28 жовтня 2021 відбулося його перше засідання. Зустріч проходила в онлайн форматі. У роботі семінару взяли участь професор Р. Я. Ріжняк, доценти Ю. В. Ботузова, Н. М. Войналович, Я. О. Довгенко, І. Г. Ключник, В. В. Нічишина, Л. І. Яременко, Ю. В. Яременко (в. о. завідувача кафедри математики, інформатики, економіки та методик їхнього навчання)

1

З вітальним словом та доповіддю на тему «Роль інтегрованого образу способу розв'язування задачі в реалізації наступності навчання математики» виступила докторка педагогічних наук Юлія Володимирівна Ботузова.

2

У доповіді були викладені результати дослідження ролі інтегрованого образу способу розв’язування задачі в реалізації принципу наступності навчання математики на прикладі способу виділення повного квадрата.

Авторка окреслила важливість опанування учнями способу виділення повного квадрата в шкільному курсі математики, що спирається на принцип наступності та формує інтегрований образ способу розв’язування задач, починаючи з алгебри 7 класу середньої школи й завершуючи математичними дисциплінами в закладах вищої освіти.

У доповіді було представлено результати детального аналізу змістового наповнення сучасних шкільних підручників з алгебри та геометрії, навчальних програм дисциплін Математичний аналіз, Аналітична геометрія (Вища математика), визначено значення вивчення та застосування способу виділення повного квадрата.

34

Авторка дійшла висновку, що методичними умовами реалізації принципу наступності навчання математичних дисциплін за допомогою інтегрованого образу способу розв’язування задач є:

  • формування цілісного інтегрованого образу способу розв’язування задач упродовж тривалого вивчення математики від основної школи до закладу вищої освіти;
  • вибір множини задач, які розв’язують заданим способом (при цьому вибір способу може бути наперед заданим або знайденим шляхом евристичної діяльності);
  • застосування системи дидактичних принципів, зокрема системності, послідовності та перспективності;
  • постійне узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.

Проблема, порушена в доповіді, цікавить усіх викладачів математичних дисциплін, особливо тих, хто працює із першокурсниками. Тож присутні обмінялися досвідом, думками та ідеями щодо цього. Зокрема, Р. Я. Ріжняк висловив пропозицію продовжити дослідження в напрямі класифікації інтегрованих образів. Ю. В. Яременко дав позитивну оцінку результатів дослідження та побажав його авторові нових творчих досягнень.

Науковці дійшли спільної думки: до активної участі в семінарі слід залучати освітню спільноту, зокрема вчителів математики, інформатики та економіки, а також студентів-магістрантів.

Тож наступне засідання відбудеться 25 листопада (четвер) 2021 р., на ньому буде представлено доповідь доктора історичних наук, професора Рената Ярославовича Ріжняка.

Запрошуємо всіх охочих до участі в семінарі!