Басова Олександра
Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Царенко О.М.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, Україна
У статті розглядаються мультимедійні технології як один із ефективних засобів здійснення профорієнтаційної роботи вчителя трудового навчання та технологій у закладі загальної середньої освіти; уточнюється понятійний апарат засобів навчання нового покоління, які дають можливість інтенсифікувати процес професійного самовизначення учнів і розв’язувати різні педагогічні завдання.
Ключові слова: мультимедійні технології, мультимедійні засоби, проектувальна діяльність вчителя, професійне самовизначення учнів.
Multimedia Tools in the Professional Orientation Activity of the Teacher of Labor Training and Technologies
O. Basova
Scientific supervisor: candidate of pedagogical Sciences, associate Professor, Department of theory and methodology of technological training, health and safety Tsarenko O.M.
The Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytsky, Ukraine
In the article multimedia technologies are considered as one of the effective tool of carrying out the vocational guidance work of the teacher of labor training and technologies in the institution of general secondary education; the conceptual apparatus of the new generation of learning means is specified which make it possible to intensify the process of professional self-determination of students. to solve various pedagogical tasks.
Key words: multimedia technologies, multimedia means, teacher's design activity, professional self-determination of students.