В суботу, 5 грудня, в 214 аудиторії семиповерхового корпусу КДПУ імені В.Винниченка відбулося друге заняття безкоштовних курсів з математики для майбутніх абітурієнтів. Тема заняття – «Відношення та пропорції. Відсотки, основні задачі на відсотки. Текстові математичні задачі». Проводила його старший викладач кафедри прикладної математики, статистики та економіки Шевченко Н.Г., яка розглянула поняття відношення, пропорції, основну властивість пропорції та використання цих понять в розв’язуванні різних математичних задач, як геометричних так і алгебраїчних. Особливу увагу викладач звернула на розв’язування основних задач на відсотки (знаходження відсотка від числа, числа за відомим відсотком, відношення чисел у вигляді відсотка) та пропорції. Найбільший інтерес у присутніх викликали текстові задачі, які традиційно найважчі для учнів. Ми розглянули розв’язування різних текстових задач як арифметичним способом, так і при допомозі складання рівнянь.
На занятті були присутні близько 50-ти школярів з різних міських шкіл (педагогічного ліцею та шкіл № 1, 16, 20, 22, 23, 25, 26, 29, 33, 34, 35) та з деяких шкіл Кіровоградського, Бобринецького, Компаніївського, Олександрівського та Олександрійського районів та м. Помічна. Нажаль, транспортне сполучення з Помічною не дозволяє учням приїхати вчасно, проте ми були раді бачити цих «п’ятеро сміливих», які все-таки з’явилися на заняттях. З ними додатково були проведені консультації після закінчення основних курсів.
Після завершенню заняття з математики, слухачам курсів, яких цікавить фізика, були продемонстровані захоплюючі досліди з оптики. Заняття підготував та провів завідувач лабораторіями методики викладання фізики, аспірант кафедри фізики та методики її викладання Д.В. Соменко. Під час проведення демонстрацій присутні змогли відчути себе справжніми героями пригодницьких фільмів, вирішуючи проблему подолання сигналізації, що базується на використанні лазерного випромінювання. Слухачі курсів побували в цікавому світі 3D-кінематографу, дізнавшись про принцип дії двоколірних анагліфних окулярів, а також під час проведення досліду дізнались, яким чином працює поляризаційний метод створення та перегляду 3D-фільмів. На завершення слухачам за допомогою нового обладнання було продемонстровано принцип роботи ока як оптичної системи. На прикладах було розглянуто найбільш поширеніші вади ока та методи їх коригування за допомогою сучасної оптичної техніки.