22 вересня на базі кафедри математики та методики її навчання поновив свою роботу науково-методичний семінар «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки».

У семінарі взяли участь як члени кафедри математики та методики її навчання, так і близько 30 вчителів математики з різних областей України.

З вітальним словом до учасників засідання семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» звернулася завідувачка кафедри математики та методики її навчання, доктор педагогічних наук Юлія Володимирівна Ботузова, яка побажала плідної та натхненної роботи усім присутнім.

Спікером першого цього навчального року засідання науково-методичного семінару стала кандидатка фізико-математичних наук, доцентка кафедри математики та методики її навчання Інна Геннадіївна Ключник.

Інна Геннадіївна запропонувала до розгляду учасників семінару тему «Аналітичний метод розв’язування задач з параметром».

Обґрунтовуючи актуальність запропонованої доповіді, І. Г. Ключник наголосила на високих вимогах щодо змісту знань, умінь і навичок, які ставляться перед сучасними випускниками шкіл, що, своєю чергою, визначає конкурентну спроможність фахівця на сучасному ринку праці. Гострою стає потреба в ініціативній і діяльній особистості, здатній безперервно поповнювати запаси професійних знань і умінь, грамотно ставити цілі своєї професійної діяльності й досягати їх, творчо підходити до справи. Особистість починає формуватися зі шкільних років. Роль математики виняткова в розумовому вихованні. При вивченні математики розглядаються задачі, для розв’язання яких необхідні не лише знання шкільної програми, а й творче застосування цих знань, зокрема, при розв’язуванні задач з параметром.

Розв’язуванням рівнянь з параметрами присвячені праці Г. В.Завізіона, Р. Я. Ріжняка, В. А. Кушніра. Особливості організації розв’язування нестандартних та олімпіадних задач досліджуються в роботах Л. В. Ізюмченко, Б. В. Рубльова, О. О. Сарани, В. А. Ясінського та інших.

Проте, не зважаючи на значну кількість досліджень, це питання досить актуальне, тому що задачі такого типу зустрічаються в завданнях шкільних, районних олімпіад з математики, у завданнях для державної підсумкової атестації. Труднощі при розв’язуванні задач з параметром виникають як у учнів шкіл, так і у майбутніх вчителів математики.

З-поміж питань, які обговорювалися на семінарі, визначено такі:

  • актуальність навчання учнів розв’язувати задачі з параметром;
  • пропедевтика поняття «параметр»;
  • розв’язування задач з параметром;
  • лайфхак розв’язування тригонометричних нерівностей з параметром.

Після доповіді Інни Геннадіївни учасники семінару відзначили надзвичайну важливість розглянутих питань, обговорили способи подолання труднощів при викладанні теми в школі та висловили вдячність спікеру засідання.

Завідувачка кафедри математики та методики її навчання Ю. В. Ботузова запрошує науковців, учителів, студентів та всіх охочих до участі у роботі наступного засідання науково-методичного семінару «Актуальні проблеми навчання математики, інформатики та економіки» 27 жовтня 2022 року!

123

Інформацію підготувала В. В. Нічишина