Освіта: Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. В.К. Винниченка, фізико-математичний факультет, спеціальність «Фізика та інформатика», 1994 рік; Центральноукраїнський державний імені Володимира Винниченка, факультет іноземних мов, спеціальність «Середня освіта (Мова і література (англійська)», 2018 рік
Посада: завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти, професорка кафедри природничих наук і методик їхнього навчання ЦДУ імені Володимира Винниченка.
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Учене звання: професорка
Напрями наукової та професійної діяльності: формування та розвиток професійної компетентності майбутніх учителів фізики та природничих наук; теорія та методика навчання теоретичної фізики
Тема докторської дисертації: «Методична система навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах» зі спеціальностей: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти»; 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)», 2016 рік
Тема кандидатської дисертації: «Використання автоматичних пристроїв і функціональних вузлів ЕОТ у системі шкільного фізичного експерименту» зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)», 1999 рік
Наукова школа: Гур'євська Олександра Миколаївна, тема дисертації «Методика навчання термодинаміки і статистичної фізики майбутніх вчителів фізики» зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)», 2012 рік
Транслітерація імені: Natalia Podoprygora
ORCID iD: orcid.org/0000-0002-4092-8730
Профілі: Scopus; Google Scholar; ReserchGate; Вікі-ЦДПУ
Професійна діяльність:
- з 1994 – асистент кафедри загальної фізики та методики фізики КДПУ ім. В.К. Винниченка
- 1994–1997 роки – вчитель фізики та астрономії у Кіровоградській ЗОШ № 20, за сумісництвом
- 1996–1999 роки – навчання в аспірантурі зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» КДПУ імені Володимира Винниченка
- з 1999 року – асистент кафедри фізики та методики її викладання КДПУ імені Володимира Винниченка
- з 2000 року – старший викладач кафедри фізики та методики її викладання КДПУ імені Володимира Винниченка
- 2000–2002 – учитель інформатики Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу гуманітарно-естетичного профілю (гімназія-інтернат-школа мистецтв), за сумісництвом
- з 2001 року – доцент кафедри фізики та методики її викладання КДПУ імені Володимира Винниченка
- 2002–2003 роки – заступник декана фізико-математичного факультету КДПУ імені Володимира Винниченка
- 2012–2015 роки – навчання в докторантурі зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» КДПУ імені Володимира Винниченка
- 2015–2018 роки – доцент кафедри фізики та методики її викладання КДПУ імені Володимира Винниченка
- з 2018 року – завідувач кафедри природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ імені Володимира Винниченка
- З 2020 року – професор кафедри кафедри природничих наук та методик їхнього навчання ЦДПУ імені Володимира Винниченка
- З 2021 року - завідувач відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти ЦДПУ імені Володимира Винниченка
- з 2022 року - професор кафедри природничих наук і методик їхнього навчання ЦДПУ імені Володимира Винниченка
Досягнення, наукова та громадська діяльність:
- з 1996 року – член журі ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики
- 2000–2002 – керівник секції фізики Кіровоградського територіального відділення Малої академії наук
- 2003–2004 роки, з 2016 до тепер – відповідальний секретар приймальної комісії КДПУ імені Володимира Винниченка
- 2008–20016 роки – вчений секретар спеціалізованої вчнної ради К 23.053.04 із захисту кандидатських дисертації зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)»
- з 2012 року – заступник керівника Лабораторії дидактики фізики, технологій та професійної освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України в ЦДПУ імені Володимира Винниченка
- з 2016 року – заступник голови спеціалізованої вчнної ради Д 23.053.04 із захисту докторський (кандидатських) дисертації зі спеціальності 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)»
- з 2018 року – член Вченої ради ЦДПУ імені Володимира Винниченка
- з 2018 року – член Д 23.053.02 із захисту докторський (кандидатських) дисертації зі спеціальностей 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» та 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»
Участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради:
- Заступник голови спеціалізованої вченої ради Д 23.053.04 у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)», строком з 11.07.2019 до 31.12.2020 (Наказ МОНУ від 11.07.2019 № 975);
- Член спеціалізованої вченої ради Д 23.053.02 у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) педагогічних наук за спеціальностями 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» та 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» строком з 18.12.2018 до 31.12.2020 (Наказ МОН від 18.12.2018 № 1412)
- Офіційний опонент дисертації Бодненко Тетяни Василівни «Теоретико-методичні засади навчання дисциплін з автоматизації виробництва майбутніх фахівців комп’ютерних систем» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальностей: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (технічні дисципліни)», 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» (у спеціалізованій Д 26.053.19 у НПУ імені М.П. Драгоманова 20.06.2017, рішення Атестаційної колегії МОН України від 11 жовтня 2017 року щодо присудження наукового ступеня затверджено наказом МОН України № 1367 від 11.10.2017);
- Офіційний опонент дисертації Куха Аркадія Миколайовича «Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів фізики в умовах освітньо-інформаційного середовища» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальностей: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти», 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)», (у спеціалізованій вченій раді Д 26.053.01 у НПУ імені М.П. Драгоманова 12.04.2018, рішення Атестаційної колегії МОН України від 11 жовтня 2017 року щодо присудження наукового ступеня затверджено наказом МОН України № 728 від 05.07.2018).
