Викладачі нашого закладу постійно працюють над підвищенням своєї кваліфікації, опановують нові досягнення в своїй професійній галузі.
Уже два роки на нашому факультеті студенти спеціальності «Технологічна освіта» вивчають основи роботи з системою автоматизованого проектування одягу (САПР) Грація. Навчальний програмний комплект наданий нам розробниками цього продукту – НПО Грація.
27 січня 2016 року доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльностіЄжова О.В. взяла участь у вебінарі «САПР «Грація» – основа підвищення ефективності роботи швейних підприємств, ательє та фрілансерів». В результаті були вивчені можливості підсистем САПР Грація: «Дизайн», «Конструювання і моделювання», «Розкладка лекал», «Технологія виготовлення», «Індивідуальні та корпоративні замовлення», «Облік матеріалів та готової продукції», «Планування колекцій», «Планування виробництва», «Управління підприємством».
Провідні сучасні швейні підприємства оснащені системами автоматизованого проектування (САПР) одягу, багато середніх та малих підприємств перебувають на стадії впровадження або вибору системи САПР. Отже, більшість молодих фахівців швейної галузі працюватимуть на підприємствах, оснащених САПР, а значна частина – на робочих місцях, обладнаних комп’ютеризованою технікою. Для успіху на ринку праці майбутнім швейникам необхідно орієнтуватися в основних теоретичних питаннях використання комп’ютерних технологій в швейній промисловості. Вчитель технологій повинен бути готовим до застосуванні САПР в своїй професійній діяльності.
САПР Грація містить об’єднані в мережу підсистеми, кожна з яких дозволяє виконувати одне з завдань проектування одягу та керування швейним підприємством.
Коротка характеристика підсистем САПР Грація наведена в табл. 1.
Таблиця 1
Підсистеми САПР Грація
Підсистема САПР Грація | Призначення |
Планування колекцій | Планування асортименту колекцій; складання плану їх розробки |
Дизайн | Створення ескізів моделей, організація комп’ютерного каталогу виробів |
Конструювання та моделювання | Побудова та моделювання креслеників деталей з урахуванням типології населення, розмноження лекал, формування моделей з припусками на шви, створення табелю вимірювань |
Індивідуальні та корпоративні замовлення | Ведення баз даних вимірювань замовників, автоматична перебудова лекал на індивідуальні фігури |
Технологія виготовлення | Створення баз даних обладнання, тарифних ставок, складання технологічних послідовностей, схем розподілу праці |
Розкладка лекал | Виконання розкладок лекал в ручному та автоматичному режимах, з урахуванням властивостей матеріалу |
Планування виробництва | Формування інформації про моделі, планування випуску та перевірка готовності до запуску у виробництво |
Облік матеріалів та готової продукції | Облік матеріалів, фурнітури, робіт та готової продукції; розрахунок собівартості, потреби в матеріалах |
Управління підприємством | Оперативна інформація про динаміку виробництва та реалізації продукції; розрахунок виробничих показників |
Студенти спеціальності «Технологічна освіта» при опануванні САПР Грація виконують такі завдання:
1.Побудова кресленика деталей виробу.
2. Додавання технологічних припусків.
3. Технічне розмноження за розмірами та зростами.
4. Розкладка лекал.
Впровадження САПР одягу дозволяє підвищити якість проектно-конструкторської документації, зменшити витрати часу і матеріалів на створення нових виробів. Крім цього, впровадження САПР на підприємстві підвищує престижність роботи на ньому, що зумовлює залучення висококваліфікованих кадрів. Це, в свою чергу, забезпечує престижність торговельної марки та підвищення попиту на продукцію.
Майбутній фахівець, оволодіваючи уміннями з застосування САПР, підвищує свою «вартість» на ринку праці. Так, знання і компетентність – це товар, і чим вищий їх рівень, тим на більш престижну і високооплачувану роботу може претендувати випускник.
На фото: студентки фізико-математичного факультету, які навчились використовувати САПР Грація для створення своїх моделей одягу.
Отримані на вебінарі знання дозволять оптимізувати викладання дисциплін «Інженерне проектування одягу» та «Системи автоматизованого проектування в технологічній освіті».
В статті використані матеріали навчального посібника: Єжова О. В. Інформаційні технології у створенні швейних виробів: Навчальний посібник / О. В. Єжова. – Кіровоград: ФО-П Александрова М. В., 2015. – 220 с.: іл. 443
Матеріал підготовлений доцентом О.В. Єжовою.