Ващенко Оксана, Яременко Юрій
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна


У статті висвітлено різні аспекти педагогічного контролю у процесі диференційованого навчання першокурсників геометрії. Розглянуті види, форми та методи контролю. Метою є розроблення методики контролю при вивченні геометрії студентами І курсу спеціальності 014 Середня освіта (Математика).
Систему контролю навчальних досягнень першокурсників з геометрії, розроблену авторами, утворюють: усне й письмове опитування (у т.ч. колоквіуми, самостійні роботи, модульні контрольні роботи), індивідуальні домашні завдання) та їх захист, тестування, семестрові екзамени (іспити).
Ключові слова: контроль, диференційоване навчання геометрії, кредитно-модульна система навчання.


THE PEDAGOGICAL CONTROL IN THE PROCESS OF THE DIFFERENTIATED TEACHING OF GEOMETRY FOR FRESHMEN
O. Vashchenko, Y. Yaremenko
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytskyi, Ukraine


The article is dedicated to the different aspects of Pedagogical control in the process of differentiated teaching of geometry for freshmen. The types, forms and methods of control were described. The goal is to develop methods of control in teaching of the course «Geometry» for students of the first year of the speciality 014 Secondary Education (Mathematics).
The system of control of educational achievements of first-year students of geometry, developed by the authors, consists of: oral and written tasks (including colloquiums, independent works, module control works), individual homework assignments and their defence, testing, terminal examinations (exams).
Key words: the control, the differentiated teaching of geometry, the credit module system of teaching.

Додати коментар