guryanova

Кандидат педагогічних наук, доцентка

 Тема кандидатської дисертації: «Організація навчально-виховного процесу в комерційних училищах України (1894-1920 рр.)» (Інститут вищої освіти АПН України, м. Київ, 2007 р.)

Наукові інтереси: професійна підготовка педагогів майбутніх учителів трудового навчання та технологій, професійного навчання за спеціалізацією технологія виробів легкої промисловості; історія, теорія й практика професійної освіти, трудового навчання і виховання молоді (ХІХ – поч. ХХст.).

Авторка понад 100 наукових, навчально-методичних праць: публікації у виданнях, включених до наукометричних баз даних Scopus і Web of Science Core Collection, Copernicus, переліку фахових видань України; глави у колективних закордонних монографіях; навчально-методичні та навчальні посібники. Співрозробниця Технологічної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти (2020 р.). Співавторка Модельної програми «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано МОНУ, наказ №795 від 12.07.2021.

Закінчила Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (2000 р.), за спеціальністю «Трудове навчання та основи інформатики», отримала кваліфікацію «Вчитель обслуговуючої праці та інформатики». Закінчила магістратуру в Українській інженерно-педагогічній академії (2018 р.), за спеціальністю «Професійна освіта. Технологія виробів легкої промисловості», отримала професійну кваліфікацію «Професіонал в галузі технології легкої промисловості. Педагог дослідник».

Працювала вчителькою трудового навчання у ЗОШ № 14 м. Кіровограда (2000-2003 рр. ). Із 2003 р. дотепер працює в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті спочатку на посаді асистента, викладача, а з 2010 р. до теперішнього часу – на посаді доцента. 2007 р. захистила кандидатську дисертацію у Інституті вищої освіти АПН України, а в 2012 р. присвоєно вчене звання доцента.

Здійснює підготовку студентів до участі у міжнародних конкурсах дизайнерів одягу, концертах, фестивалях, виставках та інше. Зокрема, підготувала переможців Міжнародного конкурсу дизайнерів «Мода без кордонів» (2015 р., 2016 р., 2019 р.), півфіналістів Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів «Печерські каштани» (2019 р.) та інших.

Входила до складу журі онлайн конкурсу творчих робіт «Prime Art» та «Youth Art», що проводиться в рамках реалізації Міжнародного наукового проєкту «Євроінтеграція в освіті, науці і культурі» спільно із закладами вищої освіти Польщі й України (2020 р., 2021 р.).

Входила до складу журі третього туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021», номінація «Трудове навчання» (Наказ МОН № 777 від 09.06.2020).

Входила до складу галузевої конкурсної комісії ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) (наказ ЦДПУ імені Володимира Винниченка № 16/1-ун від 01.02.2021).

Входила у оргкомітет Міжнародних науково-практичних конференцій: International Scientific Conference «Information and Innovation Technologies in the XXI Century» (Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, Poland, 2019 р.); Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції «Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті» (ЦДПУ імені В. Винниченка, Кропивницький, Україна, 2017 р.) та інших.

Здійснювала редакційну діяльність наукових видань: монографії виданої у Польщі «Modern Technologies in the Education System. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts» (Wyższa Szkoła Techniczna, Poland, 2019); збірників матеріалів Міжнародних конференцій «Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті» (ЦДПУ імені В. Винниченка, Кропивницький, Україна, 2017-2020 рр.) та інших.

Займає активну громадську позицію, долучається до участі та організації благодійних акцій, займається волонтерською діяльністю, організацією та проведенням заходів, роботою із засобами масової інформації. Є членкинею редакційної ради журналу «НДО-Інформ» та розробницею тренінгових програм із неформальної освіти дорослих.

Науково-педагогічну діяльність, активну громадську позицію було відзначено подяками та грамотами: подяка МОН (2021 р.), почесна грамота ЦДПУ (08.12.2021 р.), подяка Міськради та виконавчого Комітету, наказ №256-к від 27.10.2015 р., грамота КДПУ, наказ №24 від 11.03.2009 р. та інші.

Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю: ГО «Всеукраїнська асоціація наукових і практичних працівників технологічної освіти»; ГО «Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти» (ВАПП).

