текстильна та легка промисловість); за предметною спеціалізацією «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)» та здійснюється на оснащених відповідним чином базах закладів освіти та підприємствах легкої промисловості й забезпечують провадження освітньої діяльності педагогами професійного навчання й техніками-технологами.
Метою такої практичної діяльності є формування в студентів інтегральної та фахових компетентностей спеціальності, набуття професійно-педагогічних здатностей – узагальненого особистісного утворення фахівця, що включає високий рівень його теоретико-методологічної, психолого-педагогічної, методичної і практичної підготовки і є критерієм становлення педагога-професіонала, шляхом опанування практичними знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання, та здатністю до здійснення ефективної професійної діяльності педагога професійного навчання, техніка-конструктора/техніка-технолога (текстильна та легка промисловість).
Педагогічна практика є важливою частиною освітнього процесу в ході якого проходить безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань та практичних умінь з практичною діяльністю майбутнього педагога в площині професійно-технічного навчання.
Концепція розвитку кафедри ТМТПОПБЖ
2013 року кафедру загально-технічних дисциплін та методики трудового навчання (ЗТД та МТН) було перейменовано у кафедру теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Кафедра ЗТД та МТН створена на фізико-математичному факультеті у січні 1997 року в зв’язку з реорганізацією «Інженерно-педагогічного факультету» (заснованого у березні 1996 року) та кафедри фізики (до цього була спроба створення кафедри технічних наук у 1961 році). Інженерно-педагогічний факультет було організовано на базі спеціальності «Праця та прикладна творчість», що започаткована у вересні 1994 року на «Природничо-географічному факультеті». Першим деканом факультету був кандидат педагогічних наук, доцент Рацул А.Б., а з 1 вересня 1995 року його очолив кандидат педагогічних наук, доцент Бабенко Л.В.
Із січня 1997 року кафедра ЗТД та МТН стала провідною із підготовки студентів за спеціальністю «Трудове навчання».
1997-2003 рр. кафедру очолював кандидат педагогічних наук, доцент Чубар В.В.;
2003-2012 рр. – кандидат педагогічних наук, доцент Кононенко С.О.;
із 2012 р. по теперішній час – доктор педагогічних наук, професор М.І. Садовий.
Кафедра у 2013 р. дістала назву «Кафедра теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності» є випусковою за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) денної і заочної форм навчання; за другим (магістерським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) денної і заочної форм навчання (акредитовано у 2015 р.); за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 015 Професійна освіта (Цифрові технології) денної форми навчання (2016 р.); за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 015 Професійна освіта (Технології виробів легкої промисловості) денної форми навчання (2016 р.).
Колектив кафедри забезпечує увесь навчальний процес із фахових курсів на вказаних напряму та спеціальності, організовує різні види практики студентів, а також із курсів безпеки життєдіяльності, охорони праці та технічних засобів навчання для студентів усіх факультетів університету.
