Іванов Євгеній

Науковий керівник: канд. техн. наук, доцент кафедри інформатики, Баранюк О.Ф.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна

 

У статті розглянута проблема вибору способу взаємодії з базою даних, здатного надати найкращі можливості для розроблюваної системи. Проілюстровано способи взаємодії з базою даних через програмний код за допомогою використання збережених процедур, будівельника запитів, об’єктно-реляційного відображення та мови структурованих запитів. Проаналзовано переваги та недоліки кожного із способів взаємодії, проведено їх порівняння, що дає змогу зробити вірний вибір для вирішення актуальних питань успішної розробки та підтримки системи.
Ключові слова: база даних, збережена процедура, будівельник запитів, об’єктно-реляційне відображення, мова структурованих запитів.

 

Ways of interaction with database
E. Ivanov
Scientific supervisor: Candidate of Technical Sciences, Associate Professor of the Department Informatics, Baranyuk O.F.
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytsky, Ukraine

 

The article deals with the problem of choosing a method of interaction with a database capable of providing the best opportunities for the system development. The ways of interacting with the database through program code using the stored procedures, the query builder, the object-relational mapping, and the language of structured queries. The advantages and disadvantages of each method of interaction are described, their comparison is made, which makes it possible to make the right choice for solving actual problems of successful system development and support.
Keywords: database, stored procedure, query builder, object-relational mapping, structured query language.

 

 


Годун Дмитро
Науковий керівник: канд. технічних наук, доцент Присяжнюк О.В.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна

 

У статті проаналізовано основні критерії ефективності використання мов Java, Kotlin та JS для розробки Android додатків. З цією метою порівнювались процеси створення ідентичних додатків за допомогою використання SDK для кожної платформи. Досліджено критерії ефективності вибору технології для розробки Android додаткі з урахуванням глибини застосування мовами Java, Kotlin та JS. Робота може бути корисною для студентів та викладачів фізико-математичних факультетів та осіб, які цікавляться розробкою додатків для мобільних платформ.
Ключові слова: Android-додаток, java, мобільна платформа.


Features of application methods for Android platform
Godun Dmitry
Scientific supervisor: Candidate of Technical Sciences, Prysjazhnjuk O.V.
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytsky, Ukraine

 

The article analyzes the main criteria for using Java, Kotlin, and JS languages to develop Android applications. To this end, the processes of creating identical applications were compared using the SDK for each platform. The criteria of the efficiency of the choice of technology for the development of Android applications are considered, taking into account the depth of use in Java, Kotlin and JS. The work can be useful for students and faculty of physics and mathematics faculties and those interested in the development of applications for mobile platforms.
Keywords: Android app, java, mobile platform.

 

 

Воінкова Ірина
Науковий керівник: канд.п. наук, доцент Ефименко В.В.
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

 

У статті проаналізовані наукові підходи до розуміння та визначення компетенції, інформатичних компетентностей, компетентнісного підходу. У змісті української освіти на засадах компетентнісного підходу посилюються практичний, міжпредметний і прикладний аспекти освіти, тому у статті висвітлено важливість формування інформатичних компетентностей особистості у процесі діяльності, а саме у виконанні міждисциплінарних проектів. Визначено потенціал впровадження і наслідки реалізації методу проектів на основі міждисциплінарних зв’язків з огляду вчителів, учнів і освіти в цілому.
Ключові слова: компетенція, інформатична компетентність, технологія навчання, міждисциплінарні зв’язки, метод проектів.

 

Formation of information competence of students in the process of implementation of interdisciplinary projects
Voinkova I.
Scientific supervisor: Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor Efimenko V.V.
National Pedagogical Dragomanov University, Kiyv, Ukraine

 

The article analyzes scientific approaches to understanding and defining competences, informational competencies, competence approach. In the sense of Ukrainian education, the practical, interdisciplinary and applied aspects of education are strengthened on the basis of the competence approach, therefore, the article highlights the importance of forming the informational competence of the individual in the process of activity, namely, in the implementation of interdisciplinary projects. The potential and the impact of the implementation of the project method on the basis of interdisciplinary links, taking into account teachers, students and education in general.
Key words: competence, computer competence, technology of teaching, interdisciplinary relations, method of projects.

 

 

Бутенко Сергій
Науковий керівник: канд.ф.-м. наук, доцент Гуртовий Ю.В.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна

 

В статті розглядається питання застосування створених теплових карт активності курсору миші та активності кліків. Проаналізовано основні теоретичні положення про активність користувача та способи її візуалізації, висвітлено характерні особливості теплових карт та зроблено огляд їх застосування на практиці. Окрім того, стаття містить детальний опис алгоритму побудови теплової карти на основі точкових даних про активність користувача в додатку. На його основі можна розробляти алгоритми для інших практичних завдань.
Ключові слова: теплова карта, теплокарта, юзабіліті, айтрекінг, візуалізація.

 

Method of building a heat map based on point data about user activity
S. Butenko
Scientific supervisor: Candidate of Physics and Mathematics Sciences, Docent Hurtovyy Y.V.
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytsky, Ukraine

 

The article examines the application of generated heat maps of activity of a mouse cursor and activity of clicks. The basic theoretical positions about the user activity and ways of its visualization are analyzed, the characteristic features of heat maps are highlighted and an overview of their application in practice is made. In addition, the article contains a detailed description of the algorithm for building a heat map based on point data about user activity in the application. On its basis, it is possible to develop algorithms for other practical tasks.
Keywords: heat map, usability, eye tracking, visualization.