3 жовтня 2019 року в місті Кропивницький відбувся відбірковий етап ХХІІ Всеукраїнського турніру юних математиків імені професора М.Й. Ядренка.

Метою турніру є залучення учнів до практичної наукової діяльності, освоєння норм та стилю роботи в творчих колективах, а також прищепити любов до математики. На відміну від традиційних олімпіад турнір юних математиків – це колективне змагання.

Турнір юних математиків проводиться в декілька етапів. На першому етапі, який є заочним, журі відбирається 15 задач, які будуть запропоновано для розв'язання всім бажаючим школярам. Далі в школах створюється учнівські колективи, до яких можуть залучатися вчителі, студенти тощо. Така співпраця дає можливість школярам успішно проводити науковий пошук та можливість ознайомитися з різноплановою математичною літературою.

На відміну від олімпіадних завдань, що мають однозначні розв'язки і побудовані на певній блискучій ідеї, реалізація якої приводить до швидкого розв'язку, турнірні задачі передбачають необхідність дослідження, результат залежить від глибини розуміння проблеми, певних обмежень та додаткових умов.

Під час роботи над завданнями заочного туру учасники команди готують розв'язок своєї задачі, аналізують можливі розв'язки задач суперників, знаходять їх слабкі та сильні місця та готуються до виступу на другому етапі.

На другому етапі відбувається серія математичних боїв, котрі проходять у формі дискусії, і тут кожна команда виступає в ролі Доповідача власної проблеми, Опонента для задачі суперника та Рецензента, що аналізує сильні та слабкі сторони виступів доповідача та опонента.

Для кожної команди головним є вміння не розгубитися перед аудиторією, за відведений регламентом час викласти матеріал, над яким працювали цілий місяць. Готуючись опонувати, учні формують вміння критично мислити, вдивлятися у звичні відомі факти з різних сторін, вчаться слухати суперника, ставити питання “чому це так – не так?” і знаходити на ці питання відповіді. Під час дискусії  школярі відстоюють правильність своїх висновків, швидко знаходять потрібні аргументи або контраргументи, бачить як сильні, так і слабкі сторони своїх та чужих розв'язків.

Головою оргкомітету турніру юних математиків і водночас ведучим турніру стала методист Центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Кіровоградської міської ради Безкоровайна Олена Миколаївна, яка нагадала присутнім про особливості дій команд у ролях Доповідачів, Опонентів та Рецензентів.

Цього разу у змаганнях брали участь три команди:

– команда з Комунального закладу “Навчально-виховне об'єднання І-ІІІ ступенів “Науковий ліцей Міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області” (тренер – доцент кафедри математики, кандидат фізико-математичних наук Ізюмченко Л.В.),

001

– команда з “Комунального закладу “Навчально-виховне об'єднання ліцей – школа – дошкільний навчальний заклад “Вікторія-П” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області” (тренер – старший викладач кафедри математики, кандидат фізико-математичних наук Гаєвський М.В.)

002

– команда Комунального закладу “Навчально-виховне об'єднання № 25 “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання “Ліра” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області” (тренер – вчитель вищої категорії Кобрін В.В.).

003

Учасниками турніру були як учні 11-х класів, так і учні молодших 9-х класів.

Журі турніру працювало у складі доцента кафедри прикладної математики, статистики та економіки, кандидата фізико-математичних наук Макарчука О.П. (голова журі), доцента кафедри математики, кандидата фізико-математичних наук Ключник І.Г. та вчителя-методиста Комунального закладу “Навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 34 – економіко-правовий ліцей “Сучасник” – дитячо-юнацький центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області Костюкевича П.П.

004

Журі було достатньо нелегко визначити кращих, оскільки всі команди були гарно підготовлені, уважно слухали опонентів і швидко знаходили потрібні аргументи для підтвердження своєї правоти.

З умовами задач, котрі були запропоновані учасникам турніру для розв'язування, можна ознайомитися тут https://padlet-uploads.storage.googleapis.com/346309695/f097dc3144258255345d499b2b6ef6c8/List_IMZO_1980_20052019________________________.pdf

005

У ході гарячих дискусій було визначено переможця турніру, ним виявилася команда КЗ Наукового ліцею.

Повідомлення підготували доценти кафедри математики Ізюмченко Л.В., Ключник І.Г. та старший викладач кафедри математики Гаєвський М.В.