За програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗЗСО «Використання інформаційно-комунікативних тацифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання» проведено планові заняття, тестування слухачів та підсумкову конференцію. 

Професор Олена Трифонова розглянула зі слухачами основні інновації в сучасній освіті, детально зупинилася на STEM-освіті та засадах цифровізації освітнього процесу. Ефективною була дискусія та тему «Інноваційна діяльність викладача за спеціалізацією».

Професор Микола Садовий розкрив важливість і перспективи освітньої робототехніки. На заняттях слухачі долучилися до створення моделей робота з безоплатним конструктором LEGO Digital Designer (LDD).

Старший викладач Дмитро Соменко ознайомив слухачів із технологіями Інтернету речей та штучного інтелекту. В дискусії взяли участь студенти Денис Павлюк та Роман Островський. 

Доцент Світлана Шлянчак обговорила зі слухачами проблеми діджиталізації в освіті та суспільстві, детально проаналізувала технологію електронного навчання, його переваги та недоліки.

Під час підсумкової конференції слухачі поділилися власними напрацюваннями упродовж курсів підвищення кваліфікації, спрямованими на практичну діяльність у закладах освіти, де вони працюють. 

Зокрема, Лариса Коляда, яка працює в Аджамському ліцеї, поділилася досвідом використання інтерактивної дошки. За результатами проведених занять зробила висновок про актуальність зв'язку учителів-практиків і фахових викладачів, бо значно збагатилася новітніми ідеями.

Слухачка Антоніна Гашенко одна з перших під час практичного заняття з робототехніки успішно виконала завдання зі створення моделі власного робота, якого відразу показала своїм учням. Поділилася програмним забезпеченням LEGO Digital Designer зі своїми учнями. Школярі відразу сприйняли пропозицію створити власні моделі роботів і взялися за їхнє виконання.

Оксана Маламуж працює вихователем у дошкільному закладі, має досвід складання різних простих фігур, використовуючи набір Lego-1.  Після ознайомлення на курсах перепідготовки з Інтерфейсом конструктора LEGO Digital Designer і технологією його використання при складанні моделей роботів наступного дня використала здобуті знання під час уроку з дітьми. Була приємно здивована, коли вони вносили пропозиції з удосконалення моделі. Відзначила важливість обізнаності у діджиталізації в освіті, перспективами штучного інтелекту.

Учитель математики та інформатики вищої категорії Новоукраїнського ліцею №8 Ольга Таровик ще під час проведення практичного заняття зі складання обраної моделі робота завершила свою роботу й одразу презентувала її. Як приклад практичної діджиталізації під час навчання учнів поділилася досвідом використання інтерактивної дошки та інших засобів.

Лариса Чіпляка працює учителем фізичного виховання. Сухачка поділилася досвідом цифрового всеобучу батьків, школярів та учнівського парламенту, що сприяє створенню оцифрованого освітнього середовища за тісної взаємодії школи-сім'ї та громадськості. Курси підвищення кваліфікації були на часі.

Учитель початкових класів Світлана Сінокоп поділилася досвідом використання під час занять елементів Stem-освіти, методикою використання YouTube в освітньому процесі.

Наталія Полежай працює в ліцеї «Крила України» Знам'янської міськради, читає навчальний предмет «Я пізнаю світ». Учителька з дому принесла в школу телевізор і широко використовує електронні зошити, електронні підручники, презентації, ввела електронну фізкультхвилинку. Свій виступ на конференції учителька проводила під час уроку і за допомогою відеокамери продемонструвала фрагмент свого уроку «Пізнаємо природу».

Цікавою інформацією поділилася Тетяна Рибкіна з досвіду використання на уроках географії інтерактивної дошки, показала квест технологію навчання географії, де мають місце рольові ігри й інтелектуальне змагання. Цікавою є аналогічна робота з батьками учнів. Висловила ідею запровадження моделювання за допомогою комп'ютерних програм географічних понять.

Відомий в області вчитель фізики Богданівської філії «Богданівський ліцей імені І.Г.Ткаченка» Суботцівської сільської ради Кропивницького району Олексій Яресько розкрив методику використання онлайн-симуляцій, які створюють нові можливості для захопливого та свідомого навчання школярів у жанрі комп'ютерних ігор, у межах яких проводяться експерименти та моделювання фізичних явищ і процесів та різноманітні життєві ситуації. Одержані знання на курсах підвищення кваліфікації дозволять розширити спектр професійної діяльності.

Специфічним досвідом організаторської та освітньої роботи поділилася Надія Заруцька, директор Знам'янської спецшколи для дітей із обмеженими можливостями, що полягає у використанні особливих засобів навчання учнів. Вона поділилася труднощами, які виникають у зв'язку із обмеженим фінансуванням. Викладачі кафедри надали можливість включитися у дискусію студентам Денису Павлюку та Роману Островському, які поділилися досвідом роботи з грантами для такої категорії шкіл і пообіцяли в подальшому співпрацювати.

Катерина Довженко систематично використовує інформаційно-комунікаційні технології навчання ще з 2013 року. Поділилася досвідом співпраці з батьками та дітьми у такому навчанні. Зокрема, склавши під час занять на курсах підвищення кваліфікації модель робота за запропонованою викладачами комп'ютерною програмою LEGO Digital Designer, буквально наступного дня залучила до цієї роботи не лише учнів, а й батьків. Дійсно ділова співпраця.

За підсумками курсів підвищення кваліфікації склалися основи ділової співпраці викладачів кафедри технологічної та професійної освіти й учителів-практиків.

1сом2конф2сом3конф44конф57813141682085780975

Інформацію підготували д.пед.н., проф. М.І.Садовий, к.пед.н. Д.В.Соменко та д.пед.н., проф. О.М.Трифонова