5 травня 2019 року на ІІІ етапі всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт на секції «Математичне моделювання» учениця 10 класу Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв) Малохатко Ярослава Володимирівна здобула третє місце, представляючи результати свого дослідження «СТАТИСТИЧНИЙ АНАЛІЗ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ У ТВОРАХ ШОПЕНА».

001

Робота викликала інтерес журі і всіх присутніх ще на етапі обласного конкурсу-захисту. Разом із свої науковим керівником Акбаш К.С., доцентом кафедри прикладної математики, статистики та економіки, Ярослава змогла виявити музичні елементи, які можна статистично обробляти і, як наслідок, виконувати різноманітні порівняння на рівні музичних творів. І на обласному, і на всеукраїнському етапах Ярослава підкріплювала музичну складову дослідження виконанням творів, які вона статистично обробляла, на фортепіано.

002003

Об’єктом дослідження стали твори Ф. Шопена Ноктюрн №20 та Вальс №7. У ході дослідження було пораховано та проаналізовано частоти появи нот, тривалостей нот та інтервалів у творах Вальс та Ноктюрн Шопена. В результаті дослідження виявлено закономірності у цих творах. А саме: коефіцієнт кореляції між частотами появи нот становив 0,83, між частотами появи тривалостей нот – 0,46, а між частотами появи інтервалів – 0,93. Це свідчить про тісний зв'язок між творами та про наявність стилю у написанні творів цього композитора.

004

Результати свого дослідження Ярослава доповідала 24 квітня на пленарному засіданні ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «Фізико-математичні та комп’ютерні науки, технології, навчання: науково-практичні рішення та підходи молодих науковців», що проводилася на базі фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, де також викликала інтерес до свого дослідження.

005

Дослідження надзвичайно цікаве і має широкі перспективи дослідження. Можливо, в результаті досліджень стане реальним:

1) відтворити стиль певного композитора, задавши його алгоритмом чи програмою;

2) виявити належність музичного твору тому чи іншому автору, проаналізувавши стиль музичної композиції;

3) перевірити на плагіат та схожість зі стилем певного автора твір.

Щиро вітаємо Катерину Сергіївну з успішним дебютом в Малій академії наук. Бажаємо закріпити сьогоднішній успіх ще креативнішими ідеями учнівських робіт та, відповідно, ще вищими місцями у конкурсі.