Термін виконання: тема виконується з 2000 року.

Факультет: фізико-математичний.

Кафедра: кафедра фізики та методики її викладання.

Назва пріоритетного напрямку розвитку науки і техніки згідно з Законом України від 12.10.2010 № 2519-17: Інформаційні та комунікаційні технології.

Назва пріоритетного тематичного напряму згідно з постановою КМУ 07.09.2011 № 942: Фундаментальні дослідження з актуальних проблем суспільних та гуманітарних наук.

Науковий керівник: Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та методики її викладання – Величко Степан Петрович.

Мета НДР: Обґрунтування та розробка нових та удосконалення відомих підходів до навчання фізики на основі поєднання із комп’ютерними засобами і технологіями ІКТ у різних типах навчальних закладів.

Галузь застосування: Отримані результати створених комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання (КОЗН) та методичних систем навчання фізики, а також нових підходів, що відбивають можливості реалізації у методиці навчання фізики системної діяльності особисто-орієнтованого, синергетичного та інших підходів у їхньому  поєднанні будуть використані в навчальному процесі ЦДПУ ім. В.Винниченка, як складові освітнього процесу з різних природничих дисциплін та спецкурсів.

Очікувані результати НДР:

- статті у журналах, що входять до наукометричних баз даних;

- публікації в матеріалах конференцій, що входять до наукометричних баз даних;

- статті у журналах, що включені до переліку наукових фахових видань України;

- монографії, опубліковані за рішенням Вченої ради ВНЗ;

- навчальні посібники, опубліковані за рішенням Вченої ради ВНЗ;

- створення нових спецкурсів та розробка програмного забезпечення до них.

Список відповідальних виконавців:

Величко Степан Петрович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фізики та методи її викладання.

Вовкотруб Віктор Павлович – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізики та методики її викладання.

Волчанський Олег Володимирович – кандидат фізико-математичних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.

Сальник Ірина Володимирівна – доктор педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.

Сірик Едуард Петрович – кандидат педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання.

Чінчой Олександр Олександрович – кандидат педагогічних наук, доцент , доцент кафедри фізики та методики її викладання

Перелік результатів проекту (на 1 січня 2018 року).

Статті у БД SCOPUS та WEB OF SCIENSE:

-     Величко С.П., Шульга С.В. Комп'ютерно-орієнтовні засоби підтримки самостійної діяльності студентів у вивченні квантової фізики / ICT Tools for Supports of students//vol 65,№3 (2018), c.103-114.Ін-т ІТЗН НАПН України

-      I. Salnyk, N. Kazachkova, P. Mykytenko Improving of Students’ DIY Skills by an Example of Key Competences Development at Science Centres in Ukraine/ Key Competences in Physics Teaching and Learning. Selected Contributions from the International Conference GIREP EPEC 2015, Wrocław, Poland, 6-10 July 2015. Springer Proceedings in Physics, Vol. 190. Springer International Publishing Switzerland AG.,  2017. P.90-97 (Scopus, DOI 10.1007/978-3-319-44887-9)

Статті у фахових виданнях України

Всього у 2017 році членами кафедри опубліковано 120 праць (обсягом 287,4 др.арк.), з яких у фахових виданнях 29 найменувань (обсягом 16,6 др.арк.).

Підручники, навчальні посібники, монографії

У 2017 році :

  1. Kuz’menko O.S., Sadoviy N.I. Physics. Mechanics. Molecular Physics and Thermodynamics. Electromagnetism. Oscillations and wave optics. Quantum and atomic physics навчальний посібник Kropivnitskiy: KFA NAU, 2017. – 324 p.
  2. Величко С.П., Бузько В.Л.      Уроки фізики у 9 класі. – ч.1 Магнітні явища.  посібник для вчителів        [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 104 с.
  3. Величко С.П., Бузько В.Л. Уроки фізики у 9 класі. – ч.2 Світлові явища.  посібник для вчителів [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 109 с.
  4. Величко С.П., Бузько В.Л. Уроки фізики у 9 класі. – ч.3 Механічні та електричні хвилі. посібник для вчителів [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів] 3-є вид.доп. – Харків: Основа, 2017 – 79 с.
  5. Величко С.П., Бузько В.Л. Дидактичний матеріал з фізики. 9 клас ІІ семестр [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів]/ [3-є вид. доп.]посібник для вчителів - Х.- «Основа», 2017 – 127 с.
  6. Величко С.П., Бузько В.Л. Дидактичний матеріал з фізики. 9 клас ІІ семестр [посібник для загальноосвітніх навчальних закладів]/ [3-є вид. доп.]посібник для вчителів - Х.- «Основа», 2017 – 127 с.

Результати впровадження науково-дослідних робіт:

Результати НДР, грантів, дисертаційних досліджень, впроваджених у навчальний процес

№ з/п Результати, отримані при виконанні НДР ПІБ авторів Період виконання Результати включено до * Рішення факультету, кафедри № ___ від ________
3.1 Інтеграція реального та віртуального навчального фізичного експерименту в старшій школі Сальник І.В.  2014-2017 Навчальні програми з курсу «Теоретичні основи створення навчальних середовищ» для студентів 6 курсу Протокол №2 засідання кафедри фізики та методики її викладання від 14.09.2017 р.
3.2 Сучасна наукова, природнича та фізична картина світу Подопригора Н.В. 2003-2017 Навчальний курс для аспірантів 2-го року навчання Протокол №2 засідання кафедри фізики та методики її викладання від 14.09.2017 р.

 

 

Розробки, впроваджені за межами університету

№ з/п Назва та автори розробки Важливі показники, які характеризують рівень отриманого наукового результату; переваги над аналогами, економічний, соціальний ефект Місце впровадження (назва організації, адреса) Дата акту впровадження Практичні результати (обладнання, обсяг отриманих коштів, налагодження співпраці тощо)
  Віртуальна лабораторія «Вивчення властивостей рідких кристалів»Неліпович В.В,Величко С.П. Позитивні результати у навчальних досягненнях студентів та формування практичних умінь і навичок. Підвищення ефективності НВП з фізики 2014-2017 рр.СумДПУ ім. А.С. Макаренка Акт № 2448 від 07.12.2017 р. Договір, співпраця, обмін досвідом, вивчення інноваційного досвіду