- Офіційний опонент дисертації Андрєєва Андрія Миколайовича «Теоретико-методичні засади підготовки майбутнього вчителя фізики до організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі» на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» (у спеціалізованій вченій раді Д 17.051.09 Запорізького національного університету 01.03.2019, рішення Атестаційної колегії МОН України від 23 квітня 2019 року щодо присудження наукового ступеня затверджено наказом МОН України № 544 від 23.04.2019).
Відзнаки: Двічі стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих учених (2000–2002; 2003–2005 роки), переможець конкурсу «Молодий викладач 2001 року» Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, у 2003 році нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, у 2007 році – відзнакою «Відмінник освіти України», в 2016 році – Почесною грамотою Національної академії педагогічних наук України тощо.
Дисципліни, які викладає: сучасні питання фізики, лабораторний практикум з оптики та квантової фізики, теоретична фізика: Термодинаміка і статистична фізика, теоретична фізика: Електродинаміка й основи СТВ, ьтеоретична фізика: квантова фізика, Modern Education Technoiogies in Teaching the Natural Sciences, методика навчання природничих наук у старшій школі, практика зі шкільного фізичного експерименту, виробнича педагогічна практика у школі,спеціальний фізичний практикум.
Публікації: автор понад 230 публікацій, з них 3 монографії, 15 посібників, з яких 3 із Грифом МОН України, понад 170 статей у наукових фахових виданнях України, 20 – у періодичних виданнях іноземних держав або виданнях України, які входять до міжнародних наукометричних баз, а також статті в збірниках наукових праць, тези доповідей науково-практичних міжнародних, всеукраїнських, регіональних конференціях
Основні публікації:
Монографії:
- Подопригора Н.В. Методична система навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах : Монографія // Міністерство освіти і науки України ; Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Кіровоград : ФО-П Александрова М.В., 2015. 512 с.
- Podoprygora N. The comparative-concerted approachto teaching ofthe theoretical physics,to learn out more aboutconservation of electric charge // Modern Technologies in the Education System: Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology [Monograph 26]. – Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2019. 303-312.
- Подопригора Н.В. Функції моделювання та дидактичні лінії навчання математичних методів фізики в курсі теоретичної фізики / [Н.В. Подопригора, М.І. Садовий, О.В. Рєзіна, О.М. Трифонова] // Хмарно орієнтовані освітні середовища у навчанні фізики та інформатики : колективна монографія / [МОН України; ЦДПУ імені В. Винниченка]. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2019. С. 222-245.
- Подопригора Н.В. Інтегрований підхід до реалізації функцій моделювання в навчанні теоретичної фізики майбутніх учителів природничих наук: прикладний аспект застосування стандартного математичного пакета Mathcad / [Н.В. Подопригора, М.І. Садовий, О.В. Рєзіна, О.М. Трифонова] // Хмарно орієнтовані освітні середовища у навчанні фізики та інформатики : колективна монографія / [МОН України; ЦДПУ імені В. Винниченка]. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені В. Винниченка, 2019. С. 325-353.
Посібники:
- Подопригора Н.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Фізика твердого тіла: Навчальний посібник. Кіровоград: ЦОП «Авангард», 2014. 413 с. (Вчена рада КДПУ, протокол № 1 від 29.08.2014)
- Волчанський О.В., Подопригора Н.В., Гур’євська О.М. Термодинаміка і статистична фізика: навч. посібник [для студ. фізич. спец. вищ. пед. навч. закл.]. Кіровоград: РВВ КДПУ імені Володимира Винниченка, 2012. – 428 с. (Гриф МОНмолодьспорту № 1/11-12975 від 08.08.12).
