27 квітня 2023 року відбулося чергове засідання науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» при кафедрі математики і методики її навчання.

На порядку денному засідання семінару була тема «Інтеграція у навчанні математики», розглянути яку запропонували доктор педагогічних наук, доцент  кафедри математики і методики її навчання Юлія Ботузова та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики і методики її навчання В.В. Нічишина.

Доповідь розпочала Вікторія Вікторівна Нічишина, яка обгрунтувала актуальність розглядуваного питання, сформулювала мету інтеграції в освіті, визначальні аспекти поняття «інтеграція» в ЗЗСО, описала зміст інтегративного підходу при вивченні математики в ЗЗСО, охарактеризувала способи розгортання інтеграції в єдності з процесом диференціації при вивченні математики в ЗЗСО. Також спікер запропонувала шляхи застосування інтеграції у процесі формування предметно-інтегративної системи навчання, наголосивши на тому, що одним з методів інтеграції є використання технології укрупнення дидактичних одиниць. Далі В.В. Нічишина продемонструвала приклади: 1) застосування одного із принципів технології укрупнення дидактичних одиниць – принципу протиставлення у навчанні математики; 2) застосування інтеграції за методом розв’язування рівнянь різних типів.

Н 1Н 2Н 3Н 4Н 5Н 6Н 7Н 8Н 9Н 10Н 11Н 12Н 13Н 14Н 15Н 16

Продовжила тематику інтеграції у навчанні математики в ЗЗСО Юлія Володимирівна Ботузова. Спікер присвятила свою доповідь геометричним ілюстраціям алгебраїчних задач. Зокрема, наголосила на тому, що одним із пріоритетів розвитку математичної освіти, визначених у Концепції математичної освіти 12-річної школи, є цілісне відображення компонентів математичної науки у змісті шкільного курсу математики. Серед основних засад розробки змісту навчального матеріалу Ю.В. Ботузова виділила інтеграцію геометричного матеріалу з арифметичним та алгебраїчним. При цьому можливості інтеграції алгебри та геометрії закладені в самій математиці через алгебраїчний та геометричний методи розв’язування задач. Далі спікер навела приклади розв’язування математичних задач як алгебраїчним, так і геометричним методами, наголосивши на перевагах такого «подвійного» погляду на розв’язки задач. Насамкінець учасники семінари мали можливість побачити демонстрацію геометричного методу розв’язування математичних задач за допомогою анімації та динамічного геометричного середовища GeoGebra.

Б 1Б 2Б 3Б 4Б 5Б 6Б 7Б 8Б 9Б 10Б 11Б 12Б 13Б 14

По завершенню доповідей відбулось жваве обговорення поставленої на семінарі проблематики.

Запрошуємо вчителів та науковців долучатися до роботи науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» та ділитися з колегами своїми ідеями та науковими досягненнями!!!

Наступне засідання семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» відбудеться 25 травня 2023 року!

          Інформацію надано кафедрою математики і методики її навчання