23 і 29 листопада 2017 року кафедра фізики та методики її викладання організувала й провела виїзні засідання в ряді сільських загальноосвітніх шкіл Олександрівського та Знам’янського районів з метою ознайомлення майбутніх абітурієнтів зі спеціальностями, які пропонує фізико-математичний факультет ЦДПУ ім. В. Винниченка, та умовами вступу до вишу у 2018 році.

Для якісного й оперативного проведення заходу в різних школах завчасно були складені та узгоджені з дирекціями шкіл графіки зустрічі з відповідними передбачуваними перервами й інтервалами часу, що дозволяли однаково ефективно впродовж дня провести такі співбесіди в різних колективах.

Так 23 листопада о 09:30 була проведена зустріч з випускниками одинадцятого класу Івангородківської ЗОШ, о 12:30 – зустріч з випускниками та десятикласниками СШ № 1 та 3, а о 13.00  – зустріч з випускниками та десятикласниками  СШ № 2 смт Олександрівка.

За аналогічним чітким графіком відбувалася поїздка й наступного тижня (29 листопада) до шкіл Знам’янського району (Суботцівська та Богданівські школи № 1 та 2).

234

Програма профорієнтаційної роботи кафедри передбачала ознайомлення учнів кожної зі шкіл з основними спеціальностями фізико-математичного факультету; при цьому коротко, але досить чітко та переконливо школярі отримали інформацію про всі спеціальності, фахівців з яких готує кожна із 5 кафедр факультету. За цих умов розкривались основні вимоги до абітурієнтів, які планують і на майбутнє мають бажання вступати на навчання з відповідних напрямків підготовки фахівців, конкретизувалися вимоги до ЗНО, які мають скласти випускники шкіл з метою вступу на ці спеціальності.

Достатньо уваги приділялось особливостям навчання майбутніх студентів на спеціальності «Фізика», що поєднана із трьома різними можливими напрямками (з англійською мовою; з інформатикою; з математикою). Для учнів та вчительського колективу особливо цікавою була інформація про можливості абітурієнта збільшення загальної кількості балів, одержаної за наслідками складання ЗНО. Зокрема, інтерес викликали пропозиції кафедри з проведення окремих занять для абітурієнтів з метою поліпшення підготовки абітурієнтів для складання ЗНО з фізики, що можливе бути реалізованим за згодою випускників приїжджати один-два рази у місяць до нашого університету на такі заняття. Ця пропозиція зараз знаходиться на стадії остаточного узгодження термінів проведення подібних занять з випускниками, що виявили таке бажання і мають повідомити про це кафедру.

8

Не менш цікавою і актуальною виявилася пропозиція про проведення олімпіади з фізики для одинадцятикласників, що вступають на спеціальність «Фізика», яка передбачає перший заочний тур, за умовами участі і роботи в якому одинадцятикласникам була запропонована тематика серії задач з фізики котрі має розв’язати кожний учень і надіслати результати та інформацію про себе на факультет або кафедру. За наслідками роботи випускників школи у заочному турі успішно виконані завдання дадуть можливість запросити переможців та авторів успішно виконаних робіт для участі у роботі другого туру олімпіади. Другий тур олімпіади з фізики для абітурієнтів передбачається провести у березні 2018 року і таким чином за наслідками проведеної олімпіади абітурієнт може додати до загальної кількості балів, одержаних за наслідками ЗНО, від 1 до 20 балів, що певним чином тільки позитивно може впливати на зарахування учасника олімпіади на відповідну спеціальність.

Як цікавий й активізуючий фактор була оцінена і школярами, й вчителями запропонована їм брошура з інформацією про навчання на фізико-математичному факультеті ЦДПУ ім. В. Винниченка та отримання диплому бакалавра і магістра й можливість у вищих навчальних закладах Європи та Америки, а також можливість балансування конкурсного балу абітурієнта.

9

Безперечно найбільшу зацікавленість викликали ті експерименти і досліди, які демонстрував кандидат педагогічних наук Д.В. Соменко, включаючи такі, які виконувалися з участю і випускників одинадцятих класів.

567

Подібна профорієнтаційна робота розглядається як досить важливий аспект у цілеспрямуванні випускників загальноосвітніх навчальних закладів на вступ до навчання на фізико-математичний факультет нашого університету і зокрема на педагогічні спеціальності з фізики, інтерес до якої, на жаль, зараз значною мірою впав, хоча на ринку праці користується значним попитом. Кожного року обласне управління освіти виставляє великий список вакансій для вчителів фізико-математичного профілю. Вважаємо, що названа проблема вимагає суттєвої уваги не тільки з боку викладачів, учителів і адміністрацій шкіл,  а й представників керівних органів освіти і законодавців.

Повідомлення підготували професор С.П. Величко (завідувач кафедри), доценти Е.П. Сірик та О.В. Волчанський, завідувач лабораторії Д.В. Соменко