- Подопригора Н.В., Трифонова О.М., Садовий М.І. Математичні методи фізики: навч. посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.].Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2012. 300 с. (Гриф МОНмолодьспорту № 1/11-3130 від 06.03.12).
- Вовкотруб В.П., Подопригора Н.В., Трифонова О.М. Вибрані задачі з фізики та варіанти їх розв’язків : [посібник для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл. та учнів заг. шкіл]. Кіровоград: ПП «Ексклюзив систем», 2011. 175 с.
- Лабораторний практикум з курсу загальної фізики : Навчально-методичний посібник : у 5 ч. / [Царенко О.М., Сальник І.В., Подопригора Н.В. і ін.]; за ред. О.М. Царенка і І.В. Сальник. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2010. Ч.2 : Молекулярна фізика. 96 с.
- Лабораторний практикум з курсу загальної фізики. Частина 1. Механіка / [Антонова Н.Г., Сальник І.В, Подопригора Н.В., Ткачук І.Ю, Царенко О.М.]. Кіровоград: ТОВ «Сабоніт», 2009. 126 с.
- Вовкотруб В.П. Розв’язування олімпіадних задач з фізики / ВовкотрубВ.П., КовальовІ.З., ПодопригораН.В. Кіровоград: Авангард, 2007. 234 с.
- Різнорівневі завдання для атестації з фізики / [Величко С.П., ВовкотрубВ.П., Царенко О.М., Подопригора Н.В. та ін.]. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2005. 338 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:
-
Yatsun V., Filimonikhin G., Pirogov V., Haleeva A., Krivoblotsky L., Machok Y., Mezitis M., Podoprygora N., Sadovyi M., Strautmanis G. Searching for the twofrequency motion modes of a three-mass vibratory machine with a vibration exciter in the form of a passive auto-balancer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. (2020), 4(7-106),103–111. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.209269. (Scopus).
-
Yatsun V., Filimonikhin G., Podoprygora N., Pirogov V. Studying the excitation of resonance oscillations in a rotor on isotropic supports by a pendulum, a ball, a roller. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. (2019), 6(7), 32-43. DOI: 10.15587/1729-4061.2019.182995. (Scopus).
- Yatsun V., Filimonikhina I., Podoprygora N., Hurievska O. Motion Equations of the single-mass vibratory machine with a rotary-oscillatory motion of the platform and a vibration exciter in the form of a passive auto-balancer. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. (2018), 6 (7-96), 58-67. DOI: 10.15587/1729-4061.2018.150339. (Scopus).
Статті у наукових фахових виданнях України:
- Подопригора Н.В. Формування готовності майбутніх учителів природничих наук до реалізації циклу наукового пізнання засобами навчального фізичного експерименту. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 185. С. 41–47. DOI: 10.36550/2415-7988-2019-1-185-41-47. (ЦДПУ ім. В. Винниченка; Index Copernicus).
- Подопригора Н.В., Клоц Є.О. Інтеграційні процеси природничої освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 168. С. 182–185. (ЦДПУ ім. В. Винниченка; Index Copernicus).
- Н.В. Подопригора, Є.О. Клоц. Інтеграційний підхід до навчання студентів природничих дисциплін. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2017. Вип. 12. Ч. 2. С. 31–37. (ЦДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Системний підхід до розроблення методичної системи навчання теоретичної фізики. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2017. Вип. 11. Ч. 3. С. 84–87. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Н.В. Подопригора, О.М. Гур’євська. Нестандартні задачі з фізики, як засіб формування та розвитку пізнавальної компетентності студентів. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2017. Вип. 11. Ч. 2. С. 96–102. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Таксономічний підхід до формування фахової компетентності майбутніх учителів і викладачів фізики в процесі навчання теоретичної фізики. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2016. Вип. 10. Ч. 2. С. 77–81. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Вимоги галузевих стандартів вищої освіти до якості професійної підготовки майбутніх вчителів у результатах навчання математичних методів фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2016. Вип. 22: Дидактичні механізми дієвого формування компететнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. C. 45–48. DOI: 10.32626/2307-4507.2016-22.45-48. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В. Реалізація прикладної спрямованості навчання математичних методів фізики на основі інформаційно-комунікаційного підходу: задача про атом гідрогену. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2016. Вип. 9. Ч. 1. С. 133–142. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Поліпарадигмальність як методологічна система координат до осмислення трансформації поглядів на навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип.8. Ч.3. Ч. 1. С. 188-192. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Контекстна спрямованість навчання математичному моделюванню фізичних систем з точки зору принципу відповідності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 3. Фізика і математика у вищій і середній школі. 2015. Вип. 15. С. 88-97.
