Термін виконання: тема виконується з 2000 року.
Факультет: фізико-математичний.
Кафедра: кафедра фізики та методики її викладання.
Назва пріоритетного напрямку розвитку науки і техніки згідно з Законом України від 12.10.2010 № 2519-17: Інформаційні та комунікаційні технології.
Назва пріоритетного тематичного напряму згідно з постановою КМУ 07.09.2011 № 942: Фундаментальні дослідження з актуальних проблем суспільних та гуманітарних наук.
Науковий керівник: Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та методики її викладання – Величко Степан Петрович.
Мета НДР: Обґрунтування та розробка нових та удосконалення відомих підходів до навчання фізики на основі поєднання із комп’ютерними засобами і технологіями ІКТ у різних типах навчальних закладів.
Галузь застосування: Отримані результати створених комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання (КОЗН) та методичних систем навчання фізики, а також нових підходів, що відбивають можливості реалізації у методиці навчання фізики системної діяльності особисто-орієнтованого, синергетичного та інших підходів у їхньому поєднанні будуть використані в навчальному процесі ЦДПУ ім. В.Винниченка, як складові освітнього процесу з різних природничих дисциплін та спецкурсів.
Очікувані результати НДР:
- статті у журналах, що входять до наукометричних баз даних;
- публікації в матеріалах конференцій, що входять до наукометричних баз даних;
- статті у журналах, що включені до переліку наукових фахових видань України;
- монографії, опубліковані за рішенням Вченої ради ВНЗ;
- навчальні посібники, опубліковані за рішенням Вченої ради ВНЗ;
- створення нових спецкурсів та розробка програмного забезпечення до них.
Список відповідальних виконавців:
Величко Степан Петрович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та методи її викладання.
Вовкотруб Віктор Павлович – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізики та методики її викладання.
Волчанський Олег Володимирович – кандидат фізико-математичних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.
Сальник Ірина Володимирівна – доктор педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.
Сірик Едуард Петрович – кандидат педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.
Чінчой Олександр Олександрович – кандидат педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання
Перелік результатів проекту (на 1 січня 2018 року).
Статті у БД SCOPUS та WEB OF SCIENSE:
- Величко С.П., Шульга С.В. Комп'ютерно-орієнтовні засоби підтримки самостійної діяльності студентів у вивченні квантової фізики / ICT Tools for Supports of students//vol 65,№3 (2018), c.103-114.Ін-т ІТЗН НАПН України
- I. Salnyk, N. Kazachkova, P. Mykytenko Improving of Students’ DIY Skills by an Example of Key Competences Development at Science Centres in Ukraine/ Key Competences in Physics Teaching and Learning. Selected Contributions from the International Conference GIREP EPEC 2015, Wrocław, Poland, 6-10 July 2015. Springer Proceedings in Physics, Vol. 190. Springer International Publishing Switzerland AG., 2017. P.90-97 (Scopus, DOI 10.1007/978-3-319-44887-9)
Статті у фахових виданнях України
Всього у 2017 році членами кафедри опубліковано 120 праць (обсягом 287,4 др.арк.), з яких у фахових виданнях 29 найменувань (обсягом 16,6 др.арк.).
Підручники, навчальні посібники, монографії
У 2017 році :
- Kuz’menko O.S., Sadoviy N.I. Physics. Mechanics. Molecular Physics and Thermodynamics. Electromagnetism. Oscillations and wave optics. Quantum and atomic physics навчальний посібник Kropivnitskiy: KFA NAU, 2017. – 324 p.
- Величко С.П., Бузько В.Л. Уроки фізики у 9 класі. – ч.1 Магнітні явища. посібник для вчителів [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 104 с.
- Величко С.П., Бузько В.Л. Уроки фізики у 9 класі. – ч.2 Світлові явища. посібник для вчителів [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 109 с.
- Величко С.П., Бузько В.Л. Уроки фізики у 9 класі. – ч.3 Механічні та електричні хвилі. посібник для вчителів [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 79 с.
- Величко С.П., Бузько В.Л. Дидактичний матеріал з фізики. 9 клас ІІ семестр [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів]/ [3-є вид. доп.]посібник для вчителів - Х.- «Основа», 2017 – 127 с.
- Величко С.П., Бузько В.Л. Дидактичний матеріал з фізики. 9 клас ІІ семестр [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів]/ [3-є вид. доп.]посібник для вчителів - Х.- «Основа», 2017 – 127 с.
Результати впровадження науково-дослідних робіт:
Результати НДР, грантів, дисертаційних досліджень, впроваджених у навчальний процес
№ з/п | Результати, отримані при виконанні НДР | ПІБ авторів | Період виконання | Результати включено до * | Рішення факультету, кафедри № ___ від ________ |
3.1 | Інтеграція реального та віртуального навчального фізичного експерименту в старшій школі | Сальник І.В. | 2014-2017 | Навчальні програми з курсу «Теоретичні основи створення навчальних середовищ» для студентів 6 курсу | Протокол №2 засідання кафедри фізики та методики її викладання від 14.09.2017 р. |
3.2 | Сучасна наукова, природнича та фізична картина світу | Подопригора Н.В. | 2003-2017 | Навчальний курс для аспірантів 2-го року навчання | Протокол №2 засідання кафедри фізики та методики її викладання від 14.09.2017 р. |
Розробки, впроваджені за межами університету
№ з/п | Назва та автори розробки | Важливі показники, які характеризують рівень отриманого наукового результату; переваги над аналогами, економічний, соціальний ефект | Місце впровадження (назва організації, адреса) | Дата акту впровадження | Практичні результати (обладнання, обсяг отриманих коштів, налагодження співпраці тощо) |
Віртуальна лабораторія «Вивчення властивостей рідких кристалів»Неліпович В.В,Величко С.П. | Позитивні результати у навчальних досягненнях студентів та формування практичних умінь і навичок. Підвищення ефективності НВП з фізики | 2014-2017 рр.СумДПУ ім. А.С. Макаренка | Акт № 2448 від 07.12.2017 р. | Договір, співпраця, обмін досвідом, вивчення інноваційного досвіду |