Шевчук Марія
Науковий керівник: канд. педагогічних наук, доцент Нічишина В.В.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна


У статті проілюстровано тенденції до змін у навчанні молодого покоління. Якщо до недавнього часу більшість кадрів в науці і в народному господарстві складали фахівці вузького профілю, то на сучасному етапі розвитку суспільства представники різноманітних галузей матеріальної і пізнавальної діяльності дедалі частіше стикаються з необхідністю долати вузькі межі спеціалізації, змінювати стиль мислення і оволодівати інструментарієм та мовою суміжних наук, відшукуючи на шляху інтегрування нові, невідомі раніше, потужні резерви для розв’язування поставлених розвитком пізнання завдань. Тому останнім часом вcе більшим попитом користуються фахівці широкого профілю, які могли б відповідати потребам здійснення інтегративних тенденцій у всіх сферах людської діяльності, поєднувати декілька спеціальностей, суміщати виконавську, управлінську та творчу діяльність, враховувати інтегративні зміни в інструментарії, які могли б здійснювати комплексні дослідження, долати межі між різними сферами людської діяльності, розглядати складні об’єкти буття як цілісні явища. Предметна відокремленість дедалі гостріше стає однією з причин фрагментарності світогляду, що спричиняє труднощі і недоліки в організації ефективного вивчення програмного матеріалу, а саме: дублювання та розрізненість споріднених понять у суміжних навчальних дисциплінах. Це, в свою чергу, є причиною відсутності мотивації до вивчення навчальних дисциплін.
Ключові слова: інтеграція, інтегративний підхід, факультатив, факультативний курс, метод математичної індукції.


Integrated approach in studing theme "mathematical induction method"
M. Shevchuk
Research supervisor: Candidate of Pedagogic Science, Docent Nichyshyna V.V.
Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropivnitsky, Ukraine


The next article illustrates the tendencies for changes in teaching young generation. Most of the human resources in science and national economy used to be narrow profile specialists, however, nowadays the society on its present stage of development represents various branches of material and cognitive activity are increasingly faced with the need to overcome the narrow boundaries of specialization, in order to change the style of thinking and master the tools and language of related sciences,to look for a way to integrate new, previously unknown, powerful reserves for solving the challenges posed by the development of knowledge. So, in recent years, broad profile specialists of a who are able to meet the needs for implementing integrated tendencies in all spheres of human activity, combine several specialties, combine executive, managerial and creative activities, take into account integrated changes in the tools that could carry out comprehensive research, to overcome the boundaries between different spheres of human activity, to consider complex objects of being as integral phenomena. Subject separation becomes more and more becoming one of the reasons for the fragmentation of the worldview, which causes difficulties and disadvantages in organizing an effective study of the program material, namely, the duplication and differentiation of related concepts in related disciplines. That is the reason for the lack of motivation to study the disciplines.
Key words: integration, integrative approach, elective, elective course, mathematical induction method.

Додати коментар