- Подопригора Н.В. Порівняльно-узгоджувальний підхід щодо формування надпредметних математичних компетентностей з фізики. Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки. 2015. № 8(341). С. 135-145.
- Подопригора Н.В. Співвідношення методологічних надпредметних і предметних компетенцій математики і фізики. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сергія: педагогічні науки. 2015. Вип. 127. С. 163-166.
- Подопригора Н.В.Структурно-функціональна модель процесу навчання математичних методів фізики (компетентнісний підхід). Наукові записки. Серія: педагогічні науки. 2015. Вип.141. Ч.1. С. 136-141. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Дидактичні умови та вимоги створення і впровадження методичної системи навчання математичних методів фізики. Наукові записки. Серія: педагогічні та історичні науки. 2015. Вип. 125. С. 115-129. (НПУ ім. М.П. Драгоманова).
- Подопригора Н.В. Концепція створення і впровадження методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип.7. Ч.2. С. 207-218. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Організація та результати педагогічного експерименту з упровадження методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2015. Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентністних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. C. 126-129. DOI: 10.32626/2307-4507.2015-21.126-129. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В. Контекстна спрямованість змісту навчальних посібників з математичних методів фізики. Проблеми сучасного підручника. 2015. Вип.15. Ч.2. С. 150-158. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В. Фундаменталізація змісту навчання математичних методів фізики в педагогічних університетах. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2015. Вип. 1. С. 216-223.
- Подопригора Н.В. Математичні методи фізики як інтегративний чинник міждисциплінарних зв’язків у професійній науково-предметній підготовці майбутніх учителів фізики. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2014. Вип. 3. С. 235-242.
- Подопригора Н.В. Компетентнісний підхід як умова переходу професійної підготовки майбутніх вчителів фізики на нові показники якості освіти: структура математичної компетентності з фізики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2014. Вип. 50. С.160-169.
- Подопригора Н.В., Ткаченко А.В. Вивчення співвідношень невизначеностей на засадах модельного та реального експериментів. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2014. Вип. 94-104. (КДПУ ім.В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Математичне моделювання як метод навчання фізики : прикладний аспект. Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. № 3 (54). 2014. Т.2. С. 153-157.
- Подопригора Н.В. Функції моделювання щодо навчання математичних методів фізики майбутніх учителів фізики. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2014. Вип. 47. С.226-233.
- Подопригора Н.В. Практична і прикладна спрямованість математичного моделювання у лабораторному практикумі з фізики педагогічного університету. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сергія: педагогічні науки. 2014. Вип. 116. С. 123-127.
- Подопригора Н.В. Навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2014. Вип.5. Ч.2. С. 137-145. (КДПУ ім. В.Винниченка).
- Подопригора Н.В. Проблеми побудови відкритої та гнучкої методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Наукові записки. Серія : педагогічні науки. 2014. Вип. С. 114-117. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Розробка навчальних посібників з теоретичної фізики для педагогічних університетів на засадах компетентнісного підходу. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць Інституту педагогіки НАПН України. 2014. Вип. 14. С. 544-553. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В. Прикладна спрямованість математичних методів фізики у педагогічному університеті: вікове рівняння. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2014. Вип.20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. С. 151-153. DOI: 10.32626/2307-4507.2014-20.151-153. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В. Теоретико-методологічні засади моделювання методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Проблеми сучасного підручника. 2013. Вип. 13. С. 198-205.
- Подопригора Н.В. Теоретичні і експериментальні методи введення силових характеристик електромагнітного поля при підготовці майбутніх учителів фізики. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сергія : педагогічні науки. 2013. Вип. 109. С. 240-244.
- Подопригора Н.В. Актуальні проблеми побудови методичної системи навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки : реалії та перспективи. 2013. Вип. 40. С. 197-201.
- Подопригора Н.В. Про навчання експериментальних і теоретичних методів фізики у педагогічному університеті. Наукові записки. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2013. Вип. 4. Ч. 1. С. 204-209. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Формування функціональних дослідницьких навичок під час розв’язування експериментальних задач. Фізика і астрономія у сучасній школі. 2013. № 4. С. 11-15.
