24 березня 2017 року студенти 4-го курсу фізико-математичного факультету напряму підготовки Математика з керівником практики доцентом В.В. Нічишиною та методистом з педагогіки доцентом І.П. Краснощок підбили підсумки першої виробничої практики.
Тривала педагогічна практика 6 тижнів: з 30 січня по 11 березня 2017 року та відбувалася у школах міста Кропивницького та області. Зміст практики включав завдання з трьох основних модулів: математики, педагогіки та психології. Метою педагогічної практики було ознайомлення студентів з педагогічною шкільною дійсністю, сприяння їхньому фаховому зростанню, формування їх педагогічної майстерності.
Виконуючи обов’язки учителя математики та класного керівника учнівського колективу практиканти уже з перших самостійних кроків на учительській стезі змогли оцінити школу як педагогічний заклад, у якому в майбутньому працюватимуть, спостерігали за діяльністю учителів, за їхніми взаємостосунками з учнями; залучалися до системи навчальної, позакласної та позашкільної роботи з дітьми; розширювали їхнє уявлення про взаємодію школи з навколишнім соціальним середовищем тощо.
Повернувшись на навчання після закінчення практики студенти просто фонтанували враженнями від півторамісячного перебування на посаді учителя математики та класного керівника учнівського колективу, якими і поділилися на підсумковій конференції з питань педагогічної практики, що відбулася 24 березня 2017 року. Студенти продемонстрували презентації про заходи, які вони проводили під час практики.
Зокрема, Бахмат Наталія повідомила про особливості навчально-виховного процесу Комунального закладу «НВО «Загальноосвітньої школи-інтернату I – III ступенів, ліцею «Сокіл», центру позашкільного виховання», який має військово-спортивний профіль навчання.
Гелевер Ірина продемонструвала презентацію власного розробленого позакласного заходу з математики «Цікава математика» з фотографіями захоплених грою учнів.
Самойленко Дарина розповіла про організацію та проведення квесту «Загублені у банку» з учнями 7 класу, які здобули у ньому феєричну перемогу серед багатьох команд учнів з інших шкіл та були нагороджені грошовою премією.
Про враження учнів міської 18-ї школи від роботи Омельченко Наталії та Спиридонової Марії присутні на підсумковій конференції студенти-практиканти дізналися «особисто» з відео-інтерв’ю учнів школи, в якому вони захоплено говорили про своїх тимчасових вчителів, не бажаючи відпускати їх з практики.
Поліщук Наталія викликала дискусію на тему «Наслідки впливу світової мережі Інтернет на підлітків», зокрема, поділилася результатами проведеної нею роботи з метою убезпечення учнів від участі у смертельній соціальній грі «Синій кит», яка поширюється через соціальні мережі. Позитивним результатом бесіди з учнями на цю тему стала їх пропозиція створити групу протесту щодо «гри у смерть».
Студенти-практиканти Коровкіна Ольга, Огняник Валентина та Лісовий Володимир запропонували до обговорення такі важливі питання шкільного життя як протиріччя у поведінці учнів-підлітків, форми індивідуальної роботи на уроці математики та проблеми навчально-виховного процесу малокомплектної сільської школи.
Здавалося, що конференція буде нескінченною, стільки у студентів було тем для обговорення щодо їхньої практики. Головним висновком студентів після закінчення практики стало тверде переконання у тому, що школа – це їх професійний шлях!
Підбиваючи підсумки педагогічної практики керівники В.В. Нічишина та І.П. Краснощок привітали студентів з їх успішним закінченням практики та подякували за небайдужість до проблем шкільного сьогодення.
Студенти фізико-математичного факультету в черговий раз підтвердили свою гідну фахову підготовку!
Тут можна переглянути підсумкові презентації та відеозвіти студентів-четвертокурсників:
Гелевер Ірини та Самойленко Даші
Омельченко Наталії та Спиридонової Марії