03 березня на базі кафедри математики і методики її навчання після зимових канікул поновив свою роботу науково-методичний семінар «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки».
У семінарі взяли участь члени кафедри математики і методики її навчання та близько 40 вчителів математики з різних областей України.
Розпочала чергове засідання семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» завідувачка кафедри математики і методики її навчання, доктор педагогічних наук Юлія Володимирівна Ботузова, яка представила присутнім двох спікерів.
Перший спікер – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики і методики її навчання, вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист Наталія Михайлівна Войналович.
Другий спікер – вчитель математики КЗ «Ліцей «Науковий» Міської ради міста Кропивницького, магістрант Ярослав В’ячеславович Левицький.
Наталія Михайлівна Войналович запропонувала до розгляду учасників семінару тему «Роль і місце задач при вивченні комбінаторики».
Обгрунтовуючи актуальність запропонованої доповіді, Н.М. Войналович наголосила на тому, що задачі мають стати основним засобом формування знань та розвитку математичних здібностей молоді, що навчається. Гострою є потреба у забезпеченні наступності у навчанні математики. При вивченні математики потрібно розглядати задачі, для розв’язання яких необхідні не лише знання шкільної програми, а й творче, системне застосування цих знань, зокрема, при розв’язуванні задач при вивченні комбінаторики.
Спікер продемонструвала правила суми та добутку, які є базовими при розв’язуванні задач з комбінаторики та обгрунтувала необхідність розгляду навчальних задач з комбінаторики за класичними посібниками, зокрема, «Комбінаторика» Наума Яковича Віленкіна.
Далі Н.М. Войналович запропонувала учасникам семінару та проаналізувала серію задач і різні способи їхнього розв’язування з метою забезпечення необхідних знань, умінь та навичок при переході від навчання у середній загальноосвітній школі до навчального процесу у вищих навчальних закладах освіти математичного профілю.
Ярослав В’ячеславович Левицький виступив з доповіддю на тему «Укрупнення дидактичних одиниць при навчанні розв’язування різних математичних завдань». Спікер окреслив основне завдання дослідження – демонстрація застосування складових технології укрупнення дидактичних одиниць (аналіз та синтез, метод протиставлення, використання зворотних задач, узагальнення та аналогію, повна матриця задач, складання задач) з метою формування математичних інтегративних здатностей учнів середніх загальноосвітніх шкіл.
Далі Я.В.Левицький продемонстрував комплекс вправ (близько 100 завдань) на тему «Квадратні рівняння», обґрунтував алгоритм складання та розв’язування деформованих, зокрема, зворотних задач. Також розглянув особливості застосування технології укрупнення дидактичних одиниць під час розв’язування рівнянь та нерівностей з модулем, здійснив графічну інтерпретацію розв’язування рівнянь та нерівностей з модулем та складання таких рівнянь і нерівностей за допомогою графічного калькулятора DESMOS.
Застосування технології укрупнення дидактичних одиниць було апробовано Я.В.Левицьким під час індивідуальних занять, які він проводив зі старшокласниками шкіл м. Кропивницький в межах їх додаткової підготовки до складання ЗНО.
По закінченню доповідей Н.М. Войналович та Я.В.Левицького учасники семінару обговорили запропоновані спікерами підходи до навчання математики в середніх загальноосвітніх школах та висловили вдячність спікерам засідання науково-методичного семінару за висвітлення таких важливих питань методики навчання математики.
Завідувачка кафедри математики та методики її навчання Ю.В.Ботузова запрошує науковців, вчителів, студентів та усіх бажаючих до участі у роботі наступного засідання науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки», яке відбудеться 30 березня 2023 року!
Повідомлення підготувала доцент кафедри математики і методики її навчання В.В.Нічишина.