19 квітня 2017 року о 14 годині 20 хвилин у 502 аудиторії відбулася звітна конференція асистентської (виробничої) практики студентів 71 групи фізико-математичного факультету. Асистентська практика магістрантів спеціальності Трудове навчання та технології розпочалася 13 лютого та тривала до 31 березня 2017 року. Практика проходила на базі кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності фізико-математичного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
На першому тижні практики магістранти ознайомилися із системою навчально-виховної роботи кафедри та особливостями організаційної, наукової, методичної роботи викладачів. Їх було розподілено та закріплено за 11, 21, 30, 31 студентськими групами, у яких вони проводили навчальні заняття і виховні заходи, досліджували психологічні, вікові й індивідуальні особливості та вивчали стан успішності студентів. Під час проходження практики студенти виконували завдання із педагогіки, психології та фаху. Магістранти вчилися писати конспекти до лекційних, практичних, лабораторних занять та проводити їх. В результаті проходження асистентської практики студенти вдосконалювали конструктивні, організаторські, комунікативні, дослідницькі, прикладні компетенції.
Практика є обов’язковим компонентом для здобуття освітнього рівня «Магістр». Вона є логічним продовженням теоретичного навчання і завершальним етапом його професійної підготовки, що спрямована на закріплення та реалізацію, в умовах вищого навчального закладу, набутих предметних, психолого-педагогічних, науково-методичних знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої науково-педагогічної діяльності. Асистентська практика сприяє удосконаленню набутих професійних знань та умінь студентів; сприяє розвитку педагогічного мислення, педагогічного цілепокладання, педагогічної спрямованості; сприяє формуванню професійно значущих якостей особистості, навичок самоосвіти і самовдосконалення. Особливістю асистентської практики є те, що магістранти поглиблюються у коло реальних проблем професійної праці викладача, вивчають зміст і обсяг його роботи. Студенти набувають професійних навичок та вмінь роботи в реальних педагогічних умовах, формують потребу систематично поповнювати свої знання та творчо їх використовувати у практичній діяльності.
Нагадаємо, що із 2013 року за спеціальністю Технологічна освіта було відкрито магістратуру, яку було успішно акредитовано у 2015 році. Кафедра теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності забезпечує увесь навчальний процес із фахових курсів на вказаній спеціальності, організовує різні види практик студентів, фахівці кафедри керують написанням магістерських робіт. У магістратурі мають право навчатися випускники будь-якої спеціальності освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» або «спеціаліст». Освітньо-професійна програма підготовки магістра включає поглиблену фундаментальну, гуманітарну, соціально-економічну, психолого-педагогічну, спеціальну та науково-практичну підготовку. Навчання у магістратурі передбачає обов'язкове написання курсової, магістерської роботи, проходження виробничої (асистентської) практики та складання державної атестації. Також передбачено, що результати своїх наукових досліджень магістранти відображають у відповідних наукових публікаціях.
Повідомлення підготувала кандидат педагогічних наук, доцент О.В. Гур’янова