Підготовка студентів у 2 семестрі 2019-20 навчального року співпала із тривалим всеукраїнським карантином, який поширився і на заклади освіти. Тож за досить короткий проміжок часу студентам та викладачам довелося опановувати сучасні засоби організації дистанційного навчання, адже раніше нагальної потреби у їх застосуванні не було. Найбільш поширеними засобами організації дистанційного навчання на сьогодні є засоби, що базуються на Інтернет-технологіяхй часто комбінуються з традиційними друкованими матеріалами(електронна пошта, відеоконференції, чати, форуми, веб-сайти, онлайн-бібліотеки, файли розсилок тощо).Звичними і зручними у використанні для наших викладачів й студентів є платформи дистанційногота змішаного навчання ЦДПУ Moodle,ЦДПУWiki.Для поширення оголошень та інформації у спільнотах академічних груп фізмату найчастіше застосовують веб-сервіс Viber.Також швидкої популярності набувсервіс для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей Zoom.

Враженнями від дистанційного етапу навчання ділиться магістрантка1 курсу спеціальності Трудове навчання та технології, Білопольська Аліна Анатоліївна:

«Під час навчального року виникли певні ускладнення в процесі навчання. Але адміністрація та викладачі нашого факультету знайшли правильне вирішення проблем. Ми перейшли на дистанційне навчання. Спочатку було дуже складно, багато інформації з різних предметів, нові завдання в електронних варіантах, та під час дистанційного навчання ми відкрили для себе певні можливості та досягли цікавих результатів.

У процесі дистанційного навчання я особисто ознайомилася з багатьма цікавими та доступними на сьогоднішній день технологіями, зокрема на заняттях із «Сучасних освітніх технологій у викладанні трудового навчання та технологій» із викладачем О.В. Абрамовою ми вивчали особливості складання сценарію та проведення уроку-тренінгу, можливості та переваги створення динамічних презентацій Microsoft Power Point,опановували сервіс Prezi для створення цікавих презентацій, конструктори сайтів та інтернет-проєктів Tilda й Wix, платформи графічного дизайну Canva тощо.

При вивченні дисципліни «Методика навчання кулінарної справи»із викладачем Оксаною Віталіївною Абрамовою ми опановували методику організації проєктної діяльності старшокласників засобами портфоліо. Одним із завдань було вивчення методики створення портфоліо вчителя та особливостей виконанняучнівського портфоліо у вигляді проєкту до обов’язково-вибіркового навчального модуля «Кулінарія» з Технологій (10-11 клас, рівень стандарт) або «Кулінарія»з Технологій (10-11 клас, профільний рівень). Для виконання поставлених завдань, мною було обрано тему: «Корисні страви. Оладки «Овочевий бум»». Під час технологічного етапу реалізації проєкту найцікавішим для мене було створення відео із приготування страви. Для знімання відео-фрагменту було витрачено багато часу (я знімала 6 годин), але це було цікавим завданням. Відео «Оладки «Овочевий бум» змонтоване в програмі VlogNov. У цій програмі для створення бажаного фрагменту є безліч ефектів, колажів, швидкість часу, монтаж фільтрів та інші можливості. Під час створення належного відео потрібно було опрацювати багато інформації, зокрема, перегляд різних видів рецептів до страви, створення власних авторських рецептур та способів подачі,підбір й компонування нових інгредієнтів та інше.

1

Під час дистанційного навчання я здобула багато нових знань у процесістворення портфоліо. Дуже вдячна за уміння та навички які я здобула в процесі дистанційного навчання!»

Своїми враженнями від дистанційного етапу навчання ділиться магістрантка 1 курсу спеціальності Трудове навчання та технології, Прудеус Олена Сергіївна:

«При вивченні дисципліни «Методика навчання кулінарної справи» мною було обрано тему «Гарячі напої. Авторські чаї». Так як кожен мій день розпочинається з чашечки гарячого чаю і я дуже полюбляю збирати влітку різні трави, а потім змішувати їх, відчувати їхні аромати, то ідея проєкту виникла сама собою. Більшість людей полюбляють пити чай, хтось в меншій мірі, а хтось в більшій, але процес «чаювання» не сприймається як щось прекрасне, духовне, гармонійне. Тому, я вирішила, показати на власному прикладі як просте чаювання можна перетворити в красиву чайну церемонію.

В умовах дистанційної освіти, виникла проблема як створити цікаве та сучасне портфоліо, тому на технологічному етапі реалізації проєкту я зняла відео «Технологія заварювання чаю» і змонтувала за допомогою програми Filmigo. Дуже захоплюючим був момент знімання відео, адже мета полягала в тому, щоб цікаво і зрозуміло продемонструвати процес заварювання чаю, а навичок пояснення матеріалу на камеру в мене раніше не було практиковано.

2345

Також, збагатила матеріал портфоліо цікавими презентаціями створеними в сервісах «Prezi» та «Canva», зокрема, на тему «Чай. Букет трав».

6

7

Вибором теми свого проєкту, я хочу донести, що із простих звичок кожної людини, а саме пити чай, можна створити культурний і красивий «Ритуал чаювання». Створивши власний рецепт на уроках Технологій, вклавши частинку прекрасного, естетичного, виконуючи правила етикету, оформлення подачі чаю, учні розвивають свій творчий потенціал, прагнення до прекрасного, охайності, повагу до праці та реалізують себе як особистість значуща в навколишньому середовищі».

У процесі створення портфоліо студентами самостійно опановувалися й інші технології, зокрема, Дарья Володимирівна Курлова відзняла та змонтувала відео-презентацію на тему проєкту «Корисні стави. Кнедлі зі шпинатом» у редакторі MovaviStudio, створила яскравий інтернет-проєкт, динамічний буклет тощо.