У вівторок 25 жовтня 2016 року кафедрою фізики та методики її викладання КДПУ ім. В.Винниченка проведено науково-методичний семінар для вчителів фізики Кіровоградського району.

Тематика семінару попередньо була узгоджена з районним відділом освіти та визначила основні питання і напрямки, що найбільшою мірою цікавили учителів у зв’язку із реформуванням фізичної освіти в основній і старшій школі відповідно нових програм та у зв’язку із можливим переходом на 12-ти річний термін навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

2

Тематика семінару передбачала висвітлення й конкретизацію таких наукових напрямків і таких науково-методичних проблем з дидактики фізики:

  1. Сучасні інноваційні технології у процесі вивчення курсу фізики за профільними програмами.
  2. Сучасні організаційні форми роботи школярів у процесі розв’язування творчих та експериментальних задач на уроках фізики.
  3. Використання інноваційної проектної технології на уроках фізики.
  4. Обговорення та формулювання методичних рекомендацій з проблеми «Нова школа» Простір освітніх можливостей.

У роботі методичного семінару взяли участь більше 30 вчителів фізики Кіровоградського району та викладачі кафедри фізики та методики її викладання КДПУ ім. В.Винниченка.

3

Зокрема з вітальним словом до учасників методичного семінару звернувся декан фізико-математичного факультету доктор історичних наук, професор Р.Я. Ріжняк, який у переддень 86-ої річниці заснування факультету коротко окреслив основні етапи, досягнення і перспективи подальшого розвитку фізико-математичної освіти у нашій області та ролі й участі у цьому прогресивному процесі викладачів фізико-математичного факультету і зокрема професорсько-викладацького складу кафедри фізики і методики її викладання.

4

Робота методичного семінару за обраними напрямки розпочалася з доповіді завідувача кафедри фізики і методики її викладання професора С.П. Величка, який розкрив сучасні трактування відомих і широко запроваджуваних у практику навчання фізики інноваційних технологій, а також таких технологій, котрі останнім часом все ширше реалізуються у навчальному процесі як у середніх, так й у вищих навчальних закладах, особливо таких з них де готуються висококваліфіковані фахівці для освітянської галузі. Розкриваючи сутність таких сучасних інноваційних технологій та ілюструючи основні напрямки їхнього розвитку, доповідач акцентував увагу на можливостях у ході навчального процесу з фізики, побудови навчальної пізнавально-пошукової діяльності учнів і студентів на основі синергетичного підходу, який реалізується внаслідок створених у Науковому центрі розробки засобів навчання нових навчальних комплектів і комплексів, що у поєднанні із засобами комп’ютерної техніки та інформаційно-комунікаційних технологій суттєво активізують пізнавальну діяльність, дають можливість обирати власну траєкторію опанування пропонованого навчального матеріалу і одержувати позитивні високоякісні результати на основі індивідуальної роботи кожного студента чи учня.

5

Такі напрямки вдосконалення навчально-виховного процесу з фізики є перспективними й у зв’язку з розбудовою сучасної середньої школи, яка базуватиметься на нових освітніх засадах в реалізації основних освітньо-виховних завдань формування світогляду молоді.

Змістовними і цікавими для вчителів були доповіді доктора педагогічних наук, професора В.П. Вовкотруба та кандидата педагогічних наук, доцента О.О. Чінчоя, які обговорили із вчителями дискусійні питання розв’язування творчих та експериментальних задач з фізики на уроках та у ході проведення олімпіад з фізики для школярів.

На завершення роботи методичного семінару було обговорена проблема проекту нової школи, можливих її напрямків реформування й особливо стосовно змін у сільській середній школі.

Учасникам методичного семінару було запропоновано відвідати концерт, присвячений 86-ти річчю фізико-математичного факультету.