18 жовтня 2022 року старшим викладачем Н.В.Мироненко  була проведена відкрита пара з дисципліни «Діловий етикет» на тему «Психологія ділової бесіди. Структура ділового спілкування» для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Лекцію відвідали кандидат педагогічних наук, доцент О.В.Пуляк, кандидат педагогічних наук, доцент О.В.Абрамова, кандидат технічних наук, доцент А.І.Ткачук.

Заняття розпочалось вчасно з організаційного моменту та повідомлення теми лекції, мотивації освітньої діяльності. Викладач ознайомила студентів із основними психологічними прийомами впливу на партнера під час ділової бесіди, запропонувала тест на вміння контролювати свої емоції, а також ознайомила із структурою ділової бесіди.

Розповідь викладача супроводжувалась наочними матеріалами та прикладами з життя, що мотивувало студентів до вивчення матеріалу та формування уточнюючих запитань, що свідчило про зацікавленість темою заняття.

24 жовтня 2022 року відбулася відкрита лекція з дисципліни «Теорія, методика і практика навчання професійно-орієнтованих дисциплін», яку проводила доктор педагогічних наук, доцент Трифонова Олена Михайлівна для студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Цифрові технології) другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Лекцію відвідали завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор М.І.Садовий, доктор педагогічних наук, професор Н.В.Подопригора, доктор педагогічних наук, доцент Л.О.Чистякова, кандидат технічних наук, доцент С.І.Рябець, кандидат педагогічних наук Д.В.Соменко.

Тема заняття: «STEM-освіта в закладах професійної (професійно-технічної) освіти» відповідає змісту навчальної програми та вимогам освітньо-професійної програми підготовки майбутніх фахівців з професійної освіти за спеціалізацією цифрові технології на другому магістерському рівні вищої освіти. Заняття проводилося в режимі онлайн з використанням можливостей платформи Google Workspace for Education.

Заняття розпочалося з організаційного моменту, під час якого викладачка актуалізувала необхідну для сприйняття нового навчального матеріалу інформацію. Студенти активно відповідали на запитання, що свідчить про наявність постійної комунікації викладачки зі студентами, та розуміння останніми навчального матеріалу, що розглядався на попередніх заняттях.

Під час пояснення нового матеріалу, зокрема, суб’єкт-об’єктної основи запровадження цифрових технологій та STEM в освіті, елементів STEM системи закладу освіти в умовах тотальної цифровізації, моделі STEM освітнього середовища викладачкою детально було пояснено основні компоненти STEM середовища та взаємозв’язки між ними. Заслуговують на увагу запропоновані акценти специфіки функціонування STEM освітнього та STEM освітньо-наукового середовищ.

Студенти пригадали та були обговорені навчальні ситуації, де вони безпосередньо під час навчання на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти мали змогу долучитися до впровадження елементів STEM освіти. Викладачка детально зупинилася на реалізації ідей STEM освіти в курсах мехатроніки та робототехніки.

Весь викладений під час лекції матеріал був добре ілюстрований, заслуговує на увагу презентація з деталізацією навчального матеріалу. Викладачка постійно підтримувала зворотній зв'язок зі студентами через постановку проблемних питань і обговорення важливих моментів, встановлення міжпредметних зв’язків.

2.32.22.32.4

25 жовтня 2022 року відбулася відкрита лекція з дисципліни «Технологія створення мультимедійних Web-програм» на тему «Створення мобільних web-додатків та чат-ботів для управляння системою «Розумний дім», яку проводив кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри технологічної та професійної освіти Соменко Дмитро Вікторович для студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Комп’ютерні технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Лекцію відвідали завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор М.І.Садовий, доктор педагогічних наук, доцент О.М.Трифонова, кандидат педагогічних наук, доцент С.О.Шлянчак, кандидат технічних наук, доцент С.І.Рябець, кандидат педагогічних наук О.М.Щирбул.

Під час проведення заняття викладач повною мірою використовував сучасні інтерактивні технології взаємодії зі студентами: мультимедійний контент, інтерактивні презентації, кілька джерел відеосигналу, що виводились на екран одночасно.

Викладач постійно підтримував зворотній зв'язок через постановку проблемних питань і обговорення важливих моментів.

Під час пари студенти спеціальності «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)» ознайомились з концепцією мережі, що складається із взаємопов’язаних фізичних пристроїв, які мають вбудовані давачі, а також програмним забезпеченням, яке дозволяє здійснювати передачу і обмін даними між фізичним світом і комп’ютерними системами в автоматичному режимі за допомогою використання стандартних протоколів зв’язку. Ознайомились з сенсорними системами аналізу та моніторингу, їхніми мережами та комплексами, що використовуються для обробки інформації, яка надходить з навколишнього середовища, з можливістю обмінюватися нею і виконувати різні дії в залежності від отриманих даних. Студенти поглибили свої знання про технології Інтернету речей та способи управління системою «Розумний будинок». Розглянули особливості впровадження концепції системи «Розумний будинок». Розглянули можливості апаратно-програмних платформам для створення автоматизованих систем моніторингу, накопичення та аналізу даних.

Викладач Соменко Д.В. дотримується загальнопедагогічних принципів, що сприяє ґрунтовному засвоєнню студентами змісту дисципліни і досягненню мети заняття. Під час заняття витримувався темп, необхідний для засвоєння нового матеріалу.

Під час заняття спостерігалася гарна робоча атмосфера у колективі. Навчальний матеріал добре структурований. З відповідей студентів можна зробити висновок, що вони зрозуміли розповідь викладача.

3.23.33.43.5

Після лекцій під час засідання кафедри технологічної та професійної освіти відбулося обговорення відкритих занять. Всі викладачі, які відвідали відкриті заняття, висловили схвальні відгуки про результати проведених занять. Узагальнивши всі виступи можна прийти до висновку про високий рівень теоретичної та методичної підготовки викладачів до занять, глибоке розуміння ними навчального матеріалу та вміння донести його студентам. Теми занять чітко відповідають змісту програм; методичні розробки відкритих занять виконані на високому методичному рівні. Методи, форми і прийоми, які використовують на занятті викладачі, активізують навчальну діяльність студентів, сприяють глибокому розумінню теорії, методики і практики навчання відповідних дисциплін. Заняття проведені на високому науково-методичному рівні та відповідають вимогам до проведення навчальних занять у закладі вищої освіти.

 

Інформацію підготували д.пед.н., проф. М.І.Садовий,  к.пед.н., доц. Н.В.Мироненко, д.пед.н., доц. О.М.Трифонова, к.пед.н. Д.В.Соменко