1 березня 2017 року студенти 3-го курсу спеціальності Математика зі своїм викладачем з методики навчання математики В.В. Нічишиною стали учасниками обласного авторського семінару «Сучасний підручник математики: проблеми та реалії». Організатор семінару – обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського. Базою проведення семінару було обрано комунальний заклад "Навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №16 - дитячий юнацький центр "Лідер".

2

Автором семінару була Валентина Григорівна Бевз – доктор педагогічних наук, професор кафедри математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, головний редактор науково-методичного журналу «Математика в сучасній школі». В. Г. Бевз є автором близько 300 друкованих праць, нагороджена знаком «Відмінник освіти України» (2004 рік), нагрудним знаком «Василь Сухомлинський» (2006 рік) та медаллю «За наукові досягнення» (2010 рік).

Підручники з алгебри (автори – Г. П. Бевз та В. Г. Бевз) та геометрії (автори – Г. П. Бевз, В. Г. Бевз та Н. Г. Владімірова) для 8 класу загальноосвітньої школи стали переможцями на конкурсі серед підручників з алгебри та геометрії для 8 класу у 2016 році.

3

На семінарі Валентина Григорівна Бевз ознайомила присутніх вчителів математики області, викладачів кафедри математики (В.В. Нічишина, Н. М. ВойналовичЛ. В. Ізюмченко) та студентів 33 групи фізико-математичного факультету з авторською концепцією вище згаданих підручників.

Зокрема, важливе місце у підручнику «Алгебра, 8» посідають відомості про відомих математиків і математичні премії, засновані на їх честь; висловлювання видатних математиків.

Цікаво, що на початку кожного розділу подано короткий огляд його змісту українською та англійською мовами. Кожен параграф починається рубрикою «Використовуємо набуті компетентності», в якій звертається увага на ключові знання – означення, властивості, твердження, які будуть корисними для учнів на етапі актуалізації знань. У кожному параграфі підручника є рубрика «Хочете знати ще більше?», яка містить додатковий матеріал, адресований зацікавленим учням. Підручник містить вправи різних рівнів складності: для усного розв’язування та рівнів А і Б. Рубрика «Відкриті задачі» спрямована на розвиток логічного мислення, дослідницьких умінь та творчості. У рубриці «Виконаємо разом»наведено зразки розв’язань важливих видів задач, з якими учням буде корисно ознайомитися перед виконанням домашніх завдань. Наприкінці кожного параграфа міститься рубрика «Скарбничка досягнень», за допомогою якої учні зможуть проаналізувати, усвідомити, повторити та покращити набуті знання та уміння.

Підручник «Геометрія, 8», окрім рубрик, які містяться у підручнику «Алгебра, 8», наприкінці кожного розділу має рубрику «Задачі за готовими малюнками», «Самостійні роботи» з різнорівневими завданнями, «Тестові завдання», «Типові задачі для контрольної роботи» трьох рівнів складності. У додатках подано «Навчальні проекти» до кожного розділу, «Задачі підвищеної складності», «Задачі для повторення», «Тренувальні тести», «Задачі на побудову», «Історичні відомості».

Далі автор коротко повідомила про основні положення побудови нових підручників «Алгебра, 9» та «Геометрія, 9», які зараз беруть участь у конкурсі серед підручників інших авторів.

4

Зустріч була, безумовно, дуже цікавою та корисною для присутніх вчителів математики області, викладачів кафедри математики та студентів 33 групи фізико-математичного факультету.

І хоча студенти лише цього семестру почали вивчати дисципліну «Методика навчання математики», але ще на зустрічі почали обговорювати різні аспекти пропонованих до уваги підручників.

Наостанок усі отримали сертифікати учасника авторського семінару «Сучасний підручник математики: проблеми та реалії».a