Мета викладання дисципліни «Історія техніки» - засвоєння студентами системи політехнічних знань в галузі історії техніки, засвоєння студентами знань про основні напрями розвитку науково-технічного прогресу в людському суспільстві; знайомство з розвитком людської культури та техніки в усьому її різноманітті.
Завдання вивчення дисципліни:
- сформувати систему політехнічних знань в галузі історії розвитку техніки в основних напрямах науково-технічного прогресу суспільства;
- навчити основним поняттям, визначенням і методичним підходам при розгляді питань діалектичного розвитку основних напрямів техніки;
- сформувати вміння аналізувати досягнення науки і техніки в різні історичні періоди, з труднощами, що зустрічалися на шляху учених і винахідників та способами їх подолання;
- сформувати творчі якості особистості за рахунок розгляду незвичайних фактів та історій окремих відкриттів і винаходів;
- сформувати самостійність, працьовитість, обов'язковість, відповідальність.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- зародження, розвиток і вдосконалення знарядь праці первісного виробництва;
- прості механізми техніки середньовіччя;
- розвиток парової машини, турбіни, паровоза і залізниць;
- історію розвитку суднобудування, створення і розвиток двигунів внутрішнього згорання;
- винайдення автомобіля, трактора; проблеми повітроплавання, авіації і космонавтики;
- історію розвитку електрики і магнетизму, електродвигуна і генератора, електричного освітлення;
- винахід телеграфу, телефону, розвиток радіо і телебачення;
- історію розвитку запису і відтворення звуку та зображення;
- розвиток ядерної фізики і атомної енергетики.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен уміти:
- спираючись на отримані знання, оцінити різні типи машин і механізмів з аналізом їх переваг і недоліків;
- спираючись на отримані знання, виробляти порівняльний аналіз роботи різних технічних пристроїв у міру їх вдосконалення;
- спираючись на отримані знання, описувати основні експлуатаційні параметри технічних пристроїв, механізмів і машин;
- спираючись на отримані знання, аналізувати перспективи розвитку основних напрямів науково-технічного прогресу в базових галузях промисловості;
- спираючись на отримані знання, вміти працювати з першоджерелами наукових знань.
Дисципліна спрямована на формування спеціалізованої за профілем компетентності: Інженерно-технічної.
Програма дисципліни містить такі розділи: історія техніки первісного суспільства та становлення техніки стародавніх цивілізацій; історія розвитку знань про метали; історія швейних машин; історія зародження та розвитку енергетики; історія розвитку водного та сухопутного транспорту; історія розвитку книгодрукування, фотографії та кіно.