Берлін Віталій
Науковий керівник: доктор пед. наук, професор Вовкотруб В.П.
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація: Аналізуються ергономічні вимоги до організації і проведення навчального фізичного експерименту, чинники психологічного захисту експериментаторів з навчального експерименту.
Ключові слова: мікроелектронні навчальні засоби, психологічний захист, задоволеність, діяння, призвичаємість, керованість, обслуговуваність.
Високіх Анатолій
Науковий керівник: доктор пед.наук, професор Вовкотруб В.П.
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація: Розглядаються аспекти і варіанти широкого впровадження цифрових засобів і методів вимірювань в процес постановки і виконання експериментальних завдань з фізики. Наведені відповідні варіанти модернізації експериментальних завдань до вивчення змінного струму в курсі фізики старшої школи.
Ключові слова: фізичний експеримент, набірне поле, прямі вимірювання, змінний струм, мультиметр, саморобні мікроелектронні прилади.
Волошин Сергій
Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Сірик Е.П
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
В статті розглядається доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій для організації лабораторного практикуму з фізики, як фундаментальної складової навчально-виховного процесу в підготовці майбутніх вчителів.
Голуб Олег
Науковий керівник: канд. пед. наук, професор Галатюк Ю.М.
Рівненський державний гуманітарний університет
Анотація. У статті досліджується проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності у процесі виконання фізичного практикуму, зокрема на основі концепції проблемного навчання, а також у контексті реалізації активних методів навчання.
Ключові слова: фізичний практикум, навчально-пізнавальна діяльність.
Коваль Павло
Науковий керівник: канд.ф-м наук, доцент О. В. Волчанський
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація. В статті розглядається проблема підвищення ефективності викладання навчального матеріалу на заняттях з розділу «Атомна і ядерна фізика» курсу загальної фізики студентам природничих спеціальностей педагогічних університетів. Наводяться приклади використання комп’ютера для удосконалення лекційних демонстрацій.
Ключові слова. Інформаційні технології, інтернет-ресурси, квантова фізика, навчальний процес.
Котляр Анна
Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доц. Сірик Е.П.
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація: у статті наведено приклад демонстраційного експерименту, який може бути відтворений завдяки розробленому педагогічному програмному засобу « Віртуальна фізична лабораторія з вивченні рідких кристалів».
Ключові слова: фізичний експеримент, рідкі кристали, віртуальна фізична лабораторія, програмний педагогічний засіб.
Лавошнік Вікторія
Науковий керівник: док. пед. наук, доцент Сальник І.В.
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація. Широке запровадження в навчальному процесі з фізики інформаційних технологій передбачає внесення змін в методику викладання предмету. Одним з методичних підходів, який забезпечує реалізацію в навчанні власних орієнтирів та вподобань вчителів і учнів, є створення цифрових навчальних комплектів.
Ключові слова: навчальний фізичний експеримент, електронні засоби навчання, цифровий навчальний комплект, інформаційно-комунікаційні технології.
Магар Владислав
Науковий керівник: канд.ф-м наук, доцент О. В. Волчанський
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація: в статті розглядається можливість використання онлайн-ресурсу LinkedIn SlideShare під час навчального процесу, зокрема на уроках астрономії. Наведений приклад розробки презентації для уроку з теми «Небесні світила та небесна сфера». Звертається увага на дидактичні та методичні аспекти застосування SlideShere на уроці.
Ключові слова: урок астрономії, ІКT, презентація, онлай-ресурс, SlideShere.
Миц Віталій
Науковий керівник: канд.ф-м наук, доцент О. В. Волчанський
Кіровоградський педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Анотація: в статті розглядаються можливості використання ІКТ при вивченні майбутніми вчителями природничих дисциплін розділу "Будова Сонячної системи» у курсі астрономії. Показано, що використання комп’ютерних презентацій з відео-фрагментами, робота з інтерактивними моделями дозволяє активізувати роботу студенів, стимулює їх пізнавальну активність, сприяє формуванню навичок дослідницької діяльності
Ключові слова: навчання астрономії, інформаційні технології.
Підгорний Олександр
Науковий керівник: доктор пед. наук, доцент Ткаченко І. А.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Анотація: В статті розглядається можливості програми Star Walk 2 та використання її вчителем і учнем при формуванні астрономічних понять.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, програмне забезпечення, новітні технології, формування понять, астрономія.
Стрельцова Анастасія
Науковий керівник – доктор пед. наук, професор Вовкотруб В.П.
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка
Анотація: Розглядається проблема вивчення і експериментального дослідження експлуатаційних характеристик джерел електричного струму, що є актуальним за умов широкого використання джерел постійного струму в засобах електроніки. Запропоноване сучасне матеріальне забезпечення для забезпечення виконання відповідних експериментальних завдань в старшій профільній школі.
Ключові слова: джерело електрорушійної сили, максимальна потужність, максимально допустимий струм, мультиметри, лабораторне набірне поле.