Пройшла підвищення кваліфікації у формі стажування:

  1. Українська інженерно-педагогічна академія, Харків, Україна. Свідоцтво про підвищення кваліфікації № ПК 02071228/0060128 з 5 по 16 квітня 2021 р. Стажування з таких дисциплін: «Сучасні освітні технології у викладанні трудового навчання та технологій», «Основи інтеграції у проєктній діяльності», «Основні процеси обробки матеріалів», «Основи художньо-конструкторської діяльності в технологічній освіті». Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом рекора ЦДПУ ім. В. Винниченка: №64-ун від 12 травня 2021 року.
  2. Центр підтримки громадських і культурних ініціатив «Тамариск», освітня програма «Школа інформування та комунікації», в рамках проєкту «Підвищення інформаційно-комунікаційного потенціалу ОГС Східної та Центральної України», реалізується за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Сертифікат, що затверджує проходження стажування. Стажування з таких дисциплін: «Сучасні освітні технології», «Методика професійного навчання», «Хмарні технології». Строк підвищення кваліфікації (стажування) з «1» жовтня 2020 року по «27» вересня 2021 року, тривалістю 135 годин (4,5 кредитів ЄКТС). Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка: № 196-ун від 17 грудня 2021 року.бю
  3. Українська інженерно-педагогічна академія, Харків, Україна. Свідоцтво про підвищення кваліфікації № ПК 02071228/005615-20 з 1 грудня 2020 р. по 11 грудня 2020 р. Стажування з таких дисциплін: «Технології виробів легкої промисловості», «Рисунок і композиція костюма», «Спецрисунок і основи композиції», «Художнє проєктування костюму», «Методика професійного навчання», «Основи прикладної антропології». Звіт затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка: №161/1-ун від 23 грудня 2020 року.
  4. Вища технологічна школа, Катовіца (Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach), Польща. Сертифікат, що затверджує проходження стажування. Тема стажування: «Інноваційні технології в освіті». Звіт про підвищення кваліфікації (стажування) затверджено наказом ректора ЦДПУ ім. В. Винниченка: 74-ун від 2 травня 2019 р.
  5. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Умань, Україна. Довідка про проходження стажування № 243/01 від 14.02.2018 р. Тема стажування: «Застосування сучасних освітніх технологій у викладанні трудового навчання та вивчення актуального методичного інструментарію при викладанні блоку дисциплін з «Конструювання та моделювання одягу з практикумом» і «Композиції костюма».

Основні публікації:

Публікації у наукових виданнях, які включені до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:

  1. Yashchuk, S., Gurevych, R., Gusak, L., Pronikova, I., AbramovaO., & Manoilenko, N. (2021). Professional Training of Masters of Technological Education in Pedagogical Higher Education Institute. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 39-56. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/409 Web of Science.
  2. Mykhyda, S., Сherkasov, V., Yezhova, O., Abramova, O., Myronenko, N. (2020). Formation of Pedagogical University Students’ Readness for Undergraduate and Graduate Research. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 12 Is.1. p.53-65. Web of Science.
  3. Yezhova, O, AbramovaO., Pashkevich, K., Vasylieva, O. (2020). Designing of children’s stage costume using bionic objects. Fashion, Style & Popular Culture. 2020/10/1. https://doi.org/10.1386/fspc_00053_1
  4. Mykhyda, S., Yezhova, O., AbramovaO., Puliak, O., Сherkasov, V., ChystiakovaL. (2019). Environmental Education of Young People in Carrying out Design Projects on the Basis of Literary and Musical Folklore. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Vol 11, No 4. Web of Science.
  5. Yezhova O, Pashkevich, K., Kolosnichenko, M., Abramova, O., Nazarchuk, L. (2018). Provision of the quality of decoration of semi-finished fashionable clothes, made of suiting fabrics with cotton content (denim type). Vlakna a Textil. 25 Is.4. p.94-102. ISSN: 1335-0617/ Scopus.

Публікації у закордонних виданнях:

  1. Schoolchildren project activities organization in technology lessons. Contemporary technologies in the educational process. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology. 40. р.131-141. ISBN 978-83-957298-7-4 (у співавторстві).
  2. Education for sustainable development in the labour education of secondary school students. Improving the life quality: view of scientists.Volume of Scientific Papers. The Academy of Management and Administration in Opole, 2019. P. 539-545. ISBN 978-83--946765-3-7 (у співавторстві).
  3. Formation of creative activity of future teachers of technology in practical activity. Information and Innovation Technologies in the Life of Society. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology Monograph. 2019. р.7-18.  ISBN: 978-83-955125-3-7 (у співавторстві)
  4. Use of training technologies in the educational process of higher education in Ukraine. Contemporary innovative and information technologies of social development: educational and legal aspects. Series of monographs Faculty  of Architecture, Civil Engineering  and Applied Arts Katowice School of Technology Monograph  24. 2019. р.8-15.  ISBN: 978-83-952000-8-3. (у співавторстві).

