У рамках педагогічного марафону «НУШ: новий стандарт для базової освіти. Місія здійсненна!» 18 лютого 2022 року на базі Комунального закладу «Гайворонський міжшкільний навчально-виробничий комбінат» відбувся науково-методичний семінар «Державний стандарт базової середньої освіти. Модельні навчальні програми для 5 класів НУШ з технологічної освітньої галузі».

Семінар проходив у форматі круглого столу за активної участі вчителів трудового навчання і технологій освітніх закладів Гайворонської міської територіальної громади. За запрошенням організаторів круглого столу, зокрема методиста Комунального закладу «Гайворонський міжшкільний навчально-виробничий комбінат», завідувача науково-методичної лабораторії, заслуженого вчителя України Івана Левковича Мудрого та директорки Комунальної установи «Гайворонський центр професійного розвитку педпрацівників» Вікторії Олександрівни Касьяненко, до заходу долучилася викладачка ЦДПУ ім. В. Винниченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Оксана Віталіївна Абрамова.  

1 

Під час круглого столу обговорювали особливості нового державного стандарту НУШ, сучасні підходи до моделюванні змісту технологічної освіти, психологічні засади нової української школи.

Абрамова Оксана Віталіївна виступила з доповіддю «Моделювання освітнього середовища на основі модельної програми з технологій для 5-6 класів закладів загальної середньої освіти», у якій розкрила структуру та зміст модельної програми «Технології 5-6 класи» (створену авторським колективом: А. Терещук, О. Абрамова, В. Гащак, Н. Павич), окремо зупинившись на методичних питаннях моделювання змісту технологічної освіти. Доповідачка наголосила, що модельна програма – це документ, що визначає орієнтовну послідовність засвоєння результатів навчання, зміст навчального предмета та орієнтовні види діяльності учнів. Створення модельної програми відбувається на основі орієнтирів для оцінювання, які розкрито в змісті технологічної освітньої галузі державного стандарту базової середньої освіти. Оксана Абрамова акцентувала на тому, що внесення змін до модельної програми в частині навчального змісту та видів діяльності з урахуванням матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів та природних здібностей учнів перетворює її на навчальну програму. Таку програму необхідно затвердити на педагогічній раді закладу освіти, далі на її основі може буде укладений відповідний календарно-тематичний план занять з технологій.

2а3а

На семінарі панувала атмосфера співробітництва: учасники були щирими й відвертими в прагненні долучитися до обговорення актуальних питань реформування української школи.

У підсумку учасники  круглого столу дійшли спільної думки про необхідність подальшої співпраці з науковцями  з питань  методичної підтримки та обміну досвідом.