17 лютого 2022 року відбулося чергове засідання науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки», який функціонує на кафедрі математики, інформатики, економіки та методики їхнього навчання.

001

Темою семінару була «Організація дистанційного та змішаного навчання математики для старшокласників у ЗЗСО» Головними доповідачами були доктор педагогічних наук Ю. В. Ботузова та кандидат педагогічних наук А. О. Новікова.

002

Основна мета, яку ставили перед собою спікери засідання, – поділитися узагальненим досвідом дистанційного та змішаного навчання математики в КЗ «Ліцей “Науковий” Міської ради міста Кропивницького», де вони працюють учителями математики.

003

Доповідь розпочала Юлія Володимирівна Ботузова, яка окреслила головні проблеми та виклики, породжені дистанційним навчанням в українських ЗЗСО починаючи з березня 2020 року. Детально було описано процес удосконалення організації дистанційного навчання математики для учнів 9–11 класів у КЗ «Ліцей “Науковий” Міської ради міста Кропивницького» упродовж двох навчальних років (від березня 2020 р. й дотепер). Зокрема, доповідачка згадала Viber-групи, створені для учнів одного класу, вчителів, які в них викладають, та адміністрації; учительські блоги з розкладом занять та гіперпосиланнями на кожен урок; масовий перехід закладів освіти на використання Google Class.

004

Також було названо основний цифровий інструментарій, що використовувався учителями математики для організації ефективної навчальної взаємодії: сервіси для проведення онлайн-зустрічей, навчальні матеріали з YouTube, платформи для презентацій, тестових завдань, інтерактивних вправ. Екстрений перехід на дистанційне навчання та подальші перспективи постійного перебування в умовах змішаного навчання потребували аналізу, нівелювання недосконалостей та використання переваг таких форм освіти. З цією метою вчителі провели анонімне опитування учнів щодо організації дистанційного навчання математики у 2020 році. Результати цього опитування показали, що учні можуть підказувати вчителю раціональні рішення, генерувати ідеї щодо шляхів підвищення ефективності навчання, вказувати на недоліки. Це дозволило вдосконалити освітній процес у 2020–2021 н. р., який пройшов у змішаному режимі. Ю. В. Ботузова презентувала результати масових опитувань учнів та вчителів, які наочно продемонстрували існування низки проблем, що виникають у процесі дистанційного навчання.

005

Другу частину доповіді представляла Анна Олександрівна Новікова. Вона присвятила її практичним напрацюванням у сфері дистанційного навчання. Зокрема, схарактеризувала досвід роботи в Google Classroom та перспективний огляд платформи Єдина школа. Були надані методичні рекомендації щодо планування та проведення уроків математики за допомоги платформи Google Classroom: це і наповнення навчального курсу необхідним освітнім контентом, і робота на онлайн занятті, і оцінювання результатів навчання в онлайн та офлайн режимах. З огляду на те, що зараз в Україні відбувається тестування платформи Єдина школа, Анна Олександрівна розказала про основні її можливості та переваги для учнів та їхніх батьків, учителів та адміністрації ЗЗСО.

Після завершення доповіді відбулося обговорення.

006

Запрошуємо вчителів та науковців долучатися до роботи науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» та ділитися з колегами своїми ідеями й науковими досягненнями!!!

 

Повідомлення підготували докт. пед. наук Ю.В. Ботузова та канд. пед. наук В.В. Нічишина