4 листопада 2022 р. на факультеті математики, природничих наук та технологій відбулася підсумкова конференція з навчальної (пропедевтичної) педагогічної практики для бакалаврів четвертого року навчання зі спеціальності 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров'я людини), яка проходила з 31.10.2022 по 04.11.2022 року. На конференції були присутні здобувачі, керівник практики від факультету д.п.н.,проф., професор кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Надія АндріївнаКалініченко, керівник з хімії к.х.н., доц., доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Юлія ВолодимирівнаБохан. На початку конференції Ю.В. Бохан привітала студентів із закінченням практики, підкреслила, що практика пройшла успішно, усі завдання виконано. Здобувачі надали звіти про проходження практики у вигляді презентацій. Керівник практики від факультету та методист з біології, д.п.н.,проф., професор кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Н. А. Калініченко підвела підсумки практики та зазначила, що практика пройшла на достатньому рівні, всі студенти впоралися із завданнями практики. Н. А. Калініченко акцентувала, що у системі професійної підготовки учителя велику роль відіграє педагогічна практика. Вона є органічною складовою частиною педагогічного процесу у закладі вищої освіти, який забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх учителів і їх практичної діяльності у навчально-виховних закладах освіти. Діяльність студентів у період педагогічної практики є аналогом професійної діяльності учителя і дає можливість приміряти на себе надзвичайно важливу соціальну роль людини, якій держава довіряє навчати, наставляти на життєву дорогу.
Студенти проходили практику на базі місцевих закладів середньої освіти –Комунальний заклад «Ліцей «Науковий» Міської ради міста Кропивницького» та Комунальний заклад «Ліцей «Лінгвістичний» Кропивницької міської ради» в умовах дистанційного навчання.Під час відвідування уроків студенти розглядали сучасні інноваційні підходи у викладанні хімії, учителі ділилися зі студентами власним досвідом проведення нестандартних уроків, шляхами формування мотивації учнів до навчання, застосування проблемного навчання та екологічного виховання на уроках хімії, використання різноманітних інтерактивних форм та методів навчання в освітньому процесі.
Після завершення навчальної практики студенти приготували звіт та індивідуальні завдання, присвячені формуванню власної методичної скарбниці. На підсумковій конференції відбулися захисти індивідуальних завдань. Здобувачі освіти поділилися враженнями від проходження практики та від цікавої зустрічі із педагогом-новатором вчителем хімії Оксаною Володимирівною Жуковою зі Новоукраїнської ЗШ №8 Кіровоградської обл., яка поділилася лайкфаками щодо своєї професії та розповіла «що означає бути вчителем», акцентувала увагу на питаннях етичної та моральної поведінки молодих вчителів, особливостях їх професійної діяльності в складних умовах воєнного стану тощо.
Безперечно цей вид практики – пропедевтична, викликає у студентів неймовірні, позитивні і чудові враження. Після зустрічі з креативними та розумними вчителями-наставниками, з допитливими учнями, вони ще більше переконалися в тому, що правильно обрали професію.
Практика додала впевненості у власних педагогічних талантах, але водночас показала. в чому ще треба вдосконалюватись. Наставники висловили свої побажання майбутнім вчителям: більше творчості, фантазії, віри в свої сили!!! Ви це зробите краще за нас!!! Головне – хотіти це робити!!! Хай щастить!
Інформацію надала кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Юлія ВолодимирівнаБохан