22-23 травня 2015 року в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка на базі кафедри фізики та методики її викладання відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Засоби і технології сучасного навчального середовища» присвячена 85-річчю з дня народження Івана Захаровича Ковальова, завідувача кафедри фізики (1964-1972 рр. та 1981-1986 рр.).
Конференція проводилася як двадцять перша науково-практична, котру організовувала кафедра фізики та методики її викладання, починаючи 1994 року, і як одинадцята Міжнародна з проблеми «Засоби і технології сучасного навчального середовища».
Під час конференції всі бажаючі мали змогу прийняти участь у роботі секцій: спогади про Ковальова І.З.; інноваційні підходи до організації реформування та вдосконалення природничо-математичної і технічної освіти; засоби сучасного навчального середовища; навчальний експеримент у природничо-математичній і технічній освіті.
Учасників конференції привітав ректор КДПУ ім. В.Винниченка професор Семенюк О.А.
На пленарному засіданні конференції виступили: декан фізико-математичного факультету професор Ріжняк Р.Я.
З доповіддю на тему «Підручник фізики нового покоління як інноваційна методична система навчання» виступив Мартинюк М.Т., доктор педагогічних наук, професор, член кореспондент НАПН України (м. Умань).
З доповіддю на тему «Демонстраційні комп’ютерні моделі в системі формування фізичних знань» виступив Заболотний В.Ф., доктор педагогічних наук, професор (м. Вінниця).
З доповіддю на тему «Формування стійкого інтересу до вивчення фізики в сучасній школі» виступив Савченко В.Ф., кандидат педагогічних наук, професор (м. Чернігів).
Про життєвий шлях та наукові здобутки Івана Захаровича Ковальова доповідали Величко С.П., доктор педагогічних наук, професор та Садовий М.І., доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи КДПУ ім. В.Винниченка (м. Кіровоград).
В роботі конференції взяли участь понад 100 науковців та вчителів з різних регіонів України, серед них: Мартинюк Михайло Тадейович доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України, професор, завідувач кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; Заболотний Володимир Федорович доктор педагогічних наук, професор завідувач кафедри фізики і методики навчання фізики, астрономії Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського; Савченко Віталій Федорович кандидат педагогічних наук, професор завідувач кафедри педагогіки, психології та методики навчання фізики і математики Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка; Бацуровська Ілона Вікторівна кандидат педагогічних наук, докторант Житомирського державного університету імені Івана Франка, викладач кафедри енергетики аграрного виробництва Миколаївського національного аграрного університету; Гриб’юк Олена Олександрівна кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник та Слободяник Ольга Володимирівна кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу комп’ютерно орієнтованих засобів навчання Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Єчкало Юлія Володимирівна кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фундаментальних і соціально-гуманітарних дисциплін Криворізького національного університету; Ткаченко Анна Валеріївна кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики та Кулик Людмила Олександрівна кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького; Самойленко Олександр Миколайович доктор педагогічних наук, професор кафедри математики Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського; Фоменко Володимир Валентинович кандидат фізико-математичних наук, доцент, доцент кафедри фізико-математичних дисциплін Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету та інші.
За наслідками обробки матеріалів наукових пошуків фахівців сформовано тези доповідей, які опубліковані окремим виданням та визначені перспективи подальшого розвитку проблеми сучасного навчального середовища для забезпечення ефективності фізико-математичної і технологічної освіти.