- Подопригора Н.В. Акустичний датчик у навчальному експериментуванні майбутніх учителів. Наукові записки. Серія : педагогічні науки. 2013. Вип.121. Ч.1. С. 202-207. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В., Вовкотруб В.П. Експериментальні задачі як пропедевтичний чинник до підготовки і виконання лабораторного практикуму з фізики. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2013. Вип. 3. С. 44-51. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Вивчення електромагнітної індукції на основі наукового методу пізнання. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2013. Вип.19: Інновації технології управління якістю підготовки майбутніх учителів фізико-технологічного профілю. С. 173-177. DOI: 10.32626/2307-4507.2013-19.173-177. (Index Copernicus).
- Подопригора Н.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Вивчення симетрій майбутніми вчителями фізики. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Педагогічні науки). 2012. Ч. 4. С. 288-297.
- Подопригора Н.В., Гур’євська О.М. Використання мнемотехнік у методиці навчання термодинаміки. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: педагогічна. 2012. Вип. 18: Інновації в навчанні фізики: національний та міжнародний досвід. С. 223-225.
- Подопригора Н.В., Вовкотруб В.П. Модернізація змісту робіт фізичного практикуму з електродинаміки. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2012. Вип. 32. С. 38-45.
- Подопригора Н.В. Закони збереження у квантовій механіці та їх зв’язок з властивостями симетрій простору-часу. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2011. Вип. 1. С. 80-84. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Формування моделюючої компетентності вчителя фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка. 2010. Вип. 16 : Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічного профілю в умовах євроінтеграції. С. 51-54.
- Подопригора Н.В. Комплексна підготовка до вивчення теоретичних основ будови і використання датчиків у фізичному експерименті. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2010. Вип. 90. С. 219-223. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В., Гур’євська О.М. Інноваційні підходи до тестування з теоретичної фізики в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Наша школа. 2009. № 6. С. 68-73.
- Подопригора Н.В., Трифонова О.М. Про деякі методологічні особливості вивчення елементарних частинок та фундаментальних взаємодій. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. І.Огієнка. 2009. Вип. 15 : Управління якістю підготовки майбутніх учителів фізики та трудового навчання. С. 326-328.
- Подопригора Н.В. Залежність маси від швидкості у спеціальній теорії відносності шкільного курсу фізики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2009. Вип. 82. Ч. 1.С.85-91. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Подопригора Н.В. Розв’язування вибраних задач високого рівня складності в обсязі програм і змісту шкільного курсу фізики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2008. Вип. 77. Ч.1. С. 228-232. (КДПУ ім. В.Винниченка).
- Подопригора Н.В. Закон збереження електричного заряду та його інваріантність відносно калібрувальних перетворень. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. 2007. Вип. 72. Ч.1. – С. 211-218. (КДПУ ім. В. Винниченка).
- Влвкотруб В.П., Подопригора Н.В. Особливості реалізації дидактичних принципів навчання фізики в сучасних умовах реформування сучасної фізичної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Педагогічні науки). 2006. С.42-47.
- Подопригора Н.В. Запровадження елементів кредитно-модульної системи навчання курсу «Вступ до навчального фізичного експерименту». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2006. Вип. 66. С. 105-112. (КДПУ ім. В.Винниченка).
- Подопригора Н.В., Мірошніченко О. Прикладна спрямованість вивчення співвідношення невизначеностей. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2005. Вип. 60. Ч.1. С.276-283. (КДПУ ім. В.Винниченка).
- Вовкотруб В.П. В.О., Величко С.П., Коршак Є.В., Подопригора Н.В. Сухомлинський і реформування фізичної освіти з загальноосвітній школі. Фізика та астрономія в школі. 2004. №1. С. 4-7.
Публікації у міжнародних виданнях:
- ПодопригораН.В. Интегративный подход к обучению математическим методам физики в педагогическом вузе. Univers Pedagogic. 2015. №1 (45). 71-79. (Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei; Academia de Ştiinţe a Moldovei; Ministerul Educaţiei al Republicіі Moldova).
- Podoprygora N., Tkachenko А. How the Cycle of Scientific Knowledge is Reflected in the Course of Solid State Physics: the Effect of Magnetic Flux Quantization. American Journal of Educational Research. № 12 B: Special Issue on «Ensuring the quality of higher education». 2014. 61-69.
