Одним із основних завдань проєкту «Субнаціональна гендерна рівність: баланс цінностей ЄС та українських реалій» за програмою ЄС Еразмус+ з напрямку Жан Моне є розробка, апробація та викладання курсів з гендерного мейнстримінгу. Студентам магістратури спеціальностей 014 Середня освіта (Математика) та 122 Комп’ютерні науки були запропоновані 2 курси за вибором – «Методологічні основи гендерного мейнстримінгу» та «Гендерний аналіз, аудит та бюджетування». Обидва курси викликали у студентів жвавий інтерес – 24 студенти виявили бажання вивчати запропоновані дисципліни.
Студентам вчасно були ознайомлені з силабусами обох курсів. На вивчення кожного з двох курсів відводилося 4,5 кредити (135 годин), з них лекцій 28 годин та практичних занять 20 годин. Цілі вивчення курсів були визначені так: ознайомлення з європейськими стандартами, організаційними підходами, методами та інструментами гендерного мейнстримінгу та критичними концепціями як засобом для рефлексії та поглиблення власної роботи.
Кожен з курсів складався з 3-х модулів, які читав окремий викладач. Катерина Акбаш знайомила студентів з гендерним аналізом як інструментом гендерного мейнстримінгу, Ренат Ріжняк відпрацьовував зі студентами особливості гендерного аудиту, а Наталя Пасічник узагальнювала вивчення курсів розкриттям підходів та методик організації гендерного бюджетування. Всі необхідні магістрантам матеріали для вивчення курсів – лекції, посібники, індивідуальні завдання – були завантажені в Google Classroom.
За результатами вивчення кожного з модулів магістранти виконували аналітичні завдання у вигляді міні-звіту із результатами власного гендерного аналізу за обраними напрямками, міні-звіту із результатами власного фрагменту гендерного аудиту за обраним напрямком та звіту з результатами аналітично-розрахункового проєкту з гендерно-орієнтованого бюджетування. Всі без винятку студенти успішно справилися із завданнями та склали підсумковий залік з вивчення дисциплін.
Магістрантам, які найкраще справилися із вивченням курсів, були запропоновані індивідуальні завдання щодо виконання проєктів з гендерного аналізу, гендерного аудиту та гендерного бюджетування. В результаті виконання таких проєктів студентами були опубліковані наукові статті в № 10 «Наукових записок молодих учених». Це роботи Юлії Ненько, Олени Чудної, Катерини Буц, Вікторії Осипової, Аліни Поповкіної, Тетяни Канюки, Аліни Дядик, Юлії Ненько, Дениса Чубчика¸ Анни Босої та Артема Вернигори, які були розміщені в розділах «Міждисциплінарні дослідження» та «Математика. Статистика» згаданого збірника.
Вітаємо всіх студентів з успішним результатом вивчення цікавого європейського досвіду. Продовжуємо виконувати проєкт.