14 грудня 2015 року студенткою 52 групи Анастасією Шевчук під керівництвом доцента кафедри фізики та МВФ Волчанського О.В. було проведено екскурсію навчальними лабораторіями кафедри для учнів 11 фізико-математичного класу Педагогічного ліцею Кіровоградської міської ради Кіровоградської області. Метою  екскурсії було залучити кращих випускників поточного навчального року до проведення експериментальної роботи з фізики.

2


В ході екскурсії ліцеїсти ознайомилися з лабораторіями електрики та магнетизму, оптики, методики викладання фізики, механіки та молекулярної фізики. Учні мали можливість не тільки побачити обладнання лабораторій, а і особисто провести ряд спостережень і дослідів.

Так завідувач лабораторій методики викладання фізики Соменко Д.В. розповівши ліцеїстам про традиційне обладнання лабораторій та організацію навчального процесу, представив сучасні напрацювання Наукового центру розробки засобів навчання Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України (науковий керівник професор Величко С.П.). Крім того Дмитро Вікторович продемонстрував цікаві досліди з геометричної оптики.

 3

Завідувач лабораторіями Сазонова О.О. ознайомила учнів зі специфікою проведення досліджень в лабораторії електрики та магнетизму,  продемонструвала учням різноманітні вимірювальні прилади та дала змогу попрацювати з ними. Олена Олександрівна разом зі студенткою А. Шевчук провела демонстраційний дослід «Експериментальне визначення питомого заряду електрона за допомогою електронно-променевої трубки», після чого запросила ліцеїстів в лабораторію оптики. Учні мали змогу там спостерігати різні оптичні явища (інтерференція, дифракція, дисперсія), а також практично виміряти концентрацію цукру в водяному розчині за допомогою поляризаційного цукрометра .

4

На завершальному етапі екскурсії було відвідано лабораторію механіки та молекулярної фізики. Антонова Н.Г., завідувач лабораторіями, розповіла про специфіку роботи з різними приладами (гіроскоп, машина Атвуда, різні види маятників і т.д.) Учні взяли участь у виконанні лабораторної роботи по визначенню швидкості звуку у повітрі методом накладання коливань в осцилографі.

5

Можна констатувати, що екскурсія справила позитивне враження на учнів та підвищила їх зацікавленість до фізики.