- Подопригора Н.В. Комплексне представлення співвідношень невизначеностей у процесі підготовки майбутніх учителів фізики. Scienceand Educationa New Dimension. Pedagogyand Psychology. 2014. II. Issue: 26. 48-54.
- Podoprygora N. Organization and realization of the experimental cycle of scientific cognition at Physics study [Electronic resource]. Latin-American Journal Physics Education. 2014. Vol. 8. No.1, March. 13-21. Режим доступу: http://www.lajpe.org.
- Подопригора Н.В. Роль экспериментальных задач в адаптации первокурсников к физическим лабораторным практикумам. Научные труды МГУТУ. 2008. Вып. 12 : Стратегия развития образования : эффективность, инновации, качество. Т. 1. С. 388-393. (Московский государственный университет технологий и управления, РИО).
- Подопригора Н.В. Особенности тестирования студентов по теоретической физике. Научные труды МГУТУ. 2007. Вып. 11 : Инновационные технологии обучения в условиях глобализации рынка образовательных услуг. Т. 1. С.231-237. (Московский государственный университет технологий и управления, РИО).
- Вовкотруб В.П., Подопригора Н.В. Адаптация студентов к выполнению физических практикумов. Научные труды МГУТУ. 2005. Вып. 9 : Роль государственных образовательных стандартов в условиях реализации Болонской декларации. Т. 2. С. 122-129. (Московский государственный университет технологий и управления, РИО).
Публікації за результатами участі в наукових конференціях
- Подопригора Н.В. Проблеми формування та реалізації освітньої програми «середня освіта (природничі науки)» на другому (магістерському) рівні вищої освіти Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції: матер. всеукр. наук.-метод. семінар, 13 лист. 2020 р.: матеріали семінару. Умань, 2020. C. 63–67.
- Подопригора Н.В., Тихонова А.Є. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні природничих наук Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції: всеукр. всеукр. наук.-метод. семінар, 13 лист. 2020 р.: матеріали семінару. Умань, 2020. C. 84–87.
- Подопригора Н.В., Ляшок К.А. Засоби активізації пізнавального інтересу учнів у навчанні природничих наук Проблеми підготовки вчителів природничих наук на засадах інтеграції: матер. всеукр. наук.-метод. семінар, 13 лист. 2020 р.: матеріали семінару. Умань, 2020. C. 51–53.
- Подопригора Н.В. Розвиток методологічних поглядів на навчання фізики в умовах становлення нової освітньої парадигми. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 14 трав. 2020 р. Тернопіль, 2020. C. 21–24.
- Подопригора Н.В., Балинська Н.В. Розвиток експериментаторських умінь старшокласників у навчанні природничих наук. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 14 трав. 2020 р. Тернопіль, 2020. C. 258–261.
- Подопригора Н.В., Гусліста А.В. Розвиток дослідницьких умінь учнів у навчанні природничих дисциплін. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 14 трав. 2020 р. Тернопіль, 2020. C. 245–249.
- Подопригора Н.В. Формування готовності майбутніх учителів природничих наук до застосування засобів навчального фізичного експерименту Актуальні проблеми природничої освіти: стратегії, технології та інновації: матеріали всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 14-24 жовт. 2019 р. Кропивницький, 2019. C. 73–75.
- Podoprygora N. The comparative-concerted approach to teaching of the theoretical physics, to learn out more about conservation of electric charge. TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I INNOWACYJNE W XXI WIEKU: MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA, Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, Katowice, 23–24wrzesnia 2019.
- Подопригора Н.В. Формування досвіду виконання учнями вимірювань фізичних величин засобами навчального фізичного експерименту. Реалії і перспективи природничо-математичної підготовки у закладах освіти: матеріали всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 12-13 верес. 2019 р.: матеріали конф. Херсон, 2019. C. 48–50.
- Подопригора Н.В. Дидактичні аспекти формування змістово-процесуальних складників навчання природничих наук. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: міжнар. наук.-практ. конф., 20-21 трав. 2019 р.: матеріали конф. Тернопіль, 2019. C. 195–198.
- Подопригора Н.В. Формування готовності майбутніх учителів фізики до самостійної експериментаторської діяльності в лабораторному фізичному практикумі. Scientific and pedagogic internship "Natural science education as a component of the education system in Ukraine and EU countries" : Internship proceedings, March 25 – April 5, 2019. Wloclawek, Republic of Poland. P. 22-27.