Посібники, навчальні матеріали:

  1. Терещук А., Гащак В., Абрамова О., Павич Н. Технології. 5-6 клас. Методика організації освітнього середовища. Навчально-методичний посібник. Чернівці: Букрек, 2021. 168 с. Гриф МОН.
  2. Терещук А., Абрамова О., Гащак В., Павич Н. Модельна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано МОНУ, наказ №795 від 12.07.2021. Сайт МОН України: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Tehnol.osv.gal/Tekhnol.5-6-kl.Tereshchuk.ta.in.14.07.pdf
  3. Єжова О.В., Абрамова О.В.. Технологія оброблення швейних виробів (навчальний посібник). Київ.: Центр учбової літератури, 2020. 256 с. ISBN 978-617-673-669-1. Гриф МОН.
  4. Інформаційно-методичні матеріали з атестації. Спеціальність 015 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), Освітньо-професійна програма Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості), галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. 64 с. (у співавторстві).
  5. Технологія виробів легкої промисловості. Виробнича (педагогічна) практика. Програма та методичні рекомендації для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» спеціальності 015 «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)»: посібник. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2020. 47 с. Рекомендовано до друку рішенням методичної ради (протокол №1 від 18.11.2020 р.) (у співавторстві).
  6. Методичні рекомендації до підготовки курсових і дипломних (кваліфікаційних) робіт: для студентів спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені Володимира Винниченка, 2020. 75 с. Рекомендовано до друку рішенням методичної ради ЦДПУ ім. В. Винниченка, протокол № 1 від 18.11.2020 р. (у співавторстві).
  7. Основи прикладної антропології: Робочий зошит до лабораторних занять. Кропивницький, 2018. 60с. Навчально-методичний посібник. (у співавторстві).
  8. Композиція костюма: Практикум: навчально-методичний посібник. Кропивницький: ПП ЦОП «Авангард», 2017. 88с.

Публікації у наукових виданнях, які включені до переліку фахових видань України (категорія Б):

  1. Ключові компетентності як інтеграційний чинник у проєктній діяльності. Наукові записки. Вип. 201. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. С. 49-53. (у співавторстві).
  2. Формування м’яких навичок у здобувачів освіти через застосування тренінгових технологій. Вісник післядипломної освіти. Серія «Педагогічні науки» №18(47) 2021. https://doi.org/10.32405/2218-7650-2021-18(47)-10-28 (у співавторстві).
  3. Використання навчальної технології портфоліо у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання до організації проєктної діяльності учнів. Наукові записки. Випуск 189. Серія: Педагогічні науки.  Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 74-78. DOI: 10.36550/2415-7988-2020-15-189. (у співавторстві).
  4. Проєктування освітнього процесу технологічної підготовки старшокласників засобами індивідуалізації. Наукові записки. Вип.183. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 50-55. (у співавторстві).
  5. Реалізація та проблеми впровадження методу моделювання при підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип 1. 2019. С.70-75. (у співавторстві).
  6. Застосування мультимедіа-технологій у реалізації індивідуального підходу до навчання студентів. Наукові записки. Випуск 168. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. С. 12-15. (у співавторстві).
  7. Дизайн-проектування авторської колекції одягу з використанням техніки печворк. Art and Design, №1. 2020, С.28-41 DOI:10.30857/2617- 0272.2020.1.2.ISSN : 2617-0272(Print) e- ISSN :2617-0280(Online) (у співавторстві).
  8. Формування фахових компетентностей у майбутніх фахівців швейної галузі. Наукові записки. Випуск 173. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. С.150-153. (у співавторстві).
  9. Створення сценічного костюма для дитячого хореографічного колективу. Технічна естетика і дизайн. Випуск 14. К.: КНУБА, 2018. 264 с. С.71-77. (у співавторстві).
  10. Стимулювально-мотиваційний компонент системи формування міжкультурної компетентності студентів спеціальності «Дизайн одягу». Наукові записки. Випуск 173. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. С.8-12. (у співавторстві).
  11. Створення ескізного проекту колекції урочистих суконь на основі аналізу споживацьких вподобань. Легка промисловість. №1. С.34-39. (у співавторстві).

