Сьогодні важко повірити, що декілька десятиліть тому роботів можна було зустріти хіба що на сторінках фантастичних творів, і навряд чи Айзеку Азімову, американському письменнику-фантасту, який придумав науку про роботів – «robotics», – могло спасти на думку, що у недалекому майбутньому вправлятися з роботами будуть навіть діти!

Так, нині по всьому світу працюють гуртки і школи з робототехніки, проводяться конкурси та фестивалі, у яких беруть участь також і школярі з нашої області. В ногу з часом крокують науковці кафедри інформатики та інформаційних технологій.

1 2 3

3 жовтня 2019 року на фізико-математичному факультеті ЦДПУ зібралися їхні вчителі. На засіданні, присутніми на якому, зокрема, були Громко Г.Ю. – вчитель Нечаївської ЗШ І-ІІІ ст. Компаніївський району, відомий Scretch’ознавець та один з авторів діючої програми з інформатики для старшої школи, Калашник Ю.О. – вчитель інформатики Добровеличківської школи-інтернату, чиї учні виступали недавно на V-му Міжнародному фестивалі робототехніки «FERREXPO ROBOT FEST-2019», – та інші вчителі-ентузіасти ділилися досвідом залучення дітей до програмування роботів.  

4 5 6

На нашому факультеті лабораторія мікроконтролерів та робототехніки тільки розпочинає роботу, але вже зараз вона оснащена п’ятьма роботами micro:bit, перекладається документація та розробляються відповідні методичні матеріали для впровадження відповідних навчальних курсів.

Старший викладач кафедри інформатики та інформаційних технологій В.В. Котяк розповів учасникам групи про те, що декілька років тому британська компанія BBC запустила навчальний проект з метою ознайомлення школярів з основами робототехніки. Для цього було випущено мікрокомп’ютер BBC Micro:bit, який постачають в усі школи Великобританії безкоштовно. Плата орієнтована на дітей віком від 7 років, містить світлодіоди, датчики руху, bluetooth, компас, акселерометр, serial-port, є можливість працювати зі звуком; її можна з’єднувати зі смартфоном, вимірювати температуру та освітленість, зчитувати дані із зовнішніх пристроїв. Плату можна програмувати за допомогою візуально-блочної мови програмування, а також на javascript або Python.

7 8 1 9

Учасники засідання мали можливість виконати запропоноване В.В. Котяком завдання і самостійно попрацювати з роботами, що викликало неабиякий ажіотаж. На декілька хвилин поважні вчителі перетворилися на малих бешкетників, які з азартом примушували роботів мерехтіти різними кольорами, виводити привітання та їздити намальованим маршрутом (правда, «вісімка» не піддалася цього разу).

11 12

13 14

Завершилося засідання екскурсією до Музею історії техніки, яку провів доцент кафедри інформатики та інформаційних технологій О.Ф. Баранюк.

А на останок хотілося б, щоб якнайшвидше справдилися і такі слова А. Азімова: «Історія досягла точки, коли людству більше не дозволено ворогувати. Люди на Землі мають Дружити»… – і займатися роботами. Бо це справді захоплює!