- Подопригора Н.В., Ткаченко А.В. Сучасні тенденції оновлення змісту навчання майбутніх вчителів фізики та інформатики. Проблеми математичної освіти: матеріали міжнар. наук.-метод. конф., 11-12 квіт. 2019 р. Черкаси, 2019. C. 172–174.
- Подопригора Н.В. Формування наукового світогляду майбутніх учителів природничих наук. Стратегії інноваційного розвитку природничих дисциплін: досвід, проблеми та перспективи: матеріали всеукр. наук.-практ. конф., 21 бер. 2019 р. Кропивницький, 2019. C. 257–258.
- Подопригора Н.В. Дидактичні лінії формування змісту навчання природничих дисциплін. Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищий школі: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 13-15 вер. 2018 р. Херсон, 2018. C. 107–108.
- Подопригора Н.В., Клоц Є.О. Інтеграційні процеси професійної підготовки майбутній учителів природничих наук. Проблеми та інновації природничо-математичній, технологічній та професійній освіті: матеріали VI міжнар. наук.-практ. онлайн-інтернет конф., 16-20 квіт. 2018 р. Кропивницький, 2018. C. 8–10.
- Подопригора Н.В. Системний підхід у дослідженнях методичних систем навчання теоретичної фізики. Проблеми та інновації природничо-математичній, технологічній та професійній освіті: матеріали міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., 10-21 квіт. 2017 р. Кропивницький, 2017. C. 29–31.
- Подопригора Н.В. Формування в студентів когнітивних навичок мислення на засадах таксономії Блума. Сучасні тенденції навчання природничо-математичних та технологічних дисциплін у загальноосвітній та вищій школі: матеріали міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., 17-22 жовт. 2016 р.Кропивницький, 2016. C. 78–79.
- Подопригора Н.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Цілеспрямоване формування математичної компетентності з фізики. Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей: міжнар. наук.-практ. конф., 12–13 жовт. 2016 р. Кам’янець-Подільський, 2016. С. 30–32.
- Подопригора Н.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Засоби діагностики знань як чинник забезпечення якості підготовки фахівця з вищою освітою. Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 15-16 вер. 2016 р. Херсон, 2016. С. 91–93.
Авторські свідоцтва:
- А. с. Літературний письмовий твір наукового характеру «Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти» / О.М. Трифонова, Н.В. Подопригора, М.І. Садовий, М.В. Хомутенко, Н.А. Калініченко, В.М. Плющ (Україна) – № 86959 ; заявка 19.02.2019 № 87666 ; зареєстровано 19.03.2019 ; опублік. 26.04.2019, Бюл. № 52.
- А. с. Літературний письмовий твір наукового характеру «Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 014 «Середня освіта (Природничі науки)» на другому (магістерському) рівні вищої освіти» / Н.В. Подопригора, О.М. Трифонова, М.І. Садовий, М.В. Хомутенко, О.В. Гулай, Є.О. Клоц (Україна) – № 86960; заявка 19.02.2019 № 87665 ; зареєстровано 19.03.2019 ; опублік. 26.04.2019, Бюл. № 52.
Нормативні документи
- Правила прийому на навчання до Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка в 2019 році / [Подопригора Н.В., Клоц Є.О., Михида С.П., Харченко С.П., Сільченко Ю.Ю., Щорба Т.В.] // Міністерство освіти і науки України; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. – Кропивницький: РВЦ ЦДПУ ім. Винниченка, 2019. – 303 с. – (Рекомендовано до видання вченою радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 14 від 27 червня 2019 року)
- Правила прийому на навчання до Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка в 2018 році / [Подопригора Н.В., Клоц Є.О., Михида С.П., Харченко С.П., Сільченко Ю.Ю., Щорба Т.В.] // Міністерство освіти і науки України; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. – Кропивницький: РВЦ ЦДПУ ім. Винниченка, 2018. – 270 с. – (Рекомендовано до видання вченою радою ЦДПУ ім. В. Винниченка (протокол № 15 від 25 червня 2018 року)
- Правила прийому на навчання до Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка в 2017 році / [Подопригора Н.В., Клоц Є.О., Михида С.П., Харченко С.П., Сільченко Ю.Ю., Щорба Т.В.] // Міністерство освіти і науки України; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. – Кропивницький: РВЦ ЦДПУ ім. Винниченка, 2017. – 252 с. – (зі змінами (протокол № 16 від 17 липня 2017 року)