Публікації з наукової або професійної тематики:

  1. Формування soft skills студентів з використанням онлайн дошок. Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в Україні: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції; Херс. Держ. ун-т. Херсон: ХДУ, 2021. С.50-52. (у співавторстві).
  2. Шляхи співпраці роботодавців та освітян у напрямку підготовки конкурентоздатних фахівців. Професійне становлення ообистості: проблеми і перспектив: тези доп. ХІ міжнар. наук-практ. конференції (м. Хмельницький, 25-26 листоп. 2021р.). Хмельницький: ХНУ. 2021. С.51-52. (у співавторстві).
  3. Підготовка майбутніх вчителів технологій до інтегрованого навчання. Сучасні технології підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій, педагогів професійної освіти і фахівців образотворчого та декоративного мистецтва: теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2021. Вип. 4. С.34-37.
  4. Модельна навчальна програма як засіб створення освітнього середовища нової української школи. Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф., (Тернопіль, 10-11 червня, 2021) Тернопіль: Вид. центр ТОКІППО, 2021. 274 с. (у співавторстві).
  5. Організація проєктної діяльності учнів засобами віртуальних учнівських портфоліо на уроках технологій. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів ХІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 7 травня – 14 травня 2021 року. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. С.90-92. (у співавторстві).
  6. Реалізація кейс-технологій при підготовці майбутніх фахівців цифрових технологій. Сучасна наука та освіта: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Старобільськ, 14-15 квітня 2021 року). Старобільськ: ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2021. С.80-83. (у співавторстві)
  7. Особливості застосування нестандартних уроків у освітньому процесі. Інформаційні технології в освіті та науці: Збірник наукових праць. Випуск 12. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2021. С.12-15. (у співавторстві).
  8. Комп’ютерний дизайн одягу засобами САПР Lectra. Збірник матеріалів ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми сучасного дизайну» 22 квітня 2021 р. Київ: КНУТД, 2021. (у співавторстві).
  9. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у проєктній діяльності. Наука та освіта в дослідженнях молодих учених, 2020. URL: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3606. (у співавторстві).
  10. Застосування комп'ютерної графіки у вивченні основ дизайну фахівцями технологічної та професійної освіти. Екологія мистецтва: дискурс ракурсів. Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної конференції (09-11 вересня 2020 р.), ХНТУ. Херсон: ХНТУ, 2020. С. 79-81. (у співавторстві).
  11. Створення ескізів та технічних рисунків засобами комп’ютерної графіки. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів Х-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 25 травня – 4 червня 2020 року. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С.31-33. (у співавторстві)
  12. Естетичне виховання учнів при виконанні проєктів із декоративно-ужиткового мистецтва на уроках технологій. Технологічна та професійна освіта: Всеукраїнський збірник наукових праць студентів, аспірантів, викладачів і вчителів закладів загальної середньої освіти. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2020. Вип 6. С. 109-114. (у співавторстві).
  13. Вибір автоматизованого обладнання для оздоблення швейних виробів у практичній підготовці фахівців швейної справи. ХIV Міжнародна науково-практична конференція магістрантів та аспірантів «Теоретичні та практичні дослідження молодих науковців» (01-04 грудня 2020 року): матеріали конференції. Харків: НТУ «ХПІ», 2020. С.112-113. (у співавторстві).
  14. Методичні аспекти підготовки майбутніх інженер-педагогів. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів IX-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 5-6.
  15. Український стиль у сучасному дизайні інтер‘єру як елемент екологізації суспільства. Інноваційні культурно-мистецькі аспекти в сучасній картині світу. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції (11-13 вересня 2019 р.), ХНТУ. Херсон: ХНТУ, 2019. С.298-301. (у співавторстві).
  16. Забезпечення якості машинного вишивання модного одягу. Збірник матеріалів ІІ Міжнародної наукової конференції текстильних та фешн технологій KyivTex&Fashion, м. Київ, 1-2 листопада 2018 р. Київ: КНУТД, 2018. С. 35-38. (у співавторстві).
  17. Дизайн-проектування колекції дитячих сценічних костюмів на засадах біоніки. Соціокультурні тенденції розвитку сучасного мистецтва та дизайну. Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (5-9 листопада 2018 р.), ХНТУ. Херсон: ХНТУ, 2018. С. 253-256. (у співавторстві).

Профіль в Google Scholar

https://orcid.org/0000-0003-1802-8274

Профіль в Scopus

Профіль в Web of Science