20 квітня 2023 року кафедра природничих наук і методик їхнього навчання провела в режимі онлайн круглий стіл з обговорення освітньої програми підготовки здобувачів за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика). Організатором та модератором цього заходу стала гарант освітньої програми доктор педагогічних наук, в.о. зав. кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, професор Ірина Володимирівна Сальник.

На засіданні круглого столу були присутні представники академічної спільноти: Микола Васильович Головко – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора Інститут педагогіки НАПН України з наукової роботи; Аркадій Миколайович Кух – доктор педагогічних наук, професор кафедри фізики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; Анна Валеріївна Ткаченко – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

Участь у роботі взяли викладачі кафедри, задіяні в реалізації ОП: професор, доктор педагогічних наук Наталія Володимирівна Подопригора, доцент, доктор педагогічних наук Олена Михайлівна Трифонова, доцент, кандидат педагогічних наук Едуард Петрович Сірик, доцент, кандидат фізико-математичних наук Олег Володимирович Волчанський, а також здобувачі освіти: Анна Бевз, Ігор Вергун, Олена Фоменко.

Під час обговорення були підняті питання, важливі для подальшого розвитку не лише пропонованої освітньої програми, а загалом підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Фізика та астрономія). Зокрема, жваве обговорення було навколо наступних питань: Як відповідає назва спеціальності «Середня освіта» цілям програми третього (освітньо-наукового) рівня вищої – підготовка науковця, викладача ЗВО? Чи потрібні зміни в меті, цілях та завданнях ОП для третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти у зв’язку зі змінами в назві спеціальності 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія)? Чи впливає зміна назви спеціальності на структуру освітніх компонентів програми, програмні результати навчання? Що таке унікальність освітньої програми, в чому вона полягає для ОП третього (освітньо-наукового) рівня вищої? Як вибіркові дисципліни впливають на формування індивідуальної освітньої траєкторії аспірантів? Як в ОП третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти врахувати вимоги роботодавців, представників різних ЗВО?

Під час обговорення були висловлені конкретні пропозиції та рекомендації щодо оновлення та удосконалення програми: тісна співпраця зі стейкхолдерами – представниками не лише ЗВО, а й закладів фахової передвищої та професійної освіти; зорієнтованість освітніх компонентів на потреби здобувачів, зв’язок з напрямами наукових досліджень кафедри тощо. Одночасно були виявлені певні проблеми, які пов’язані із відсутністю нормативної бази підготовки викладачів-дослідників за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти.

Як зазначили присутні, поставлені під час обговорення питання є важливими для розвитку вищої освіти загалом. Професор І.В.Сальник підвела підсумки круглого столу та подякувала всім учасникам за плідну роботу, рекомендації та пропозиції. Домовились продовжити зустрічі.

photo 2023 04 20 20 13 05photo 2023 04 20 20 13 26photo 2023 04 20 20 13 54

зображення viber 2023 04 20 15 10 42 304зображення viber 2023 04 20 15 11 24 976зображення viber 2023 04 20 15 12 04 888зображення viber 2023 04 20 15 12 44 679

Інформацію надано кафедрою природничих наук і методик їхнього навчання