До чого душа лежить, до того і руки прикладуться (Народна мудрість)

– Як допомогти зорієнтуватися учням-випускникам у виборі професії й закладу освіти? Яку пораду можуть дати викладачі закладів вищої?

Якщо ми ставимо в основу піклування, у контексті допомоги дитині адаптуватися до тих обставин, у яких вона нині перебуває, то тоді, звісно, ми можемо це зробити. З дітьми 16+ ми можемо просто сісти й поговорити. І щоб це не ставало додатковим стресом, то бажано проводити профорієнтаційні бесіди коротко і без зазивання. Для дитини, яка зараз перебуває в стресі через війну, я не знаю надійного способу, який змусить їх вчитися, щоб круто здати НМТ, бо має зникнути причина стресу.

Тож можна запропонувати зануритись у спогади про дитинство, де діти з багатьох іграшок вибирали найулюбленішу, в школі віддають перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам, … обирають товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожної дитини є свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.

Тож допомогти школярам спроєктувати індивідуальну освітню траєкторію, змоделювати варіанти профільного навчання та професійного становлення, здійснити аналіз власних досягнень, скласти власне портфоліо; сприяти формуванню в школярів адекватної самооцінки – це той мінімум, що може дати проста (хоч і онлайн проведена) бесіда про нові спеціальності в університеті, який на сьогодні ставить за мету – бути флагманом вищої освіти не лише в регіоні , а й в Україні.

Саме тому на початку навчального семестру викладачі секції економіки та менеджменту факультету математики, природничих наук та технологій ЦДУ імені Володимира Винниченка активно проводять профорієнтаційні заходи з випускниками міста Кропивницького та районних шкіл.

Вже вкотре зустрілась з учнями старших класів  Златопільського ліцею м. Новомиргорода доцент кафедри математики та методики її навчання Оксана Буткевич. За активної співучасті в організації онлайн-зустрічі Юлії Анатоліївни Чухно та класного керівника Альони Олександрівни Денисенко (9-А клас) та класного керівника Віталіни Миколаївни Гончаренко (11 клас) захід провели і домовились про майбутні зустрічі.

Вдячні  за активну співпрацю педагогам, яка дає подвійний ефект. Адже це ті люди, які стають за шкільні роки майже рідними. І до них завжди дослухаються не лише діти, а й батьки.

1 12

 Матеріал підготовила доцент  секції економіки та менеджменту

 кафедри математики та методики її навчання Оксана Буткевич