У складі кафедри працюють:
- завідувач кафедрою – професор, доктор педагогічних наук, народний депутат України четвертого та п’ятого скликання (2005 – 2007 рр.), депутат Кіровоградської обласної ради двадцять другого скликання (1994-1998 рр.), депутат Кіровоградської міської ради двох скликань, Відмінник народної освіти України, нагороджений Почесною грамотою Верховної Ради України, медаллю А.С. Макаренка, знаком Петра Могили та ін. М.І. Садовий;
- професор, доктор педагогічних наук,, доктор філософії з професійної педагогіки, член-кореспондент Аерокосмічної академії України, Заслужений раціоналізатор профтехосвіти СРСР, М.В. Анісімов;
- відмінник освіти України, доцент, кандидат педагогічних наук В.В. Чубар;
- відмінник освіти України, доцент, кандидат технічних наук С.І. Рябець;
- доцент, кандидат педагогічних наук С.О. Кононенко;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.М. Царенко;
- заступник декана з навчально-виховної роботи фізико-математичного факультету, доцент, кандидат технічних наук А.І. Ткачук;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.В. Пуляк;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.В. Абрамова;
- доцент (докторант), кандидат педагогічних наук Л.О. Чистякова;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук І.Л. Царенко;
- доцент, кандидат педагогічних наук Н.В. Манойленко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук С.М. Богомаз-Назарова;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук Д.В.Соменко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук Н.В. Мироненко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук О.М. Щирбул;
- старший викладач Т.В. Куценко;
- викладач, завідувачка швейною майстернею Т.В.Хріненко
2013 року кафедру загально-технічних дисциплін та методики трудового навчання (ЗТД та МТН) було перейменовано у кафедру теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Кафедра ЗТД та МТН створена на фізико-математичному факультеті у січні 1997 року в зв’язку з реорганізацією «Інженерно-педагогічного факультету» (заснованого у березні 1996 року) та кафедри фізики (до цього була спроба створення кафедри технічних наук у 1961 році). Інженерно-педагогічний факультет було організовано на базі спеціальності «Праця та прикладна творчість», що започаткована у вересні 1994 року на «Природничо-географічному факультеті». Першим деканом факультету був кандидат педагогічних наук, доцент Рацул А.Б., а з 1 вересня 1995 року його очолив кандидат педагогічних наук, доцент Бабенко Л.В.
Із січня 1997 року кафедра ЗТД та МТН стала провідною із підготовки студентів за спеціальністю «Трудове навчання».
1997-2003 рр. кафедру очолював кандидат педагогічних наук, доцент Чубар В.В.;
2003-2012 рр. – кандидат педагогічних наук, доцент Кононенко С.О.;
із 2012 р. по теперішній час – доктор педагогічних наук, професор М.І. Садовий.
Кафедра у 2013 р. дістала назву «Кафедра теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності» є випусковою за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) денної і заочної форм навчання; за другим (магістерським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) денної і заочної форм навчання (акредитовано у 2015 р.); за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 015 Професійна освіта (Цифрові технології) денної форми навчання (2016 р.); за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти 01 Освіта/Педагогіка 015 Професійна освіта (Технології виробів легкої промисловості) денної форми навчання (2016 р.).
Колектив кафедри забезпечує увесь навчальний процес із фахових курсів на вказаних напряму та спеціальності, організовує різні види практики студентів, а також із курсів безпеки життєдіяльності, охорони праці та технічних засобів навчання для студентів усіх факультетів університету.
У складі кафедри працюють:
- завідувач кафедрою – професор, доктор педагогічних наук, народний депутат України четвертого та п’ятого скликання (2005 – 2007 рр.), депутат Кіровоградської обласної ради двадцять другого скликання (1994-1998 рр.), депутат Кіровоградської міської ради двох скликань, Відмінник народної освіти України, нагороджений Почесною грамотою Верховної Ради України, медаллю А.С. Макаренка, знаком Петра Могили та ін. М.І. Садовий;
- професор, доктор педагогічних наук,, доктор філософії з професійної педагогіки, член-кореспондент Аерокосмічної академії України, Заслужений раціоналізатор профтехосвіти СРСР, М.В. Анісімов;
- відмінник освіти України, доцент, кандидат педагогічних наук В.В. Чубар;
- відмінник освіти України, доцент, кандидат технічних наук С.І. Рябець;
- доцент, кандидат педагогічних наук С.О. Кононенко;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.М. Царенко;
- заступник декана з навчально-виховної роботи фізико-математичного факультету, доцент, кандидат технічних наук А.І. Ткачук;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.В. Пуляк;
- доцент, кандидат педагогічних наук О.В. Гур’янова;
- доцент (докторант), кандидат педагогічних наук Л.О. Чистякова;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук І.Л. Царенко;
- доцент, кандидат педагогічних наук Н.В. Манойленко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук С.М. Богомаз-Назарова;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук Д.В.Соменко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук Н.В. Мироненко;
- старший викладач, кандидат педагогічних наук О.М. Щирбул;
- старший викладач Т.В. Куценко;