2

24-28 жовтня 2016 року у місті Сусс (Республіка Туніс) на базі факультету мистецтв і гуманітарних наук Сусського університету була проведена перша міжнародна літня школа «Ґендерні Студії: навчання, викладання та дослідження». Робота школи була організована у рамках проекту GeSt («Програма підготовки Ґендерні Студії: крок до демократії та миру у сусідніх до ЄС країнах з різними традиціями») за програмою Erasmus+.

3

Серед співорганізаторів міжнародної школи у складі 9-ти інших університетів – членів консорціуму був і КДПУ ім. В. Винниченка, який у м. Сусс представляли викладачі фізико-математичного факультету О.В. Авраменко (автор ідеї проекту та координатор від нашого університету), К.С. Акбаш, Н.О. Пасічник та С.Д. Паращук. Також, до складу української делегації входили команди виконавців проекту з Ніжинського державного університету ім. М. Гоголя та Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника.

45

Учасники школи прослухали лекції провідних фахівців європейських університетів з ґендерної проблематики різноманітних предметних галузей, а саме: ґендер в культурологічних дослідженнях (лектор Erzsebet Barat (CEU, Угорщина); маскулінність та ґендер в культурологічних дослідженнях (лектор Artūras Tereškinas (VMU, Литва); ґендер в  лінгвістиці (лектори Erzsebet Barat (CEU, Угорщина) та Ineta Dabašinskienė (VMU, Литва); ґендер та психологія, актуальні проблеми сучасної феміністської психології та психології жінок (лектори Koumitzi Deliyanni, Anastasia Flouli та Maria Papathanasiou (AUTH, Греція)); сучасні проблеми ґендеру в освіті, феміністична педагогіка (лектори Dorottya Redai (CEU, Угорщина) та Natalija Mazeikienė (VMU, Литва)); ґендер в історичному контексті (лектор Sandra Prlenda Perkovac (CEU, Угорщина)). Після кожної лекції було жваве обговорення і самих проблем висвітлених в лекціях, і специфіки національних досліджень з даної проблематики.

6

Для участі у роботі міжнародної школи в Тунісі виконавці проекту з нашого університету розробляли навчальні та робочі програми курсів, що будуть викладатися з другого семестру на магістерській спеціальності «Освітні вимірювання. Ґендерні студії: науковий аспект», а також змістовно-аналітичні описи по даним навчальним курсам. Ці матеріали заздалегідь подавалися до розгляду та рецензування провідними європейським фахівцями з цієї проблематики, які надали змістовні теоретичні і методичні поради, щодо їхнього вдосконалення.

7

28 жовтня 2016 року була проведена координаційна нарада учасників проекту, на якій було обговорено поточні питання виконання проекту, труднощі та проблеми, які виникають у партнерів при виконанні своїх зобов'язань в рамках проекту, змістовне наповнення сайту проекту, скоординовані плани щодо подальшої взаємодії.

8

Окрім плідної наукової співпраці у нас була можливість ознайомитися з окремими об’єктами культурної спадщини Туніської республіки. Серед об’єктів культурної спадщини м. Сусс ми відвідали Медіну (Старе місто), котра була побудована в ІХ ст. і входить до історичних пам’яток ЮНЕСКО, та захоплюючими історичними об’єктами, розташованими на її території (фортеця-монастир Рібат, Велика мечеть та ін.). Надзвичайно цікавою була екскурсія в археологічний музей, де представлені реліквії римського періоду II-IV ст.

9

Емоційною та вражаючою була екскурсія в Карфаген – стародавнє місто-музей, де ми побачили руїни терм Антонія, римський амфітеатр, експозицію національного музею, акведук та візантійську базиліку.

10

Також, незабутні враження на нас справила екзотична природа цієї країни, можливості таласотерапії, кулінарні традиції та колоритність арабських ринків.

111213

Повідомлення підготувала доцент кафедри прикладної математики, статистики та економіки Пасічник Наталя Олексіївна.