Який одяг носитимуть люди через 10, 50 та 100 років? Хто і як його виготовлятиме? Відповіді на ці та інші питання спільно шукали майбутні вчителі трудового навчання та технологій на відкритій лекції з дисципліни «Технологія виробів легкої промисловості», яку провела доцент Єжова О.В. 4 грудня 2018 року.

Відкриті заняття – звичайна практика в роботі закладів освіти. Але цього разу відкрита лекція доктора педагогічних наук, доцента Єжової О.В. була цілком присвячена прогнозу розвитку технологій проектування, виробництва та продажу одягу. Лекція проходила 4 грудня 2018 року в мультимедійній аудиторії №308, для студентів групи ТН17Б. Тема лекції «Перспективи розвитку технологій виробництва одягу» зацікавила студентів інших груп, а також викладачів фізмату, які завітали на відкрите заняття:  декана факультету, професора Ріжняка Р.Я.професора Анісімова М.В., доцентів Абрамову О.В. та Пуляк О.В., старших викладачів Гриня Д.В. та Куценко Т.В.

На занятті розглянуті наступні питання:

  1. Перспективи розвитку текстильних матеріалів
  2. Автоматизовані системи підготовчо-розкрійного виробництва
  3. Автоматизація та роботизація швейного виробництва
  4. Автоматизована швейна лінія
  5. Футуристичний дизайн та 3D друк одягу

Присутні з зацікавленістю дізнались про одяг з наноматеріалів, який має особливі властивості: міцність, стійкість до забруднювання, здатність до самоочищення, антимікробні властивості, водопроникність лише в одному напрямі (від тіла до зовнішнього шару). Здивували присутніх можливості смарт-текстилю: моніторинг стану здоров’я; відслідковування положення людини в просторі; моніторинг втомлюваності пілота або водія; інноваційна мода; відновлення втрачених сенсорних функцій. Наприклад, незвичайною та футуристичною здається сукня, яка змінює колір підсвітки в залежності від емоційного стану дівчини.

001

Але з огляду на холодну погоду найбільше сподобалась куртка з підігрівом до 40-500, виготовлена компанією  Runmi Technology - партнером Xiaomi.

002

Сподобалась ідея визначення розміру одягу за допомогою вимірювального комбінезону з 350 датчиками, розісланого японським Інтернет-магазином одягу Zozo мільйону своїх покупців безкоштовно.

003

Присутні побачили відеоролік про те, як готується віртуальний показ моделей за допомогою системи автоматизованого проектування одягу Optitex, а також як швейний робот виконує операцію по зшиванню деталей штанів в парі з швейним автиматом.

004

Незвичною виглядала колекція одягу та взуття, надрукована на 3Д принтері дизайнеркою з Ізраїля Данит Пелег. Можливо, скоро ми будемо «скачувати» моделі суконь з інтернету та друкувати їх на домашньому 3Д принтері?

005

А для вибору фасону, який личить споживачу, будемо використовувати віртуальну примірочну. В ній покупець обирає модель з каталогу на сенсорному екрані та бачить своє відображення, вдягнене в обраний одяг.

006

Підводячи підсумки заняття, студенти дійшли згоди, що свою першу смарт куртку вони вдягнуть у найближчі 10 років. Куртка буде з підігрівом та підсвіткою. До переліку бажаних смарт функцій додали здатність предметів одягу відповідати на питання «ти де?».

Знання про перспективні технології створення одягу, засвоєні на занятті, допоможуть студентам фізмату не лише орієнтуватись в світі інновацій, а й підготувати наукові роботи на конференції та конкурси. Можливо, на занятті був присутній майбутній винахідник технології, необхідність якої ми наразі навіть не усвідомлюємо?

007008

Матеріал підготувала: доктор педагогічних наук, доцент Єжова О.В.