Наші колеги, доценти кафедри інформатики та інформаційних технологій Баранюк  О.Ф. та Рєзіна О.В. в поточному місяці опублікували статті в журналі «Інформаційні технології і засоби навчання».

“Інформаційні технології та засоби навчання"  https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt – це щомісячний рецензований електронний журнал у навчальній сфері, що публікується повнотекстовими статтями в Інтернеті з відкритим доступом, який індексується в наукометричній базі даних Web of Science.

001

У статті доцента О.Ф. Баранюка «Word and slide in lecture: the problem of synergetic effect» (співавтор Клочек Г.Д.), https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2480 йде мова про те, що традиційна лекція перестає бути головним джерелом і способом трансляції знань в умовах сучасного інформаційного суспільства. Сучасна лекція, як форма навчання, потребує нових способів подачі матеріалу, у тому числі засобами мультимедіа. Потрібні концепції формуються як словом, так і візуальними образами, між ними виникає певна конкуренція. Увага слухача розпорошується, деконцентрується, постає проблема мультитаскінгу. 

У статті пропонуються основні методичні принципи побудови сучасної лекції – визначення сутнісних для навчальної дисципліни змістових тем і проблем, дотримання «принципу ощадності в освіті», змістовність та естетична якість слайдів, застосування сторітелінгових прийомів, уникнення мультитаскингу. Важливою стає узгоджена режисура слова і слайду для досягнення синергетичного ефекту під час лекції.

Стаття доцента О.В. Рєзіної «Methodological aspects of teaching students to create digital frequency dictionaries» (https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2498) присвячена висвітленню методичних аспектів навчання студентів створенню цифрових частотних словників. Частотні словники використовуються при вивченні іноземних мов; розробці інших видів словників; проектуванні мовних експериментів; проведенні досліджень у галузях лексичної семантики, психолінгвістики, морфології та інших; створенні прикладних програм, орієнтованих на опрацювання природної мови (визначення авторства тексту, перевірка тексту на плагіат тощо). Запропонована методика спрямована на підвищення мотивації студентів до навчання та розкриття практичної значущості засвоєних ними методів та прийомів програмування.

Ми вітаємо наших колег з наповненням наукового потенціалу кафедри!

Підготувала доцент кафедри інформатики та інформаційних технологій Присяжнюк О.В.