З 26 червня до 30 червня 2023 року проходила Друга літня школа «Тренінг з гендерної рівності» проєкту «Субнаціональна гендерна рівність: баланс цінностей ЄС та українських реалій» (скорочена назва «SubGend») за програмою ЄС Еразмус+ з напрямку Жан Моне. Цього разу її учасниками вже стали 29 зацікавлених осіб, серед яких були студенти магістратури та викладачі нашого факультету, вчителі загальноосвітніх навчальних закладів та викладачі професійних училищ.
Тренінги у школі були організовані дистанційно на платформі Google Meet у вигляді живого спілкування спікерів – Катерини Акбаш, Наталі Пасічник та Рената Ріжняка – з учасниками школи на тематику, що задавалася презентаціями спікерів. Серед таких тем були проблеми фемінізму та реалізація гендерних проєктів в Україні та в Європейському Співтоваристві, особливості візуалізації даних з гендерної статистики в освіті, гендер у засобах масової інформації, проблеми прихованого навчального плану в системі освіти та гендерного дисбалансу української освіти на національному та субнаціональному рівнях, дискримінації та сексуальних домагань в освіті, причини протидії гендерній рівності в Україні та гендерні аспекти рівності в політико-правовій сфері на національному та субнаціональному рівнях.
Слухачі разом зі спікерами школи протягом 5-ти днів виявляли й вивчали проблеми гендерної рівності у сфері освіти, мас-медіа, на ринку праці, їх статистичні виміри... Адже якщо проблема зрозуміла, то є шанс знайти шлях до її розв'язання. Важливо, що при розв’язанні проблем слухачі школи проявили активність, винахідливість, креативність та небайдужість.
Завершальний день тренінгу був присвячений рольовим іграм - практичному опрацюванню розуміння концепцій "стать" і "гендер", впливу культурного досвіду на сприйняття інших людей, змісту та походженню стереотипів, опрацюванню понять горизонтальної та вертикальної сегрегації.
Кожен слухач після завершення навчання отримав сертифікат про підвищення кваліфікації, а також особистий подарунок від спікерів - їхній посібник "Теоретико-прикладні основи гендерних досліджень".
При підбитті підсумків школи всі були одностайними – проведена хороша та корисна робота для розуміння гендерних проблем у суспільстві.
Для слухачів школи було проведено 2 анкетування: вхідне та завершальне. Після обробки анкет результати будуть оприлюднені.
Загалом, реалізація основної мети виконання проєкту – популяризація гендерної проблематики та привернення уваги громадськості до просування гендерної рівності та універсального включення гендерних вимірів – продовжується. Команда виконавців проєкту готова до співпраці.