Мета викладання дисципліни «Історія техніки» - засвоєння студентами системи політехнічних знань в галузі історії техніки, засвоєння студентами знань про основні напрями розвитку науково-технічного прогресу в людському суспільстві; знайомство з розвитком людської культури та техніки в усьому її різноманітті.

Завдання вивчення дисципліни:

- сформувати систему політехнічних знань в галузі історії розвитку техніки в основних напрямах науково-технічного прогресу суспільства;

- навчити основним поняттям, визначенням і методичним підходам при розгляді питань діалектичного розвитку основних напрямів техніки;

- сформувати вміння аналізувати досягнення науки і техніки в різні історичні періоди, з труднощами, що зустрічалися на шляху учених і винахідників та способами їх подолання;

- сформувати творчі якості особистості за рахунок розгляду незвичайних фактів та історій окремих відкриттів і винаходів;

- сформувати самостійність, працьовитість, обов'язковість, відповідальність.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

- зародження, розвиток і вдосконалення знарядь праці первісного виробництва;

- прості механізми техніки середньовіччя;

- розвиток парової машини, турбіни, паровоза і залізниць;

- історію розвитку суднобудування, створення і розвиток двигунів внутрішнього згорання;

- винайдення автомобіля, трактора; проблеми повітроплавання, авіації і космонавтики;

- історію розвитку електрики і магнетизму, електродвигуна і генератора, електричного освітлення;

- винахід телеграфу, телефону, розвиток радіо і телебачення;

- історію розвитку запису і відтворення звуку та зображення;

- розвиток ядерної фізики і атомної енергетики.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен уміти:

- спираючись на отримані знання, оцінити різні типи машин і механізмів з аналізом їх переваг і недоліків;

- спираючись на отримані знання, виробляти порівняльний аналіз роботи різних технічних пристроїв у міру їх вдосконалення;

- спираючись на отримані знання, описувати основні експлуатаційні параметри технічних пристроїв, механізмів і машин;

- спираючись на отримані знання, аналізувати перспективи розвитку основних напрямів науково-технічного прогресу в базових галузях промисловості;

- спираючись на отримані знання, вміти працювати з першоджерелами наукових знань.

Дисципліна спрямована на формування спеціалізованої за профілем компетентності: Інженерно-технічної.

Програма дисципліни містить такі розділи: історія техніки первісного суспільства та становлення техніки стародавніх цивілізацій; історія розвитку знань про метали; історія швейних машин; історія зародження та розвитку енергетики; історія розвитку водного та сухопутного транспорту; історія розвитку книгодрукування, фотографії та кіно.