24 листопада 2016 року студенти, що здобувають ступінь магістра за освітньо-науковою програмою «Трудове навчання та технології» практично впроваджували перші напрацювання до виконання магістерської роботи.

Магістри 71 групи Лілія Федько (наук. керівник – к.п.н., доцент О.В. Гур’янова) та Оксана Зайченко (наук керівник – к.п.н., доцент Л.О. Чистякова) проводили заняття із дисципліни «Технології приготування страв» (викладач – к.п.н., ст.викладач І.Л. Царенко) для студентів 31 групи фізико-математичного факультету.

1

Лілія Федько, досліджуючи інноваційну складову підготовки майбутніх фахівців технологічної освіти, вирішила на прикладі заняття з кулінарії впровадити у навчальний процес прийоми креативної кулінарії, яку ще називають молекулярною кулінарією, коли кухар працює з хімічним складом та агрегатним станом продуктів. Найбільш ефективними і доступними прийомами креативної кулінарії є сферифікація, емульсифікація, желатінізація, вакуумізація та згущування. Таку кухню слід сприймати як нову філософію підходу до створення та оформлення страв, поєднання незвичайних смаків та форм тощо. Зокрема, на занятті «Приготування десертів» студенти вчилися готувати солодкий десерт «Шоколадне суфле» та оформляти його «червоною ікрою», яку виготовляли із желатину та вишневого соку.

2

«На занятті з приготування солодких десертів, я обрала один із найпопулярніших прийомів креативної кулінарії – желатінізацію, який  можна опанувати у домашніх умовах, за допомогою звичайного желатину. Молекулярна желатинізація – це мистецтво створення звичайних, здавалося б на перший погляд, страв, із незвичайних продуктів. Яйце зі смаком манго, спагетті з руколи, медова ікра, – такі вишукані страви на тарілці приємно здивують», – говорить Лілія Федько.

3

Оксана Зайченко, вивчаючи особливості позаурочної роботи, проводила гурткове заняття із кулінарії, де розповідала про різні сорти кави, будову та принцип роботи кавової машини, продемонструвала різноманітні способи приготування та оформлення гарячих напоїв та оригінальних коктейлів на основі кави. Особливо сподобалося присутнім приготування «Кави по-віденськи» та коктейлів «Зимовий конкур», «Кавовий мамбл». Як вважає Оксана, особливістю гуртка із кулінарії у школі може стати профорієнтаційна складова, коли під час проведення уроку вчитель знайомить учнів із професіями баристи, кондитера, кухаря тощо.

4

У кінці пари студентам запропонували заповнити анкети, де вони мали змогу оцінити проведене магістрами заняття та написати зауваження, пропозиції чи побажання. За результатами опитування, проведені заняття були високо оцінені студентами; на запитання «чи знадобиться у майбутньому інформація, яку Ви отримали?» – 100 % відповіли «так»; жодна студентка «не втомилася на занятті» та «не прогуляла б таку пару». Коментарі, які залишили дівчата нашим магістрам: «На занятті я із задоволенням спостерігала за викладачем, намагалася запам’ятати (послідовність) весь процес приготування страв. Задоволення отримала велике!...», «Молодці дівчата! … Мені сподобалося! Велике дякую!».

5

Отже, побажаємо успіхів нашим магістрам у навчанні та написанні кваліфікаційної роботи!

678910111213141516