Дишлева Олена, Нічишина Вікторія
Науковий керівник: канд. пед. наук, доцент Нічишина В.В.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна
В статті описано метод проектів як різновид інтерактивного навчання. Стаття містить історію виникнення методу проектів, концептуальні положення, переваги та недоліки даного методу. Окреслено ефективність застосування методу проектів та використання його на уроках математики в старших класах. Показано на прикладі застосування методу проектів при вивченні теми «Логарифмічна функція та її застосування» у старшій школі.
Ключові слова: метод проектів, інтерактивне навчання, проектна технологія, навчальне проектування.
Using method of projects whenyou teach subject "Logarithmic function and its application" in the upper classes
O. Dyshleva, V. Nichyshyna
Research supervisor: Candidate of Pedagogic Science, Docent Nichyshyna V.V.
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytsky, Ukraine
The article describes the method of projects as a kind of interactive learning. The article contains the history of the project method, the conceptual provisions of the project method, and the advantages and disadvantages of this Aricle is about. The effectiveness of the application of this method and its use in mathematics lessons in the senior classes. It is also show on the example of how to apply the method of projects when studying the topic "Logarithmic function and its application" in the upper classes.
Keywords: project method, interactive learning, project technology, training design.