У період 12 лютого по 6 квітня 2018 року студенти-магістранти фізико-математичного факультету спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) вперше проходили виробничу (педагогічну) практику, яка складалась з двох модулів: педагогічної практики у школі тривалістю 5 тижнів (12.02.2018-16.03.2018 та асистентської практики тривалістю 3 тижні (19.03.2018-0.04.2018) у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка. 26 квітня підсумки педагогічної практики підбивали на конференції на кафедрі теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності.

23

Усі студенти були розподілені за висококваліфікованими методистами кафедри: доцентами О.В. АбрамовоюО.В. ЄжовоюО.М. Царенко. При розподілі студентів на практику обрані школи, в яких є предмет «Трудове навчання та технології» в 10-11 класах, з гарною матеріально-технічною базою: загальноосвітні школи І-ІІІ ст. м. Кропивницький №17, №18, №19, №20, №22, №24. За індивідуальним планом магістранти проходили педагогічну практику в наступних закладах: Комунальний заклад «Новгородківський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Новгородківської районної ради в Кіровоградській області; Червонокам’янський міжшкільний навчально-виробничий комбінат трудового навчання та профорієнтації учнів. Завданням педагогічної практики в школі передбачалось проведення уроків, засідань гуртків, позакласних заходів з предмету тощо. Магістранти на конференції обмінялись досвідом щодо методики проведення занять у старшій школі, технології виготовлення наочності, застосування мультимедійного обладнання на уроках технологій.

45

Для проходження асистентської практики всі магістранти розподілені між кураторами академічних груп як виконуючі обов’язки кураторів та обрали предмети з фаху для проведення лекційних та практичних занять. Проводилась також позааудиторна робота з фаху, зокрема заняття гуртків, виховні заходи із фаху, додаткові заняття з предмету.

Завданням із педагогіки було проведення кураторської години (диспуту) на обрану тему.

Також були виконані завдання із психології (дослідження психологічного клімату академічної групи) та надані певні рекомендації щодо покращення взаємовідносин у групі.

67

Студенти проводили заняття з таких дисциплін: «Основи систем автоматизованого проектування в технологічній освіті», «Народні ремесла», «Основи метрології та стандартизації», «Методика трудового навчання», та інших предметів. Відгуки викладачів свідчать про сумлінне відношення студентів до підготовки та проведення лекційних та практичних занять. Особливо відмітили викладачі таких студентів як Батай О., Озірний В., Терещенко О., Токаренко М.

89

Підсумовуючи результати педагогічної практики, учасники конференції зазначили, що студенти готові до самостійної роботи у закладах середньої та вищої освіти.

1011

Матеріал підготувала: керівник педагогічної  практики магістрантів спеціальності «Трудове навчання та технології», доктор педагогічних наук, доцент Єжова О.В.